Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ikke bilen meget ustabil på hekken med det hjuloppsettet?

Du får jo et høyt tyngdepunkt der bak.

Ville ha satsa på samme typen dekk både forran og bak på en bil beregnet for dette.

Btw. kjører du med forhjulene skrevende til hver side som på bildet?

 

Slik ser da mitt leketøy ut etter de 3 første flygningene etter å ha bygget tingen.

Har fløyet lama siden jul og har moddet den mye samt at jeg har fløyet mye med den og blant annel fått til "stall turn" som egentlig skal være en umulighet med dette helikopteret.

Kontrollen på den er like presis som å røre i grøten og skulle ting går litt heftig for seg så er det bare å greie å holde høyden så retter det seg opp selv, mens dette derimot krever meget presise stikkeinnputt.

Har fløyet det mye på simulator men ute på plenen kommer nervene krypende.

Det er forskjell på å tryne i en simulator hvor man trykker space for å fly mere en det er å tryne med en fugl til 8000, og det merkes.

Har hittil kun hovret tale inn og litt side inn og nå blåser det for mye til at jeg tør å prøve mere i dag.

post-49175-1215276584_thumb.jpg

post-49175-1215276594_thumb.jpg

post-49175-1215276604_thumb.jpg

post-49175-1215277949_thumb.jpg

post-49175-1215277961_thumb.jpg

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Blir ikke bilen meget ustabil på hekken med det hjuloppsettet?

Du får jo et høyt tyngdepunkt der bak.

Ville ha satsa på samme typen dekk både forran og bak på en bil beregnet for dette.

Btw. kjører du med forhjulene skrevende til hver side som på bildet?

Den letter veldig fort foran ja. Vekdtfordelinga er et lite problem med tanke på den tunge motoren også. Men jeg gidder ikke bruke penger på framdekk før jeg vet at det funker skikkelig.

Grunnen til at framdekka skræver er at jeg kjøpte forlenga bærearmer foran og det fulgte ikke med forlenga styrestag. :p Men den ble litt mer retningsstabil på løst underlag. Veldig godt mulig at jeg kjøper en E-Maxx e.l. og hiver motor og dekk over på den.

Lenke til kommentar
Blir ikke bilen meget ustabil på hekken med det hjuloppsettet?

Du får jo et høyt tyngdepunkt der bak.

Ville ha satsa på samme typen dekk både forran og bak på en bil beregnet for dette.

Btw. kjører du med forhjulene skrevende til hver side som på bildet?

 

Slik ser da mitt leketøy ut etter de 3 første flygningene etter å ha bygget tingen.

Har fløyet lama siden jul og har moddet den mye samt at jeg har fløyet mye med den og blant annel fått til "stall turn" som egentlig skal være en umulighet med dette helikopteret.

Kontrollen på den er like presis som å røre i grøten og skulle ting går litt heftig for seg så er det bare å greie å holde høyden så retter det seg opp selv, mens dette derimot krever meget presise stikkeinnputt.

Har fløyet det mye på simulator men ute på plenen kommer nervene krypende.

Det er forskjell på å tryne i en simulator hvor man trykker space for å fly mere en det er å tryne med en fugl til 8000, og det merkes.

Har hittil kun hovret tale inn og litt side inn og nå blåser det for mye til at jeg tør å prøve mere i dag.

 

Ser at du har montert gyroen på toppen, jeg anbefaler deg å montere den på under siden sånn at det er mindre sannsynlighet for at den ryker i en krasj. Gyro on top=bad.

Lenke til kommentar

Vet at det ikke er så bra med gyroen på toppen men med denne mottakeren så har jeg montert den sekundære under haleblokka.

spm-ar6200_slide.jpg

Kan sikkert file ramma til slik at gyroen kan stå under og mottakeren over eventuelt få laget meg en brakett under der.

Monterte den der ettersom jeg så så mange andre som hadde den der i kombinasjon med at jeg har 2 mottakere.

 

Har hatt en krasj allerede og ser hvor farlig nært flybaren kan komme så det er sikkert ingen dum ide.

Lenke til kommentar
Vet at det ikke er så bra med gyroen på toppen men med denne mottakeren så har jeg montert den sekundære under haleblokka.

<bilde>

Kan sikkert file ramma til slik at gyroen kan stå under og mottakeren over eventuelt få laget meg en brakett under der.

Monterte den der ettersom jeg så så mange andre som hadde den der i kombinasjon med at jeg har 2 mottakere.

 

Har hatt en krasj allerede og ser hvor farlig nært flybaren kan komme så det er sikkert ingen dum ide.

 

Jeg har AR7000 på mitt ene T-rex 450 heli. Så det går an. Mange måter å montere ting på.

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med dette?

 

Hei. Jeg har hatt en sånn bil før, dårlig bil (du får det du betaler for), men nok om det. Klarer du skubbe bilen fremover på bakken? hvis den ikke går glatt fremover så har du stein i tannhjulene eller motoren. Du finner lett ut hvilken av de ved å fjerne de to skruene som holder motoren. Å åpne opp inn til tannhjula er litt pes, men det er den bilen du har valgt. Det er mest sannsynlig at du har stein bake i dreva, det går jo en aksel frem. Sjekk den akselen først.

 

Det at den piper er sikkert fordi bilen er "låst" og ikke klarer å kjøre noen plass. Motoren klarer ikke å rotere.

 

Når det gjelder ESC (Electronic Speed Controller) og piping så er ESC'en som følger med bilen så dårlig at den ikke har noen programmerings funksjoner, hvis du ikke har byttet den ut. Piping som kommer når du slår på bilen er pip som forteller vanligvis programmerings innstillingene eller bare status-rapport. Det står vanligvis i manualen.

Endret av Wulong
Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med dette?

 

Hei. Jeg har hatt en sånn bil før, dårlig bil (du får det du betaler for), men nok om det. Klarer du skubbe bilen fremover på bakken? hvis den ikke går glatt fremover så har du stein i tannhjulene eller motoren. Du finner lett ut hvilken av de ved å fjerne de to skruene som holder motoren. Å åpne opp inn til tannhjula er litt pes, men det er den bilen du har valgt. Det er mest sannsynlig at du har stein bake i dreva, det går jo en aksel frem. Sjekk den akselen først.

 

Det at den piper er sikkert fordi bilen er "låst" og ikke klarer å kjøre noen plass. Motoren klarer ikke å rotere.

 

Når det gjelder ESC (Electronic Speed Controller) og piping så er ESC'en som følger med bilen så dårlig at den ikke har noen programmerings funksjoner, hvis du ikke har byttet den ut. Piping som kommer når du slår på bilen er pip som forteller vanligvis programmerings innstillingene eller bare status-rapport. Det står vanligvis i manualen.

Tusen takk for svar :D Jeg skal se hva jeg får til, men den var da ikke så billig, og bilen fungerte fint når den faktisk gjorde det :p

Tror ikke den plassen jeg valgte å drifte på var egnet for det :p

Lenke til kommentar
Jeg har AR7000 på mitt ene T-rex 450 heli. Så det går an. Mange måter å montere ting på.

Kan du fortelle litt om hvordan du har plassert elektronikken i helikopteret?

Har konsentrert meg om å holde mottakeren vekk fra motoren.

 

Akkurat på den fuglen så har jeg mottaker under bak og dens eksterne mottaker på undersiden av haleboom feste (hvor du har din gyro). Under den igjen har jeg min lille T2100 gyro (din GY401 er like bra). Hadde jeg vert deg så ville festet den eksterne mottakern på utsiden av bakre del, det har jeg brukt over lengre tid før og virker utmerket. Anbefaler deg å surfe litt på helifreak.com forumet, der har du masse som faller i smak. Du kan se under T-rex 450 forumet siden du har CopterX? en dårligere kopi om jeg har blitt matet med riktige fakta.

Lenke til kommentar

Har frekbventert helifreakforumet når jeg skulle sette opp helikopteret så er ikke helt ukjent med det men har ikke leitet så mye etter elektronikkplassering der enda.

Kvalitetsmessig er ikke det noe stor forskjell på Trex 450 SE V2 og CopterX 450SE V2.

Rotorhodet og haleboksen er vel faktisk så godt som lik med Trex 450, og eneste forskjellen jeg kan se er bladholderne på hovedrotoren som må chimses annerledes en Align sine ellers er dette helt likt.

Ramma er vel det som skiller seg mest ut ettersom det rammemessig er en Trex 450 SE 1,5 da ramma på CopterX er en krysning mellom SE V1 og SE V2.

Så er det forskjellig er tannhjulene, her er det en markant forskjell i kvaliteten på både selve tannhjulene og hylsa disse sitter i mot akslingen.

Toleransene er litt slurvete og jeg har av den grunn byttet drevet som går mot halerotoren, maingear var bra.

Måtte også smergle ned akslingen ørlitegrann for å få på CopterX hylsa som dreve sitter på til å passe akslingen for her var det for trangt.

Ser da at Align hylsa ville ha passet perfekt.

Men den aller største forskjellen er jo prisen.

Et CopterX 450 SE V2 komplett rotorhode koster 540NOK mens Trex 450SE V2 rotorhode koster 1220NOK.

En annen markant forskjell er at Trex450 kommer med maual, locktite og greas mens eska CopterX kom i var kjemisk fri for dette.

Jeg bygde faktisk mitt helikopter etter manualen til Trex 450 SE V2 og har så langt kun funnet de forskjellene forklart over.

 

Holdt på å glemme de crappye treblarne som flølger med, de er billige de, flyr nå med align blader som er en markant forskjell.

Men artig, ja det er det.

Lenke til kommentar

Da var en ny E-MAXX anskaffet. :p Var morro med en bil som svinger. :) Var ganske træg men det blir bare til jeg får den nye fartsregulatoren i posten. Hvis specsa på den stemmer så skal den klare opp til ca. 1600 watt kontinuerlig.

 

Og Rustleren skal settes i brukbar stand og selges. Har en 12T børstemotor men trenger en ny regulator. Noen som har tips til en brukbar og rimelig en?

Lenke til kommentar

Høres ut som du skal fortsette i akselknekkerklubben.

1600W blir over 2HK.

Du får i allefal en kjapp bil så lenge det varte.

 

Sitter selv her og kan ikke fly lengere.

Har bøyd kovedakslingen til hovedrotoren å må sitter her å vente på ny aksling.

Det skal ikke mye til for å bøye akslingen for å si det slik.

Har hatt 3 harde landinger og en krasj i et buskas så ser ut som jeg få lære meg å fly skikkelig ellers kan det bli mye venting på deler.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Høres ut som du skal fortsette i akselknekkerklubben.

1600W blir over 2HK.

Du får i allefal en kjapp bil så lenge det varte.

Nå har den nye E-MAXXen MYE sterkere drivverk enn Rustleren. Det står Revo Spec differentials og Revo Spec noe-annet. :p Ser man på f.eks. drivakslingene så er de av et HELT annet kaliber enn Rustler-akslingene. Selv akslingen til motoren er samme diameter som på nitrobiler (5mm).

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt et Hyperion 3S 18C 2100mAh lipo batteri fra elefun.

Problemet mitt er at den balanserte ladepluggen ikke er av type 1 eller 2 som jeg har adapter til men består av en 5 pins plugg hvor 4 tråder er koblet til.

Er det noen som vet om en overgang fra denne "mongo" pluggen slik at jeg kan lade det med de laderne jeg har, eventuelt beskrive hvordan jeg fra en type 2 til 1 overgang kan bytte plugg på batteriet.

Jeg har faktisk sett 2S hyperion batteri med samme pluggem men der var bare 3 leder koblet til.

Ser ikke ut som noen vet det på radiostyrt.no så jeg spør her også.

Lenke til kommentar

Her har du pluggen som er påmontert batteriet.

3751.jpg

At jeg kjøpte dette batteriet var vel fordi jeg skulle ha et batteri til helikopteret mitt som var greit å bestille herfra når jeg alikavel bestilte andre deler derfra.

Er det et dårlig batteri?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...