Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

TT01 og TT01-E er de billigste versjonene som er veldig plastic fantastic. Du bør absolutt opp på TT01-D eller -R. Skal du primært kjøre drifting bør du fortsatt likevel gå for TT01-R om du har råd, det er kun et bytte av dekk som skal til før det er en klart bedre drifter enn -D utgaven. TT01 skal påkostes ganske mye for å heves ut av "nybegynner/førstegangskjøp"-kategorien, og ofte ender folk som kjøper TT01 for ca 2000kr opp med å påkoste den ytterligere 2500-3000 før det er fornøyd... sånn sett bør du prøve å se fremover og vurdere å gå for et bedre chassis helt fra starten av. TB02(D) eller TB03 som kommer snart kan være en kandidat. Ønsker du å se på beltedrevne er definitivt TA05-serien noe å trakte etter også. TT01 er såklart flott som førstegangsbil for de som bare vil prøve om rc er noe for dem og derfor ikke ønsker å svi av mye penger. Som i alle hobbyer vil man med for billig utstyr risikere å få et litt feil inntrykk av hvor gøy det kan være.

 

 

Siden jeg først poster her, hvis noen er hypp på chat om rc, så er vi noen få som prøver å få i gang en irc-kanal der man kan snakke om hva man vil innen rc. Vi holder til på IRC, nærmere bestemt kanalen #rchobby på Quakenet. Hvis du henger på Quakenet og driver med rc vil vi veldig gjerne se deg innom.

Hvis du ikke vet hvordan du setter opp en irc-klient, kan du rett og slett bruke denne siden for å komme inn på chat'en og snakke med oss: http://pegs.no/mod/rc/chat/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til noen HK-butikker, er jeg redd, men Morfars.dk later til å ha svært gode priser. Jeg pleier å handle på Elefun.no (fører ikke Tamiya). De har greie priser på reservedeler og lignende, også tar det bare 2 dager før jeg får varene.

 

Du kan ta en titt i denne tråden. Her finner du haugevis av butikker og nettbutikker innenlands og utenlands.

 

Oversikt over RC-Hobby (Nett)Butikker

 

Hvis jeg får til dette IRC-sakene, så kanskje jeg stikker innom en tur, cc. Takk for tipset. :]

 

sedsberg, jeg har tittet innom omtrent hver gang du har postet, og jeg må si jeg har mistet fullstendig tellingen på hvor mange ganger du har fikset og oppgradert drivverket på bilene dine. :p

 

Red.: Woo-yay! Da var Velineon, pluss kontakter og mottaker bestilt. Håper jeg får det på fredag eller lørdag. :]

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Hei bare lurte på en ting, jeg kunne tenkt meg å lage et F16 jagerfly(Eller Kjøpe) en gang, ikke et sånt bittelite som man kaster, men et litt stort et(1-2m vingespenn) Og med landing gear som jeg kan ta opp etter takeoff osv, men jeg vil ikke ha turbin motor, altfor dyrt for en 14 åring Så da lurte jeg på om det vil være mulig og lage en med sånn motor som er i de små jagerflyene fra Kyosho. Der det er en liten elektrisk motor med proppel inni som skyver lufta ut. Ville det vært mulig og lagd noe lignende motor, men bensindrevet?

Lenke til kommentar

I mottakeren er det noen få kontakter, trekk dem ut, og dra ut antennen fra antennerøret. Så fjerner du mottakeren fra bilen (sett at det sitter en i den fra før av). Nå er det bare å trekke antennen fra den nye mottakeren igjennom antennerøret, også koble styreservoen i kontakt 1 også brems/gass-servoen i kontakt 2. Å tre antennen kan være veldig vanskelig, så jeg skal gi deg ett tips. Bind en sytråd helt i enden av antennen, også trer du sytråden gjennom antennerøret først, også kan du forsiktig dra antennen gjennom røret. Isoleringen til antennen kan strekke seg litt, men det er ikke farlig. Bare ikke ta for hardt i.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Ok, har lest noe om at motoren burde være rundt 200-215 grader celsius...

Det er nok 200 grader fahrenheit det er snakk om, noe som tilsvarer litt under 100 grader celsius. Når motoren er på sitt varmeste, så skal du dryppe en dråpe vann på toppen av motoren. Dråpen skal du koke vekk på, er det 3-5 sekunder, hvis jeg husker riktig. Den skal ikke frese vekk, for da er motoren for varm, og du må gi den mer drivstoff.

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg Velineon i posten. Installerte systemet i min Kyosho TF-5, og testet den bittelitt før senderen gikk tom for strøm. Bilen gikk svært bra i forhold til hvordan den gikk før ettersom den da var standard. Men det er en ting jeg lurer litt på; skal bremsene være så utrolig kraftige? Den låser nesten hjulene på tørr asfalt. Og jeg har installert nye skumgummidekk i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok bremsene skal være såpass ja. På noen andre systemer så stifter dekka momentant, selv i store monster-trucker med svære hjul. Og på noen systemer går den rett i revers. :p

 

På min EMAXX kan jeg stille de så kraftige at stål-akslingene foran knekker tvert av. Hvis ikke bilen tar forlengs salto da. :D

Lenke til kommentar

Etter litt mekking er Racerunnerèn min prøvekjørt-

Ca 5 minutter var desverre det jeg rakk :(

 

Men potensialet i en 27,2 Raceporta motor med RN tunning potte er enormt, det sparket helt vilt i gassen :D

 

Det var null problem å drifte rundt på tør asfalt.

Nye fjærer er på vei noe som garatert vil bedre dempinga mye.

 

Skulle gjerne sett min bil med all den aluen som er på kommende modell da :D bildet til høyre :D

post-4895-1227562251_thumb.jpg

post-4895-1227562265_thumb.jpg

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en sak angående Velineon-oppsettet jeg nylig kjøpte. I manualen, under motorens spesifikasjoner, står det blant annet "Current Ratings: 65A constant; 100A peak/burst". Men lengre bak i manualen er det ett fargekart over valg av drev i noen Traxxas-modeller. Noen av oppsettene av drev er farget i rødt, også står det "Do not use NiMH (battery must have a continuous rating of at least 70A)". Hvor er logikken i dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...