Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Med de dekka der (på bildet) ville jeg vært flau om jeg ikke klarte å få hjulspinn på asfalt. :p

 

Godt poeng der ja :)

 

Men det sprute gresstusser overalt når jeg tok den ditt den hørte hjemme da.

 

Må nok skaffe meg en sikkelig centerdiff på kjærra gitt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva burde man kjøpe.... T-maxx eller Revo? :hmm:

Jeg har E-MAXX (som er som T-MAXX bare elektrisk) og kan si at den har veldig svake dempertårn og bulkheads. Skal du hoppe og herje mye kommer de nesten helt sikkert til å knekke før eller siden. Disse kan selvfølgelig byttes til aluminium. Usikker på Revoen.

 

Drivverket derimot virker solid nok. Jeg måtte bytte til stålakslinger men tror de originale plast-akslingene skal holde til nitromotoren. Drivverket er likt på E-MAXX og nitro-REVO. Tror det er samme på T-MAXXen også.

Lenke til kommentar
Etter diverse testing med radiostyrte biler, båter og fly har jeg kommet frem til en ting: kjøp elektro samme hva. Det er utrolig lett å få feil innstillinger til bensinmotorer og jeg måtte faktisk få en ekspert til å få bilen min til å gå på tomgang. Dessuten kan du risikere at de kveler seg selv om du gasser opp for brått og så videre. Med elektromotorer slipper du mye stress, jeg håper at elektromotorer vil bli en realitet også for vanlige biler en gang i fremtiden... de er jo så enkle.

 

jeg har samme problem:p vet du hva han gjorde?:p

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en sak angående Velineon-oppsettet jeg nylig kjøpte. I manualen, under motorens spesifikasjoner, står det blant annet "Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst". Men lengre bak i manualen er det ett fargekart over valg av drev i noen Traxxas-modeller. Noen av oppsettene av drev er farget i rødt, også står det "Do not use NiMH (battery must have a continuous rating of at least 70A)". Hvor er logikken i dette?

Bump, bump. :]

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en sak angående Velineon-oppsettet jeg nylig kjøpte. I manualen, under motorens spesifikasjoner, står det blant annet "Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst". Men lengre bak i manualen er det ett fargekart over valg av drev i noen Traxxas-modeller. Noen av oppsettene av drev er farget i rødt, også står det "Do not use NiMH (battery must have a continuous rating of at least 70A)". Hvor er logikken i dette?

Bump, bump. :]

Når du øker drevinga (for høyere fart) så øker du strømtrekket. NiMh klarer ikke levere så høy strøm som bl.a. LiPo og vil derfor bli ødelagt, i tillegg til at bilen ikke vil gå noe bra.

Lenke til kommentar

Jeg så en video av en fyr som kjørte en eller annen Teraxxas-modell med Velineon på forskjellige batterier, og da målte 2-cellet 7.4 LiPo nesten like høy hastighet som 8.4v NiMh. Så jeg tror jeg satser på Kong Power 7.4 til denne bilen, også kan jeg heller skaffe meg noe større når jeg får Slashen som Velineon-oppsettet opprinnelig var kjøpt inn for. :)

 

Red.:

er videoen, hvis den er interessant for noen.

 

Jeg kan jo også gire bilen min slik at den går fortere. Bruker for tiden standard pinion og spur, så nå har jeg enorm akselerasjon.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Jeg så en video av en fyr som kjørte en eller annen Teraxxas-modell med Velineon på forskjellige batterier, og da målte 2-cellet 7.4 LiPo nesten like høy hastighet som 8.4v NiMh. Så jeg tror jeg satser på Kong Power 7.4 til denne bilen, også kan jeg heller skaffe meg noe større når jeg får Slashen som Velineon-oppsettet opprinnelig var kjøpt inn for. :)

 

Red.:

er videoen, hvis den er interessant for noen.

 

Jeg kan jo også gire bilen min slik at den går fortere. Bruker for tiden standard pinion og spur, så nå har jeg enorm akselerasjon.

Har Rustler selv (MGM+Novak) men har ikke klart noe særlig over 100km/t siden dekka mine ikke klarer stort mere. Hadde også problemer siden jeg må ha batteri som klarer å levere 160A kontinuerlig. :p

Lenke til kommentar

Har Rustler selv (MGM+Novak) men har ikke klart noe særlig over 100km/t siden dekka mine ikke klarer stort mere. Hadde også problemer siden jeg må ha batteri som klarer å levere 160A kontinuerlig. :p

Ja, den så jeg. Utrolig tøft å kunne kjøre så fort, selv om det overhodet ikke er praktisk på bane eller andre plasser.

Men 100km/t er ett magisk tall. Klarer jeg dette noen gang, så vil jeg være veldig fornøyd.

 

Apropos hastigheter, hvordan måler du? GPS burde fungere bra hvis du har litt ekstra lang strekning. GPSen må jo få tid til å reagere.

Har sett at mange bruker en slags hobbyradar. Hvor får man tak i slike?

 

Dette klarer jeg faktisk med min EMAXX også. :p

Det står i en av kommentarene at han/de kjørte på 19.8v ... Utrolig at drivverket holder sammen. :p

Lenke til kommentar

Det hørtes lurt ut.

 

Ved førstegangskjøp av LiPo-batterier og lader, er det noe spesielt en må passe på? Må man bestille noe mer enn bare batteriene og laderen? Det er ofte nevnt at man bør bruke "timer" for å ikke utlade batteriene. Er det snakk om hvilken som klokke med alarm, eller noe spesielt for RC?

Hvordan har det seg at noen computerladere ikke kommer med veggkontakt? Det må være svært tungvint å måtte ut i bilen hver gang en skal lade batteriene.

 

Red.: Apropos vulgær kraft: HPI Savage Flux

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...