Thomas1992 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Takk, håper jeg får det til Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Okok, takk er den skruen følsom? Altså trenger jeg å skru mye? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Testa Emaxxen litt på snøføret. Ble litt Bambi på isen, pluss at en drivaksling er i ferd med å ryke og mottagerbatteriet var nesten flatt. Stått siden i høst uten lading. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hvordan gikk innjusteringa? Har bedrevet mekk på helikopter selv. Fikk deler i går etter en krasj på søndag så bygde sammen det siste som jeg ikke hadde deler til nå. Snakker om uflaks. Etter gjennoppbygginga spinner jeg det opp i kjelleren uten å ta av for å sjekke trackinga. Etter det så tar jeg det ut for å prøvefly, da drar det brått til venstre og rundt og krasjet. Endte med knekte blar, bøyde flybar, ødelagt topp lager til rotorakslingen og ødelagte drev i den bakre servoen og alt dette bare fordi skruen til høyre kula på swashen hadde løsna. Hadde deler å bygge opp igjen med så nå er det tracket og testflydd under en lyktestolpe og flyturen gikk bra. Når det er sagt så må du bare forvente å begynne å skru på heliet ditt for krasje, ja det skal du gjøre mange ganger. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Hvordan gikk innjusteringa?Har bedrevet mekk på helikopter selv. Fikk deler i går etter en krasj på søndag så bygde sammen det siste som jeg ikke hadde deler til nå. Snakker om uflaks. Etter gjennoppbygginga spinner jeg det opp i kjelleren uten å ta av for å sjekke trackinga. Etter det så tar jeg det ut for å prøvefly, da drar det brått til venstre og rundt og krasjet. Endte med knekte blar, bøyde flybar, ødelagt topp lager til rotorakslingen og ødelagte drev i den bakre servoen og alt dette bare fordi skruen til høyre kula på swashen hadde løsna. Hadde deler å bygge opp igjen med så nå er det tracket og testflydd under en lyktestolpe og flyturen gikk bra. Når det er sagt så må du bare forvente å begynne å skru på heliet ditt for krasje, ja det skal du gjøre mange ganger. Hmm, får den ikke til, uansett hvor mye jeg justerer og styrer, jeg klarer og ta av uten spinn men når den kommer opp i hoved rotorn kommer opp i mere rpm, da begynner den bakpå å gasse av seg selv, eller den går fram og tilbake, veit ikke hvordan jeg skal forklare det, men bakenden går til høyre, venstre, høyre osv.. umulig og kontrollere.. prøver å vri den skuren helt til høyre, snurrer akkurat like mye om jeg skrur til venstre, høres ut som den gasser litt av seg selv. faen så irriterende Endret 2. februar 2009 av Thomas1992 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Da høres det ut som du skal over på gain skruen. Skru den opp til halen begynner å jage kjapt og juster den ned igjen inntil halen stabiliserer seg. Logring med halen skyldes normalt enten for høy eller for lav gain. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Da høres det ut som du skal over på gain skruen.Skru den opp til halen begynner å jage kjapt og juster den ned igjen inntil halen stabiliserer seg. Logring med halen skyldes normalt enten for høy eller for lav gain. Så det er liksom styrken på hale rotorn det? er det bare på hale'n? Hvis det virker blir jeg serriøst glad, for det er ganske så irriterende.. Legger inn et par bilder her nå Endret 2. februar 2009 av Thomas1992 Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Her er den 6-kanalers fjernkontrollen jeg ''styrer'' helikoptret med Helikopteret i sin helhet Er det her jeg skal skru? På gainen? Hva er propotional til da? Å en ting til Hva er det klister greiene der? Noen spørsmål, hva er knappen '' TRN'' opp til høyre på fjernkontrollen? Som du ser på det øverste bildet Endret 2. februar 2009 av Thomas1992 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 For å forklare litt. Propotional er forholdet mellom hovedrotor og halerotor. Denne bukes for å hente inn drift på halen med. Om halen drar kraftig en eller annen vei så benyttes denne til å få halen til å ligge oenslunde i samme rening. Nor drift vil du alltid får men ikke mere en at man kan leve med. Gain justerer hvor fort halerotoren skal reagere på endringer når heliet dreier på seg. On gain er stilt for høyt vil halen logre raskt. Om gain er stilt for lavt vil det logre med større bevegelser sakte. Det er som en regulator du stiller inn for at den ikke skal over eller underkompensere. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Hm, hvis jeg ser fra den vinkelen på det bilde der det er bilde av gain greiene, hvilken vei skal jeg skru for at den skal gå saktere? For den går ikke så fort, bare litt ekkelt, så jeg må få justere den ned litt, Er det venstre eller høyre? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Vet ikke hvordan det er med heliet ditt men på Lamaen vrir man med klokka for å øke den. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Det finner jeg fort ut, for nå er hvertfall propotional, någenlunde rett Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Noen som kan svare meg på de andre spørsmålene, med de 5 bildene? Bla annet den '' TRN '' knappen, og de klistergreiene der..? Endret 3. februar 2009 av Thomas1992 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hva klistregreiene er for noe vet jeg ikke men TRN bryteren på radioen er en trainer bryter. Den brukes av en eventuell instruktør som står med likedan radio som deg koblet sammen med kabel. Når du holder på å krasje kan han vippe på bryteren og ta over flygingen. Lenke til kommentar
himamekkn Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Har kjøpt meg eit cessna 400 ep men eg synest att det var litt vanskelig å kjøre, har gått i bakken ganske mangen ganger nå. så då tenkte eg att eg skulle kjøpe meg eit til fly som var litt lettere å kjøre til og begyne med. å då har eg sitt litt på Wing Dragon Sportser 4kanals. Kva syns dere om dette flyet? er dette lettere å kjøre iforhold til cessnaen? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Cessnaen er en klassiker og er godt egnet som nybegynnerfly. Den er lett og fly og tåler relativt godt krasj. Landingsstellet er vel det første som går her, men som med alt annet som krasjer så ødelegges det før eller senere uansett. Den andre du linker til ser ut fra oppbygningen stabil ut. Vingene sitter høyt, nos som gir stabilitet men her får du også en bonus at propellen er mere beskyttet en på andre fly. Hvordan det tåler krasj har jeg ingen anelse om men on det holder det det lover så er det vel et bra fly det også. Prøv deg med heli du, da blir det reparasjoner etter hver krasj. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Takk til alle, men mest perpyro, takk for hjelpa osv.. Det gjorde sånn at jeg ikke slutta med hobbyen, for jeg har lett for og gi opp, så TAKK Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Har kjøpt meg eit cessna 400 ep men eg synest att det var litt vanskelig å kjøre, har gått i bakken ganske mangen ganger nå. så då tenkte eg att eg skulle kjøpe meg eit til fly som var litt lettere å kjøre til og begyne med. å då har eg sitt litt på Wing Dragon Sportser 4kanals. Kva syns dere om dette flyet? er dette lettere å kjøre iforhold til cessnaen? WD kan være vanskeligere å fly enn cessnaen av den enkle grunnen at det er temmelig undermotorisert (gammel teknologi i motor /batteri). Fordelen er at det er 95% uknuselig! Ta med en rull søvtape e.l. og du kan reparere flyet hvis det går i bakken så hardt at vingen knekker. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Takk til alle, men mest perpyro, takk for hjelpa osv.. Det gjorde sånn at jeg ikke slutta med hobbyen, for jeg har lett for og gi opp, så TAKK Takk for tilliten. Det er bare artig å hjelpe nye utøvere av denne hobbyen så der jeg kan hjelpe med kunskap gjør jeg det, samtidig som jeg nyter godt av det andre skriver rundt om på forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå