Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når bestilte du pakken?

Det er ikke uvanlig at pakker som ankommer pakkesentraler ikke sendes videre før mandag uka etter.

Er ikke noe unikt med pakkesentralen ger i byen heller.

Bestiller en del fra helihobby i tromsø også og der står det innlevert postsentral i tromsø 2 til 3 dager før den ankommer omsorteringssentralen i Trondheim for deretter å kunne hente pakken dagen etter.

Blir i praksis 4 business dager fra Tromsø og hit for min del.

Lenke til kommentar

Bestillte på Tirsdag, men pakken ble ikke registrert før torsdag..

Leste for øvrig på Postens sider om leveringstid mellom de forskjellige postnummerene i landet, og mellom 70** og 36** skulle det ta to virkedager/buisness dager med smartpost, hvilket flyet skal være sendt med..

-Men, men, er ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet ser det ut som. Tviler på at den er her før tirsdag, om ikke onsdag med min flaks :p

Edit: Digger signaturen din perpyro :D

Endret av Riccardo
Lenke til kommentar

Vet ikke om noen lur måte å balansere paddle's på jeg heller, men det jeg sier meg fornøyd med, er at etter å ha spint opp rotoren så hovedbladene er rette, slå av gass og la rotorhodet stoppe av seg selv. Deretter bare riste litt i helikopteret, og følge med på om (glemt hva heter)stanga paddlene sitter på tipper. Da ser jeg i tilfelle hvem som er tyngere. Skjer det ikke noe nevneverdig etter litt risting, så er det godt nok. Er nok mye viktigere at hovedbladene er balanserte og i riktig tracking. Gyroen er følsom for vibrasjoner, så jo mer nøyaktig ting er justert, jo bedre vil hele heliet oppleves. Det gjelder forøvrig fra billige til dyre modeller.

Lenke til kommentar

På torsdag som var 7/8-08 bestilte jeg meg et Esky Honey Bee King 2 RTF (white colour) fra hong kong.

Idag 12/8-08 ble det levert på døra her hjemme :D

Har leita og handla litt på ebay i helga og må jaggu si detta er billig å handle Over there.

Helli her hjemme ligger på en 17-1800 selv etter ebay ligger jeg på 1600 totalt, dette er med frakt og moms.

dette fant og handlet jeg på ebay for "slik og ingenting"

Esky 11.1V 1000 mah Li-po battery

RAIDEN 11.1v 1500mAh 15C/20C Li-Polymer battery w/ T connector N

Flight Simulator Cable for E-Sky Transmitters (USB)

Main Gear Set

Training Sets for 6ch Helicopters

ESky 3100KV Brushless Motor + 25A ESC Combo

Carbon Fibre Tail Boom for Honey Bee King 2

Aluminum CNC Value Full Upgrade Combo for Honey Bee King 2

Drive Belt for Honey Bee King 2

10 Tooth Gear Pinion for Brushless Motors (1 pcs)

Canopy for Honey Bee King 2 (Checkers)

Flere som skal fly sammen så greit at det skiller seg ut.

pitch gauge For walkera and esky

Blades Balancer for 450 Helicopter ,walkera and Esky helicopter,

Så da har jeg 2 batterier på 1000Mah og 1 på 1500mah.

Samt lader har jeg fra før :)

Gleder meg til jeg kommer hjem og pakker opp :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

To og en halv time siden:

Glowstarteren til flyet hang fast. Jeg skulle dra den ut og dermed dro jeg propellen inn i hånda. Tuppen av fingeren henger nesten ikke på og jeg fikk flere sår inn til beinet. Det er verre en det ser ut som.

post-49487-1218551952_thumb.jpg

post-49487-1218551970_thumb.jpg

Vær forsiktige folkens!

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Jeg bruker kun digitalt skyvelære for å skru inn flybar og paddles like mye på hver side. Viktig å balansere hovedrotorbladene, uansett hvor unødvendig du tror det er.

Var det meh du mente nå?

fLeReK:

Det dær såg ikke bra ut.

Opplevde noe lignende forige helg.

Skulle spinne opp rotorhodet på heliet mitt forige helg på stuegulvet fo rå sjekke rotorhodet for vibrasjoner tengte jeg.

Det jeg ikke tenge på var at jeg hadde byttet til en annen større og kraftigere halservo uten å sjekke retninga på utslaget.

Som sagt fyrte den opp på gulvet og når turtallet var stort nok til at halerotoren fikk tak så dro den seg en kjapp runde på gulvet og kutte opp begge knærne mine med halerotoren får jeg fikk stoppa den.

Vel det viste seg at haleservoen var reversert sammenlignet med den gamle så dette var bare et uhell som ventet på å skje så lenge jeg ikke sjekka retninga på den.

Moralen er at man alltid skal respektere slikt leketøy for det er ikke helt ufarlig.

Jeg blei heldigvis ikke kveste så mye som deg men vil nok bli noen pene arr av det.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Glowstarteren til flyet hang fast. Jeg skulle dra den ut og dermed dro jeg propellen inn i hånda. Tuppen av fingeren henger nesten ikke på og jeg fikk flere sår inn til beinet. Det er verre en det ser ut som.

*forferdelig bilde*

*forferdelig bilde*

Vær forsiktige folkens!

Huff og huff! Ikkje bra :(

Dette var litt verre enn da eg greide å kjøre Cessnaen min inn i leggen med full throttle, noe fine sår og arr ble det, men langt i fra så ille som dette.

Farlige greier :no:

Lenke til kommentar

AUUUUUUUUU

AUUUUUUUUU

Vær forsiktige folkens!

Du får ha riktig god bedring.

kjente det knøyt seg i magen nu.

Minte meg om faren til kompisen min som skulle starte et linefly i gamledager, han og så slik ut.

Endret av JonV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Ja, jeg synes det var ordentlig kjipt. Så nå sitter jeg her og skriver med 1,5 hender.

Edit: det skal nevnes at jeg hadde litt flaks, da jeg rett før holdt på med et fly som hadde dobbelt så kraftig motor, fire takter, og skarp propell.

Edit: i dag klokka 05:00 var det ut for å fly sammen med Arthu her på forumet. Vi holdt på til 11:30, da vinden hadde tatt seg kraftig opp. Nå i kveld bærer det ut igjen, med disel i potta! :D

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Det så ikke bra ut, fLeReK :(

HUff... minte meg på når jeg starta opp helikopteret mitt. Det var vel i vinter om jeg ikke husker feil...fortsatt vondt i den ene fingeren og klarer ikke bøye den ordentlig

Men ser jeg feil på bildet, eller syr du hånda/fingrene?? :no:

Det måtte heldigvis ikke jeg ihvertfall :thumbup:

Endret av Anders Moen
Lenke til kommentar

Dette er moro!! Første turen endte i en mild kræsj, men etter en runde med litt lim har jeg fått til alle landinger :D

Nå har tre andre kompiser av meg bestillt fly de også ^^

Har loopet og rollet masse og fløyet en god del opp-ned, selv om sistnevnte er litt vanskelig.. (Høyt-vinget fly liker best å fly rikig vei ;) )

Men nå virker det som servoen til hovedvingen (styring) har tatt kvelden... Noen som har noen tips til hvilken jeg burde erstatte med? Gidder ikke å kjøpe samme servo som jeg fikk med i RTF-kittet ettersom jeg har hørt rykter om at de generelt er elendige, og jeg tviler på at min er et engangs-tilfelle!

Også; hvis noen har noen tips til videre oppgraderinger for litt mer utfording så kom gjerne med tips ;)

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...