Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner en del overganger fra andre typer plugger til denne men ingen den andre veien, virker som det dreier seg om enveiskjøring her.

Jeg får måle ut et av batteriene jeg har og lage en egen plugg av en annen overgang som passer i laderne mine.

Lenke til kommentar

Jeg fikk mail Fra Elefun med svar angående overgang til denne pluggen.

Hei. Fra E-sky lader finnes det ingen overgang til Hyperionbatterier. Når det gjelder Align ladere så varierer det litt fra hvilken type. Så jeg må nesten vite hvilken Align lader du har.

Uansett kan du kanskje bli nødt til å lodde din egen balanseringsovergang.

 

Så der har vi det, det finnes ikke.

Lenke til kommentar

Hallaisen, nok en gang er det trøbbel med HSP Tornado 1:8 -.-

 

Etter mye om og men, og 8 svidde plugger, sveiv den normalt, var driiiit kult da :D

 

 

---

 

 

Jeg var ute og kjørte, plutselig begynte den og fuske litt, og stoppa. Jeg starta den igjen og kjørte 10 meter før den stoppa igjen. Da jeg da drog i snora kjørte den avsted, og jeg så da at det var full kobling 24/7.

 

Det vil si at girkassa/clutechen er fucka opp?

Lenke til kommentar
Hallaisen, nok en gang er det trøbbel med HSP Tornado 1:8 -.-

 

Etter mye om og men, og 8 svidde plugger, sveiv den normalt, var driiiit kult da :D

 

 

---

 

 

Jeg var ute og kjørte, plutselig begynte den og fuske litt, og stoppa. Jeg starta den igjen og kjørte 10 meter før den stoppa igjen. Da jeg da drog i snora kjørte den avsted, og jeg så da at det var full kobling 24/7.

 

Det vil si at girkassa/clutechen er fucka opp?

 

Det er sannsynligvis clutch lageret som er gåent.... Sansynligvis står motoren litt for hardt på giren.

 

Skift lager, skru løs motorfeste og legg et vanlig pappir mellom når du presser den inntill.

 

BTW: Håper du gir den litt mer fuel siden du har svidd 8 plugger? Ellers har du snart en svidd motor. :)

Endret av tfiska
Lenke til kommentar

Takker :)

 

Pluggene svidde seg med orginalinstillinga, og motoren ser helt fin ut innvendig.

Anngående clutchen så det ut som om den var uttørka (altså lagrene), knirka og hvinte godt når jeg snurra på den, tok på litt spesialfett, nåe greier pappa hadde :p Funker fint nå :)

 

Liksom *litt mer fuel* vil det si enda mer enn i bunn og 2 runder ut?

Er ikke noe mangel på røyk i eksosen ihvetfall :)

 

Edit: Da jeg skrudde på strømmen gikk styreservoen/gassen amokk, men det er vel bare dårlig batteri? :dontgetit:

 

Edit2: Nvm edit 1 :p

Endret av Simsku93
Lenke til kommentar

Da var helikopter eventyert midlertidig over.

Krasjet og fikk ødelagt helikopteret noe så aldeles forferdelig med blandt annet bøyd ramme som resultat.

Dette betyr at jeg må bygge opp heliet helt fra grunnen av.

Noe bilder tok jeg desværre ikke men ramma i aluminium er demontert og banket rett og satt sammen igjen.

Trodde kulelager tålte litt men det gikk med 4 lager i denne smellen.

Lenke til kommentar

Har bestilt kulelager til Trex nå så får tiden vise hvor lenge de holder.

Men 50 krasj, det hørtes dyrt ut.

Men ettersom du har så mange krasj på samvittigheten, er det vanlig å bøye selve rotorhodet?

hs1248-84_1_s.jpg

 

Det gikk tydeligvis hardt for seg for selv motorakslingen var bøyd.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har bestilt kulelager til Trex nå så får tiden vise hvor lenge de holder.

Men 50 krasj, det hørtes dyrt ut.

Men ettersom du har så mange krasj på samvittigheten, er det vanlig å bøye selve rotorhodet?

hs1248-84_1_s.jpg

 

Det gikk tydeligvis hardt for seg for selv motorakslingen var bøyd.

 

Aldri bøyd rotorhode eller motoraksling.

Endret av Wulong
Lenke til kommentar

Etter å ha bygget opp igjen helikopterwet så testet jeg drivverket uten bladholdere og flybar og ut fra hva jeg kunne kjenne og se så gikk rotorblokka helt beint.

Fant ut i samme slengen at om padlene på flybaren er sentrert med skyvelære så er ikke det nødvendigvis 100% i balanse enda.

Lenke til kommentar
Er det Cessna 182 du har betilt deg?

 

Nei, Dynam Cessna 400. For den lille prisforskjellen som er mellom de nå så er det ingen vits i velge Art-Tech's 182.. Med Dynam får man bedre flykropp (foam) og skikkelig power til en hundrings ekstra ;)

 

Bestillte flyet på onsdag, bor i Kongsberg, og enda viser sporingen at pakken er i Trondheim..

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...