vegham Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Finner ikke noe om servo på det flyet der, men jeg tipper Hitech HS-55 feather skal holde. Lenke til kommentar
Riccardo Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Takk! Da gikk jeg for den Noen som har noen tips til andre oppgraderinger da? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Takk! Da gikk jeg for den Noen som har noen tips til andre oppgraderinger da? Eg har samme fly som deg, men har eit problem. Ikkje at det har den mest enorme betydning, men litt irriterande. Skyvestanga til min rudder er akkuratt litt for kort, og blir bøyd i det den kjem ut av flyet for at den skal klare å bli montert på rudder. Nokon som har ei løsning? Evt sliter du med det samme? For rudder svinger litt på seg uansett om den skal stå nøytralt. Og eg får veldig dårlig utslag på andre sida av rudderen. Lenke til kommentar
Riccardo Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hey, den servoen var det fart i gitt! Sliter litt med det samme, uten at det er så veldig stress.. Men trakk vaieren helt ut i servoen idag, og nå ser det ut som den står rett etter litt ratting.. Har ikke fått sjekket enda, ettersom det regnet idag :/ Er stor-fornøyd med flyet, men visse ting kunne de fikset litt bedre syns jeg, og villet gladelig betalt noen hundringser mer for en litt bedre festeteknikk og vaier/stenger enn det som er nå! Den plast-festebiten driver å spiser seg gjennom isoporen, men ikke værre enn at en dæsj epoxy fikser biffen Har for øvrig trukket nesten hele flyet i teip, så blir spennende å se hvordan det blir å fly neste gang Lenke til kommentar
vegham Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Takk! Da gikk jeg for den Noen som har noen tips til andre oppgraderinger da? Eg har samme fly som deg, men har eit problem. Ikkje at det har den mest enorme betydning, men litt irriterande. Skyvestanga til min rudder er akkuratt litt for kort, og blir bøyd i det den kjem ut av flyet for at den skal klare å bli montert på rudder. Nokon som har ei løsning? Evt sliter du med det samme? For rudder svinger litt på seg uansett om den skal stå nøytralt. Og eg får veldig dårlig utslag på andre sida av rudderen. Det er ikke verre enn at du kjøper en ny sånn stang, hvis du ikke har mulighet til å flytte på servo eller servoarmen. Kan ikke koste all verden. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Broren min har samme flyet. Han fikk også problemer med ene vingeservoen. En mail til Elefun, så var en ny på tur i posten. Vederlagsfritt. Det er også dårlig utslag til høyre på rudder. Men det er ikke så mye at det er problematisk. Benytter ikke det så ofte. Ørjan... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Har problemer med støy på E-MAXXen. Står jeg litt unna og prøver å kjøre mot meg selv så går gassen totalt og absolutt amok. Denne gangen ble det bånn gass rett i en palle med to oljefat på. Flisene spruta og det eneste som skjedde med bilen var at batteriet ble slengt ut og et dempertårn knakk. Kosta meg ca. en 50-lapp. Men kjøpte i tillegg en FM-sender og mottager. Satser på at det løser problemet. Bilen har forresten en 890watt-motor med en 160Amps regulator, så det gikk ikke akkurat seint. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Ja det virker som et helt klart radiostøy problem. Vil anbefale å gå over til 2,4Ghz radio. Jeg har ikke hatt noe antydning til forstyrrelser eller glitches med helliet mitt som jeg kjører på Spektrum 2,4Ghz radio. Sier ikke at du skal går for spektrum sine bilradioer nødvendigvis men finn deg en 2,4Ghz radio som får gode kritikker på nettet og glitches og støy vil være en ting som hører fortiden til. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 2.4Ghz er selvsagt det beste, men jeg har også opplevd betydelig mindre forstyrrelser, og lengre rekkevidde på AM-senderen min. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 2.4GHz har mindre bølgelengde enn vanlige AM-sendere, derfor stemmer det du har opplevd. 2.4GHz er vel ikke noe mer enn en høyere frekvens enn både AM og FM-systemer, men sender "krypterte" signaler som gjør de unike for din modell. sedsberg: ser at antenna di er nærmt motoren, det kan gi forstyrrelser. Prøv å flytt alt mottaker og antenne litt vekk fra motoren og se hvordan det da går. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Jeg kjøpte 40MHz FM-mottager og sender (Futaba) og satser på at det går bra. De hos elefun mente på at det ville hjelpe. Får se i morgen hvordan det går. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 (endret) Den første skikkelige senderen jeg kjøpte meg var en 40MHz AM-sender til ca 1000,-, og med denne hadde jeg lengre rekkevidde enn jeg turte å teste. Tror jeg var nesten 100 meter unna bilen noen ganger, kanskje mer. Det var langt nok til at det var litt forsinkelse i bilen. Senere kjøpte jeg meg en dyrere Hitec sender som jeg tror også ligger på 40MHz, men som er FM istedet. Men med denne kan jeg bare kjøre 30-45 meter før bilen begynner å hoppe og sprette på grunn av glitch. Heldigvis er Hitec-senderen min kompatibel med Spektrum 2.4GHz-modul og mottager, så det blir vel til å oppgradere med det en gang i framtiden. Red.: Hvilken radio har du bestilt, forresten? Kunne selv tenke med Futaba Megatech 3PM 2,4ghz, egentlig. Aller helst vil jeg vel ha Futaba 4PK 2,4ghz, men den er sikkert kjempedyr. Endret 24. august 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
AngUisH Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Halloisen aner ikke hva annet jeg skal gjøre så jeg får spørre her:) var og byttet til meg et RC-fly her for 2 år siden i fylla :-/ flyet er helt identisk med dette. og siden jeg ikke vet en liten prosent en gang om slike greier fikk jeg selvfølgelig ikke start. Det har vært start på det før jeg fikk det. jeg koblet til starteren og den "plugg-strøm-tingen" som jeg liker og kalle den og det er rikelig med sånn rosa bensin-greier. Jeg prøvde med alle mulige slags nivåer på gassen men til ingen nytte... er det noen innstillinger/justeringer jeg kan ha glemt? (den rosa bensin-greien kom inn igjennom slangene iallefall) tar imot alle tips asså ^^ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Har nå fått testa bilen med ny mottager og sender (40MHz FM) og den er nå jevn og fin på alle avstander og alle retninger. Hjalp også en fyr med å sette inn 3000W-motor og 10S-batterioppsett (37 Volt) i en E-MAXX. Vi fikk så vidt testa den litt i dag. Den farta nesten mer rundt på taket enn på hjula. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Halloisen aner ikke hva annet jeg skal gjøre så jeg får spørre her:) var og byttet til meg et RC-fly her for 2 år siden i fylla :-/ flyet er helt identisk med dette. og siden jeg ikke vet en liten prosent en gang om slike greier fikk jeg selvfølgelig ikke start. Det har vært start på det før jeg fikk det. jeg koblet til starteren og den "plugg-strøm-tingen" som jeg liker og kalle den og det er rikelig med sånn rosa bensin-greier. Jeg prøvde med alle mulige slags nivåer på gassen men til ingen nytte... er det noen innstillinger/justeringer jeg kan ha glemt? (den rosa bensin-greien kom inn igjennom slangene iallefall) tar imot alle tips asså ^^ Hvis flyet har stått i 2år bør det kanskje overhales. Fuelen kan du pelme. Du må passe på å bruke en oppladet gløder og se til at motoren får tilstrekkelig luft. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 av E-MAXXen (nesten) uten at jeg ødelegger noe som helst. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det var en pervers bil ned n pervers notor. Hva er ytelsen, driftsspenningen og KV for den der? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Det var en pervers bil ned n pervers notor.Hva er ytelsen, driftsspenningen og KV for den der? Motoren er oppgitt til 5000kV og skal i følge Novak klare 890Watt i 6 minutter. Driftspenningen er opp til 16,8V. Jeg kjører på 14,8V LiPo. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 14,8v LiPo er 4 celler (3.7v pr. celle). Fulloppladet 4 cellers batteri ligger på 16.8v (4.2v pr. celle). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) 14,8v LiPo er 4 celler (3.7v pr. celle). Fulloppladet 4 cellers batteri ligger på 16.8v (4.2v pr. celle). Men NiMh (16,8V) klarer ikke å holde den spenninga ved høy belastning og derfor blir det mye mer effekt med LiPo. NiMh har mye høyere intern motstand enn LiPo. Ved høye strømmuttak vil det da bli stort spenningsfall i batteriet, som igjen vil gå tapt i varme og som også kan ødelegge batteriet. Edit: Vet ikke om det var NiMh du sikta til, men de vil ha fulle 16,8V som motoren tåler. Endret 2. september 2008 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå