cc Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 TT01 og TT01-E er de billigste versjonene som er veldig plastic fantastic. Du bør absolutt opp på TT01-D eller -R. Skal du primært kjøre drifting bør du fortsatt likevel gå for TT01-R om du har råd, det er kun et bytte av dekk som skal til før det er en klart bedre drifter enn -D utgaven. TT01 skal påkostes ganske mye for å heves ut av "nybegynner/førstegangskjøp"-kategorien, og ofte ender folk som kjøper TT01 for ca 2000kr opp med å påkoste den ytterligere 2500-3000 før det er fornøyd... sånn sett bør du prøve å se fremover og vurdere å gå for et bedre chassis helt fra starten av. TB02(D) eller TB03 som kommer snart kan være en kandidat. Ønsker du å se på beltedrevne er definitivt TA05-serien noe å trakte etter også. TT01 er såklart flott som førstegangsbil for de som bare vil prøve om rc er noe for dem og derfor ikke ønsker å svi av mye penger. Som i alle hobbyer vil man med for billig utstyr risikere å få et litt feil inntrykk av hvor gøy det kan være. Siden jeg først poster her, hvis noen er hypp på chat om rc, så er vi noen få som prøver å få i gang en irc-kanal der man kan snakke om hva man vil innen rc. Vi holder til på IRC, nærmere bestemt kanalen #rchobby på Quakenet. Hvis du henger på Quakenet og driver med rc vil vi veldig gjerne se deg innom. Hvis du ikke vet hvordan du setter opp en irc-klient, kan du rett og slett bruke denne siden for å komme inn på chat'en og snakke med oss: http://pegs.no/mod/rc/chat/ Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er det en god nettside som selger alle disse bilene med ekstra deler osv? Mest ment til Cutthroat; men jeg vet ikke om det er noen liknende HK sider som vi har til airsoft? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Jeg kjenner ikke til noen HK-butikker, er jeg redd, men Morfars.dk later til å ha svært gode priser. Jeg pleier å handle på Elefun.no (fører ikke Tamiya). De har greie priser på reservedeler og lignende, også tar det bare 2 dager før jeg får varene. Du kan ta en titt i denne tråden. Her finner du haugevis av butikker og nettbutikker innenlands og utenlands. Oversikt over RC-Hobby (Nett)Butikker Hvis jeg får til dette IRC-sakene, så kanskje jeg stikker innom en tur, cc. Takk for tipset. :] sedsberg, jeg har tittet innom omtrent hver gang du har postet, og jeg må si jeg har mistet fullstendig tellingen på hvor mange ganger du har fikset og oppgradert drivverket på bilene dine. Red.: Woo-yay! Da var Velineon, pluss kontakter og mottaker bestilt. Håper jeg får det på fredag eller lørdag. :] Endret 18. november 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei bare lurte på en ting, jeg kunne tenkt meg å lage et F16 jagerfly(Eller Kjøpe) en gang, ikke et sånt bittelite som man kaster, men et litt stort et(1-2m vingespenn) Og med landing gear som jeg kan ta opp etter takeoff osv, men jeg vil ikke ha turbin motor, altfor dyrt for en 14 åring Så da lurte jeg på om det vil være mulig og lage en med sånn motor som er i de små jagerflyene fra Kyosho. Der det er en liten elektrisk motor med proppel inni som skyver lufta ut. Ville det vært mulig og lagd noe lignende motor, men bensindrevet? Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hvordan monterer jeg en mottaker i en Serpent 720? Har aldri montert en mottaker på en rc bil serru. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) I mottakeren er det noen få kontakter, trekk dem ut, og dra ut antennen fra antennerøret. Så fjerner du mottakeren fra bilen (sett at det sitter en i den fra før av). Nå er det bare å trekke antennen fra den nye mottakeren igjennom antennerøret, også koble styreservoen i kontakt 1 også brems/gass-servoen i kontakt 2. Å tre antennen kan være veldig vanskelig, så jeg skal gi deg ett tips. Bind en sytråd helt i enden av antennen, også trer du sytråden gjennom antennerøret først, også kan du forsiktig dra antennen gjennom røret. Isoleringen til antennen kan strekke seg litt, men det er ikke farlig. Bare ikke ta for hardt i. Endret 19. november 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Går det ann og kjøre inn en r/c bil, nå på året? det jo ikke snø og rundt 5grader der hvor jeg bor.. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det burde gå greit. Du kan jo vurdere å legge aluminiumsfolie rundt noen få av de nederste rillene på motoren slik at den holder bedre på varmen. Men du må være forsiktig så den ikke blir for varm. Under innkjøring så skal vel motoren gå litt kjølig. Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Ok, har lest noe om at motoren burde være rundt 200-215 grader celsius... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hva er bra å bruke som smøring i girkassa? (El. RC-bil) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ok, har lest noe om at motoren burde være rundt 200-215 grader celsius... Det er nok 200 grader fahrenheit det er snakk om, noe som tilsvarer litt under 100 grader celsius. Når motoren er på sitt varmeste, så skal du dryppe en dråpe vann på toppen av motoren. Dråpen skal du koke vekk på, er det 3-5 sekunder, hvis jeg husker riktig. Den skal ikke frese vekk, for da er motoren for varm, og du må gi den mer drivstoff. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 I dag fikk jeg Velineon i posten. Installerte systemet i min Kyosho TF-5, og testet den bittelitt før senderen gikk tom for strøm. Bilen gikk svært bra i forhold til hvordan den gikk før ettersom den da var standard. Men det er en ting jeg lurer litt på; skal bremsene være så utrolig kraftige? Den låser nesten hjulene på tørr asfalt. Og jeg har installert nye skumgummidekk i tillegg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg tror nok bremsene skal være såpass ja. På noen andre systemer så stifter dekka momentant, selv i store monster-trucker med svære hjul. Og på noen systemer går den rett i revers. På min EMAXX kan jeg stille de så kraftige at stål-akslingene foran knekker tvert av. Hvis ikke bilen tar forlengs salto da. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Haha, tøft. Var litt redd noe var galt. Bremsekraften kan ikke engang sammenlignes med det som var i standard-oppsettet. Hvis været er pent nok i morgen blir det en tur til Farsund på banen med kamera. Blir nok både racing og drifting. Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Burde man fjerne EZ starteren og skifte til pull-start når man kjøper t-maxx eller Revo? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Etter litt mekking er Racerunnerèn min prøvekjørt- Ca 5 minutter var desverre det jeg rakk Men potensialet i en 27,2 Raceporta motor med RN tunning potte er enormt, det sparket helt vilt i gassen Det var null problem å drifte rundt på tør asfalt. Nye fjærer er på vei noe som garatert vil bedre dempinga mye. Skulle gjerne sett min bil med all den aluen som er på kommende modell da bildet til høyre Endret 24. november 2008 av JonV Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Det var null problem å drifte rundt på tør asfalt. Er ikke dette et tegn på dårlige dekk? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Med de dekka der (på bildet) ville jeg vært flau om jeg ikke klarte å få hjulspinn på asfalt. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg lurer på en sak angående Velineon-oppsettet jeg nylig kjøpte. I manualen, under motorens spesifikasjoner, står det blant annet "Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst". Men lengre bak i manualen er det ett fargekart over valg av drev i noen Traxxas-modeller. Noen av oppsettene av drev er farget i rødt, også står det "Do not use NiMH (battery must have a continuous rating of at least 70A)". Hvor er logikken i dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå