Cutthroat Bill Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Vet dere hva som er noe skikkelig herk? Gjerdestolper. De knekker hjuloppheng som om de skulle vært laget av tannpirkere. Bah. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Minner meg om den gangen jeg var ungdom da elbiler var svake og puslete og Nicd batterier var det skikkelig hotte. Bortenfor der jeg bodde var det en branntomt etter en butikk opg bare gulvet i 1. etasjen låg igjen med linolium med litt aske og noen reter som enda ikke var ryddet bort etter brannen. Med andre ord et perfekt sted å ha det morro med bakhjulsdreven bil. Hadde denne her som var morro oppå plata der. Vel reiv av hjulopphenget bak 2 ganger i en tegelstein og det knakk akkurat som fyrstikker. Lenke til kommentar
D.J Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg driver å ser på en RC bil, eller, ser på mange men veit ikke helt hva som er bra, er http://shop.smallsize.no/product_info.php?...ece511f846a99cb bra? eller om noen andre har noe forslag? lyst på noe som går greit men alikevel kan kjøre utenom veien, i skogen og på grustak:) helst ikke over 3500:) Forslag taes imot med takk:D Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Nå har jeg nettopp vært ute å kjørt med Velineon Slash-en min på 7,4v-Lipo på 8000mah. Utrolig stor forskjell fra 7,2v-NiMh på 3000-5100mah. Auto Cut Off-en slo inn mellom 7.2v og 7,4v ved å redusere motorhastigheten til 50%. Var det veldig tidlig, eller er det bare meg? Jeg fikk uansett kjørt i en liten evighet. D.J, jeg anbefaler deg å gå for de større, mer kjente prudosentene som Kyosho, HPI og Traxxas. Endret 23. februar 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
vegham Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Det var tidlig, ja. Du skal hvertfall kunne gå til 3.2v pr. celle om ikke mindre. Jeg kjører vel 3.1v pr. celle på alt mitt utstyr. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Kanskje jeg burde skru av den innebygde Cut Off-en, også kjøpe en ekstern istedet. Hva bruker du/dere? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kong Power-LiPoene skal ikke under 2.5V pér celle. Min MGM tror jeg kutter på ca. 2,8 eller 2,9V pér celle. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Disse (MaxAmps) skal helst ikke under 3,2, mens 3 er minimum. Jeg prøvde å skru av Cut Off-en, og da tok det ikke lang tid før bilen begynte å gå senere. Tror bare jeg kan kjøre med Cut Off-en som den er. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Det virker som du skulle tatt steget opp til 3 eller 4 seller med lavere mAh istedenfor. Må nok bytte motor for dette men du får mere power av det. Lav driftsspenning med høyt strømmtrekk gir relativt mye varmetap og krever mere av batteriene en om du dobler spenningen og halverer mAh størrelsen på batteriene. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg kan kjøre 11,1volt på denne, men det er ikke noe jeg har fått prøvd enda. Ellers tror jeg ikke varmetap er noe å bekymre seg for ettersom batteriet aldri blir varmt, og ESC-en og motoren blir ikke så varme at jeg ikke kan holde på dem. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hei. Jeg tenkte å kanskje begynne på et lite byggeprosjekt, nemlig en blimp. Jeg mangler et lett material som skal brukes rundt rammen, til å holde gassen inne, og en radiokontroll/mottaker til styringene. Noen som vet hvor jeg kan finne dette? Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Hvorfor er det egentlig så utbredt med 2 og 3 cellers lipo på biler, mens vi i flyverdenen gjerne kjører på 10 eller flere (på biler og fly med litt størrelse i alle fall)? Det som er interressant er jo hvor mange watt/timer man har med seg med tanke på driftstid, og det vil jo være det samme med høy volt/lav amp, og lav volt/høy amp. I tillegg blir varmeutviklingen i regulator og ledninger være lavere ved høyere volt, samt mye billigere regulatorer. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Noen som har noen tips for få start på en snorstart-bil ute i kulda? Har blåst litt i trykkslangen (mellom eksospotta og tanken) for å få fuel til motoren, justert forgasseren i alle mulige stillinger, sjekka om det kommer fuel inn til motoren, gitt motoren en dram (litt fuel i luftfilteret) og jah... Det var det meste tror jeg. Jeg har testet med begge pluggene mine og de gløda litt svakt. Enten kan det være vinterkulden (har medium plugg), eller dårlig batteri. Hva er mest sannsynlig for at jeg ikke får start? Fikk start til slutt, og akkurat ved start kjørte bilen en meter før den stoppet Slik går det etter mange drag i snora. >< Slik plugg har jeg Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Fuel motorer er desværre sure i kulda så snorstarten kommer nok til kort. Få tak i deg en elektrisk starter så får du start om vinteren også. Ser på flystripa at flygutte kjører starteren mye for å få start om vinteren og gjerne et halvminutt i strekk, så forstår god hvorfor snorstarten kommer til kort. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Glad jeg slipper å gå amok med en snor for å kjøre Lenke til kommentar
Oz370 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Heisann. Jeg sitter å planlegger kjøp av en Savage Flux () og nødvendig tilbehør for å komme i gang. Sliter litt med å finne batterier med nok kapasitet (2x 2s/7.2v LiPo 5000+ mAh) som har små nok dimensjoner til å passe i batteribeholderene (45mm dyp, 35mm side, 208mm lang hvis man ikke teller med skomgummien) her i Norge. Ser ikke ut til at utvalget av LiPo batterier og ladere er noe særlig stort i Norge. Amerikanske nettbutikker har et mye bredere utvalg. Har hørt at det finnes en del 2s batterier med 8000 mAh som akkurat får plass i beholderene . Lurer dermed på om det er mye dyrere/billigere å kjøpe bil og utstyr fra USA (mtp. frakt, toll osv)? Har dere evt noen forslag til gode nettbutikker? Endret 3. mars 2009 av Oz370 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg bestilte denne pakken for ikke så altfor lenge siden. Tror jeg måtte betale 2600,-, også ca 800,- på posten for å få ut pakken. Så ja, det er dyrt. Men batteriet er bra. Får kjørt i en evighet med Slashen nå. :] Lenke til kommentar
Oz370 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Ah, høres digg ut 4x ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 25C $198.92 2x GT-Twins - Twin pack charge lead (2 x 3S)6S $3.84 GT-A6 - GT A-6 Charger/balancer/discharger $69.95 IMAX-401 - IMAX Power Supply 100~240v 5A $17.50 (skal passe laderen i følge kommentarer) Sum: $290 Frakt: EMS Express to Norway(MAX 3kg) $52.17 Totalt m/frakt: $342 Her er hva jeg har funnet hittil. Ble vist 3s batterier, siden de var så billige. Trenger jeg noe mer enn dette for å komme i gang? Blir kostnaden for det hele noe ala dette regnestykket? (valutakursen i dag er 7,16): (Sum av varer * 7,16 * 1,25) + frakt * 7,16 = 3060kr + 374kr frakt. Høres litt for billig ut til å være sant, mtp at du betalte 800kr for frakt (og moms?). Beklager hvis det blir litt mange dumme spørsmål. Helt fersk i RC Endret 3. mars 2009 av Oz370 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 De 800,- jeg betalte på posten var antagelig moms og toll. Frakten var inkludert i prisen jeg nevnte. Altså endte det på rundt 3400,- Noe jeg synes var altfor mye. Hvorvidt de sakene du har funnet fram der holder mål, og er verdt å satse på tør jeg ikke si noe på. Lenke til kommentar
Oz370 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Tror delene skal være greie. Hmm, ser ut til at 10x "regelen" fortsatt gjelder, siden du betalte litt under 3400 for en $350 vare inkl frakt. Det tyder bra Har hørt fra mange at MaxAmps er av god kvalitet, men de er veldig dyre. På den annen side så tviler jeg sterkt på at du vil finne tilsvarende batteri/lader i Norge for under 3400kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå