JonV Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Med de dekka der (på bildet) ville jeg vært flau om jeg ikke klarte å få hjulspinn på asfalt. Godt poeng der ja Men det sprute gresstusser overalt når jeg tok den ditt den hørte hjemme da. Må nok skaffe meg en sikkelig centerdiff på kjærra gitt Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hva burde man kjøpe.... T-maxx eller Revo? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hva burde man kjøpe.... T-maxx eller Revo? Jeg har E-MAXX (som er som T-MAXX bare elektrisk) og kan si at den har veldig svake dempertårn og bulkheads. Skal du hoppe og herje mye kommer de nesten helt sikkert til å knekke før eller siden. Disse kan selvfølgelig byttes til aluminium. Usikker på Revoen. Drivverket derimot virker solid nok. Jeg måtte bytte til stålakslinger men tror de originale plast-akslingene skal holde til nitromotoren. Drivverket er likt på E-MAXX og nitro-REVO. Tror det er samme på T-MAXXen også. Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Fettern min har en E-MAXX.. Jeg har hørt at REVO'en er mer solid... Får vel søke litt om det da. Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Etter diverse testing med radiostyrte biler, båter og fly har jeg kommet frem til en ting: kjøp elektro samme hva. Det er utrolig lett å få feil innstillinger til bensinmotorer og jeg måtte faktisk få en ekspert til å få bilen min til å gå på tomgang. Dessuten kan du risikere at de kveler seg selv om du gasser opp for brått og så videre. Med elektromotorer slipper du mye stress, jeg håper at elektromotorer vil bli en realitet også for vanlige biler en gang i fremtiden... de er jo så enkle. jeg har samme problem:p vet du hva han gjorde? Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Men så er jo det elektriske motorene som er like bra som bensin motorer (de fleste da) børsteløse og det er ikke så billig... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg lurer på en sak angående Velineon-oppsettet jeg nylig kjøpte. I manualen, under motorens spesifikasjoner, står det blant annet "Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst". Men lengre bak i manualen er det ett fargekart over valg av drev i noen Traxxas-modeller. Noen av oppsettene av drev er farget i rødt, også står det "Do not use NiMH (battery must have a continuous rating of at least 70A)". Hvor er logikken i dette? Bump, bump. :] Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg lurer på en sak angående Velineon-oppsettet jeg nylig kjøpte. I manualen, under motorens spesifikasjoner, står det blant annet "Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst". Men lengre bak i manualen er det ett fargekart over valg av drev i noen Traxxas-modeller. Noen av oppsettene av drev er farget i rødt, også står det "Do not use NiMH (battery must have a continuous rating of at least 70A)". Hvor er logikken i dette? Bump, bump. :] Når du øker drevinga (for høyere fart) så øker du strømtrekket. NiMh klarer ikke levere så høy strøm som bl.a. LiPo og vil derfor bli ødelagt, i tillegg til at bilen ikke vil gå noe bra. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det var ikke helt det jeg mente. Det står på motoren "Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst". Betyr dette maks, eller hva den normalt sett trekker? For det er jo lite logisk at motoren tåler maks 65, men så anbefaler de 70A eller mer. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Motoren trekker konstant 65A og kan trekke 100A på det meste. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Poenget er at du må ha et batteri som klarer å levere minimum det motoren er oppgitt til å trekke. Hvis ikke kan du risikere å ødelegge både batteri, motor og/eller regulator. I ditt tilfelle blir det da et batteri som klarer minimum 65A konstant og 100A peak/burst. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Alright, da forstår jeg. Takker så meget. Hadde håpet på å gå til innkjøp av 3-cellet lipo-batterier og lader nå snart, men det ser ut til at det ikke er plass nok i bilen min. =/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Er godt mulig du finner noen sære størrelser hvis du leter rundt på ymse webshops. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Jeg så en video av en fyr som kjørte en eller annen Teraxxas-modell med Velineon på forskjellige batterier, og da målte 2-cellet 7.4 LiPo nesten like høy hastighet som 8.4v NiMh. Så jeg tror jeg satser på Kong Power 7.4 til denne bilen, også kan jeg heller skaffe meg noe større når jeg får Slashen som Velineon-oppsettet opprinnelig var kjøpt inn for. Red.: er videoen, hvis den er interessant for noen. Jeg kan jo også gire bilen min slik at den går fortere. Bruker for tiden standard pinion og spur, så nå har jeg enorm akselerasjon. Endret 30. november 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg så en video av en fyr som kjørte en eller annen Teraxxas-modell med Velineon på forskjellige batterier, og da målte 2-cellet 7.4 LiPo nesten like høy hastighet som 8.4v NiMh. Så jeg tror jeg satser på Kong Power 7.4 til denne bilen, også kan jeg heller skaffe meg noe større når jeg får Slashen som Velineon-oppsettet opprinnelig var kjøpt inn for. Red.: er videoen, hvis den er interessant for noen. Jeg kan jo også gire bilen min slik at den går fortere. Bruker for tiden standard pinion og spur, så nå har jeg enorm akselerasjon. Har Rustler selv (MGM+Novak) men har ikke klart noe særlig over 100km/t siden dekka mine ikke klarer stort mere. Hadde også problemer siden jeg må ha batteri som klarer å levere 160A kontinuerlig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Dette klarer jeg faktisk med min EMAXX også. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Har Rustler selv (MGM+Novak) men har ikke klart noe særlig over 100km/t siden dekka mine ikke klarer stort mere. Hadde også problemer siden jeg må ha batteri som klarer å levere 160A kontinuerlig. Ja, den så jeg. Utrolig tøft å kunne kjøre så fort, selv om det overhodet ikke er praktisk på bane eller andre plasser. Men 100km/t er ett magisk tall. Klarer jeg dette noen gang, så vil jeg være veldig fornøyd. Apropos hastigheter, hvordan måler du? GPS burde fungere bra hvis du har litt ekstra lang strekning. GPSen må jo få tid til å reagere. Har sett at mange bruker en slags hobbyradar. Hvor får man tak i slike? Dette klarer jeg faktisk med min EMAXX også. Det står i en av kommentarene at han/de kjørte på 19.8v ... Utrolig at drivverket holder sammen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg kjørte på 18.5V og det knuste hovedgiret i girkassa. Jeg målte med kamera + kjøre veldig fort over en målt strekning. Så er det bare enkel matte for å finne hastigheten. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Det hørtes lurt ut. Ved førstegangskjøp av LiPo-batterier og lader, er det noe spesielt en må passe på? Må man bestille noe mer enn bare batteriene og laderen? Det er ofte nevnt at man bør bruke "timer" for å ikke utlade batteriene. Er det snakk om hvilken som klokke med alarm, eller noe spesielt for RC? Hvordan har det seg at noen computerladere ikke kommer med veggkontakt? Det må være svært tungvint å måtte ut i bilen hver gang en skal lade batteriene. Red.: Apropos vulgær kraft: HPI Savage Flux Endret 3. desember 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Timeren er ikke annet enn en litt fancy stoppeklokke. Du kan også få varslere som piper når batteriene er nesten tomme. Disse må du montere på modellen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå