Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaringer med dette flyet? http://www.throttlestore.com/cessna_180_4ch_rtf.aspx?lang=NO

Så fint ut til en nybegynner.

Har ikke personlig erfaring med akkurat den der, men generelt er cessna-modeller veldig gode trainere (unntatt Art-Tech sin).

Her får du li-po batteri og lader som du kan ta med deg videre, i tillegg til at en oppgradering til børsteløs motor vil være en smal sak.

Lenke til kommentar
med Rustleren.

 

Vurdert å gå for noe større og kraftigere? så du kan få mer av kraften ned i bakken.

Tenker da 1/8 Esavage f.eks, eller bilen jeg ikke husker navnet på nå, som er mer en "lowrider" utgave når det kommer til monstertruck, bredere hjulbase og lavere tyngdepunkt.

 

Jeg har litt lyst til å klatre over kanten på lystgårdsbakken og se hvor høyt i underrenna jeg kommer med bilen min.

 

(sitter på stampa og jobber, ser bakken fra vinduet ^^)

Lenke til kommentar
med Rustleren.

 

Vurdert å gå for noe større og kraftigere? så du kan få mer av kraften ned i bakken.

Tenker da 1/8 Esavage f.eks, eller bilen jeg ikke husker navnet på nå, som er mer en "lowrider" utgave når det kommer til monstertruck, bredere hjulbase og lavere tyngdepunkt.

 

Jeg har litt lyst til å klatre over kanten på lystgårdsbakken og se hvor høyt i underrenna jeg kommer med bilen min.

 

(sitter på stampa og jobber, ser bakken fra vinduet ^^)

Nei, jeg har nå bredere bærearmer, bredere og større dekk (venter på felgene) og venter på lengre chassis. Tror det blir bra.

post-18544-1214045631_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har en Sintech AX-5 eller noe sånt tror jeg den heter:P

Skulle starte den her om dagen, var ikke mer batteri på startern min så jeg tok drillen....(vet det er dumt menmen)

Da skjedde noe som ikke burde skje..Jeg tipper motoren ble full av fuel så jeg fikk drattistykker noe inni der..

Noen som vet om/hvor man får tak i separate deler til motor? husker ikke hva den heter for øyeblikket...

Lenke til kommentar

Da har jeg fått bygd sammen et CopterX 450 AE V2, og det som gjennstår er få testet, montert og testet elektronikken.

Dette er et plagiat av Trex 450 med etter sigende samme kvalitet som Align.

Da jeg åpnet byggesettet var jeg ganske så overasket over at det ikke fantes så mye som en papirbit som kunne ligne på en byggeanvisning, men har bygget det etter manualen til trex 450 SE V2 og så langt ser alt helt likt ut.

Jeg har nå DX6I radioen å begynne å forske på så tror dette kan ta litt tid og mye tørrtesting før helikopteret tar til vingene.

Er det noen her med kjenskap til denne radioen som kan komme med anbefalinger av settinger for første flygning?

Har også planlagt å bruke Spektrum DSP75 servoer på helikopteret, er dette brukbart eller blir det problemer av dette?

Lenke til kommentar
Spør igjen:

 

Noen steder i området Oslo/Akershus som jeg kan levere min Savage 25 hos slik at de fikser den?

 

Edland

 

Har du prøvd smallsize? Hvorfor fikser du den ikke selv?

Kanskje han ikke vet hva som er ødelagt.. Eller ikke kan så mye om biler osv..(_Kanskje_, ikke undervurdering eller noe!)

 

Men kan du ikke skrive her hva som skjer/ikke skjer og hvorfor du tror det er ødelagt da, så kanskje vi kan hjelpe =D

Lenke til kommentar

Er ikke alltid like lett å finne ut av feil. Jeg sleit med å få startet bilen selv i dag, men fant ut av det etter mye dilling.

 

Nå driver jeg å fikser nytt karosseri, da jeg ikke har behov for å komme til bensintanken bak lengre, tror dette blir bra, men mye dulling for å få alt til å være sånn jeg ønsker, fucka opp malingen litt, men får duge. Bilder når ting er i boks.

Lenke til kommentar

Har nå slitt i flere timer med å montere stålakslinger, forlenga bærearmer og girkassehus i aluminium. Da jeg endelig hadde fått alt sammen i sammen tenkte jeg "Detta var litt av et slit. Håper ikke jeg må ha det opp igjen på en stund".

 

Etter 3 minutters kjøring gikk differensialen i knaz. :realmad:

Lenke til kommentar
Og du bruker fortsatt 1HK motoren du knakk akslinger og diff med tidligere?

Jeg har en litt sterkere motor nå, men har nå forsterka stålakslinger, stålgir og ytre del av differensialen er av stål. Det som røyk nå var innmaten, som fremdeles var av plast. Har heldigvis funnet denne også i stål nå. Bytter jeg den er hele drivlinja stål.

 

Fikk fet lønning denne måneden så blir nok å oppgradere den siste biten også. :)

Lenke til kommentar

Enhver rørleggerforretning bør ha pvc, abs er mer sjeldent siden det ikke tåler kulde og derfor brukes mest til plumbing i California og andre varme strøk. Det du derimot bør kunne få til ca 40 kr per meter her i landet er PE, polyetylen trykkrør. Disse brukes av gutta i Asia og sies å være en mellomting mellom ABS og HPI T-drift - altså midt i blinken (PVC sies å være altfor glatt). Sjekk også svar #17 i denne tråden der jeg har skrevet mer utfyllende om PE-rør, dimensjoner og utsalgssteder ;)

Endret av cc
Lenke til kommentar

Har nå lakkert karosseri for første gang i mitt liv. Gadd ikke gjøre det noe nøye eller fancy så det ble et ultrasimpelt design. Ble ganske fornøyd med tanke på hvor raskt og slurvete jeg gjorde jobben. Skulle bare ha noe så jeg slapp å kjøre uten, siden det forrige karosseriet er flerra i fillebiter.

post-18544-1214751668_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...