Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590

Klarte endelig å ta meg en skikkelig flytur med mitt Cessna 400 EP!

Takket være den nye senderen min, Futaba 7C, helt utrolig stor forskjell fra den som fulgte med flyet av den grunn at eg kan stille inn flyet sånn som eg vil ha det.

Var helt sjokkert over kor mye lettere det ble. Eneste som gikk galt denne gangen, var at eg glemte å strekke ut antennen på senderen, så eg mista kontakt med flyet, men klarte å nødlande akkuratt i siste liten da eg plutselig fikk litt kontakt igjen.

I tilleg klarte eg å feilbergne en sving, så flyet havna i et tre.

Men ingen skader på flyet heldigvis :)

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

NB:viktig at jeg får svar: jeg skulle selge en bil til en kompis, og for å forsikre at den startet så prøvde jeg den her, før han dro hjem, og når han kommer hjem, så ringer han meg og sier at han ikke får start på den...

Hva kan dette ha seg?, han kjøpte den for 3 dager siden, og når jeg dro til han i dag, så funket tennplugen, og gløderen, og skruen var skrudd ut 2,5 ut, som fyren på butikken gjorde. hva kan dette være?

Lenke til kommentar

Hallo.. jeg sitter og ser på RC Nitro biler og jeg har NULL peiling på biler så lurer på hva jeg skal kjøpe Monstertruck eller Buggy?

Også lurer jeg på om denne biler er bra?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...sid=p2759.l1259

(detaljer står nedover på siden)

Også, er Walkera helicopter RIC 22E bra?

det var feil i sendingen fra www.brapris.no så jeg fikk det gratis:P

Lenke til kommentar

Det avhenger av hvor du har tenkt å kjøre bilen og hva du har mest lyst på. Om du har tenkt å sattse på hobbyen så ville jeg kjøpt et merkevare. En bil som du vet holder og er lett å få tak i deler til.

Walkera 22E ville jeg ikke hatt om jeg fikk det gratis, da hadde jeg hvertfall solgt det fortest mulig.

Lenke til kommentar
Jeg har vel mest planer om å kjøre på asfalt,grus,jord og litt i skogen.

også har jeg planer om og bruke rundt 1500kr (fra ebay)

Men, ser motoren og alt annent bra ut for en amatør som meg? :p

Sikkert helt kurrant for en nybegynner.

Er dette karoserriet brukbar på et tt01 bil? eller 1:10?

Jeg antar det er vanlig 1:10 body siden det ikke står noe annet der. Dårlig info fra elefun sin side, bruk "mangler info" knappen på siden. Har måtte gjort det flere ganger.

Lenke til kommentar
Angående 1:10-skala karosserier, det er ikke sikkert de passer på alle 1:10-biler. Jeg kjøpte ett HPI-karosseri til min Kyosho TF5, og det passet ikke helt perfekt. Monteringshullene i karosseriet passet ikke, også passet ikke hjulene på bilen helt perfekt i hjulbuene på karosseriet.

Du kan flytte hjulene på tt01 ved å snu bærearmene og monteringshullene borrer du vanligvis selv.

Lenke til kommentar
Men er den grei amatør bil liksom?

Har planer om å kjøpe en av disse bilene:

http://cgi.ebay.com/NEW-1-10-SCALE-RC-4WD-...tem280269142147

http://cgi.ebay.com/eBayISAPI.dll?ViewItem...em=310070445620

http://cgi.ebay.com/NEW-R-C-NITRO-GAS-CAR-...id=p3286.c0.m14

Helst svar så kjapt som mulig..

takk

Finner du deler til de som ikke koster skjorta? sikkert helt greie amatørbiler, men jeg hadde ikke kjøpt noen av de.

Lenke til kommentar

Hei.

Noen som vet om en god nybegynner/viderekomne bil? Blir sikkert mest crossing med bilen, så den må tåle en del juling.

Bilen må ha/være:

- Bensin eller elektrisk motor

- Tåle mye juling

- Cross(offroad)

- Må ikke være alt for komplisert, men liker en utfordring når det kommer til å mekke/skru.

- Den må ligge i prisklassen 2-3000

- Det må være lett å få tak i reservedeler

På forhånd takk:D

Lenke til kommentar

Hei igjen. Har bestemt meg for å bare kjøpe en slik alt i alt pakke fra mosshobby. Men da er spørsmålet, hvilken børe jeg velge? Blir å bruke ca. 4000, så ingen vits i å foreslå de til 10 000,- : )

Jeg skal kjøre offroad med den, men jeg vil samtidig ha en som er litt rask. Vil også ha en bil som det er lett å skaffe deler til :-)

Mosshobby

Bare finn en av de bilene på den siden som er en alt-i-alt pakke, og link den her.

På forhånd takk :-D

Endret av Clappy
Lenke til kommentar
Hei igjen. Har bestemt meg for å bare kjøpe en slik alt i alt pakke fra mosshobby. Men da er spørsmålet, hvilken børe jeg velge? Blir å bruke ca. 4000, så ingen vits i å foreslå de til 10 000,- : )

Jeg skal kjøre offroad med den, men jeg vil samtidig ha en som er litt rask. Vil også ha en bil som det er lett å skaffe deler til :-)

Mosshobby

Bare finn en av de bilene på den siden som er en alt-i-alt pakke, og link den her.

På forhånd takk :-D

Det finnes ikke mange RTR bensinbiler til under 10 000. Du er på jakt etter nitro/metanol-bil og mosshobby hadde ikke særlig utvalg.

Hvis jeg hadde vert i dine sko så ville jeg kjøpt en Traxxas Revo 3.3 4WD, men fra en annen butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...