Ari Gold Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 Da er delen jeg etterlengtet etter bestilt Noen som vet hvor mange dager det tar før man får varen som er bestilt fra Elefun? Edland Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2008 Da har jeg funnet enda en mod jeg skal teste ut på min savage. Hadde også lyst på cable brakes eller hydrauliske bremser, men fant ut at jeg ikke helt kan ta meg råd til det når det er 1200 spenn for et set, og jeg må ha 2 (framme og bak). Men er jo alltids noe å drømme om til man sitter inne en regnfull sommer med for mye penger på konto. Driver å browser div rc forum endel, prøver å finne løsninger på diverse jeg føler jeg ønsker å forandre på. Noe ser det "dessverre" ut som at jeg må "utvikle" selv, så får se hvordan ting går i lengden. Fjørdempende støtdemper foran og bak, lukket chassie i alu, center fueltank, nye servoer og et par andre småting. Ikke forvent noen rask oppdatering, dette er ting jeg har planer om å bruke resten av året på mer eller mindre, da det både vil koste "endel" penger og ta nok tid å få gjennomført, om det blir gjort i heletatt, da jeg har nok annet å drive med egentlig. Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Da har jeg funnet enda en mod jeg skal teste ut på min savage. Hva var det egentlig han gjord der? han satte på en mutter på den akselen? Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Det han gjorde, var å gjøre om den mutteren som sklir en vei, og griper den andre, til å gripe uansett, da motoren på de fleste savage biler ikke vil kjøre den bolten rundt etter start uansett. Dette er en "enkel" måte å hindre at bensin/olje gjør at OWB glipper når du prøver å starte bilen med rotorstart. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Fikk i dag pinnen til rotostarten jeg bestilte Men har et annet problem: Når jeg skal starte bilen starter den ikke. Det første som skal skje er vel at motoren skal suge opp bensinen fra tanken opp i motoren. Rotostarten kjører jeg opp i bakenden på bilen, samtidig som jeg tetter for eksospotta. Deretter skal tennpluggen kobles til og så gjentar jeg det samme. Problemet er at ikke motoren starter. Tror dette kommer av at motoren ikke suger opp bensin. Håper på gode svar! Edland Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Skru ut tennplugg, test med tenner, om den fungerer, sjekk at slanger er i orden og ikke lekker, eller er tette. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Skru ut tennplugg, test med tenner, om den fungerer, sjekk at slanger er i orden og ikke lekker, eller er tette. Men problemet er før jeg har koblet til gløderen. Motoren vil ikke pumpe bensin. Tennpluggen bruker jeg vel først etter det første steget er unnagjort? Edland Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Skru ut tennplugg, test med tenner, om den fungerer, sjekk at slanger er i orden og ikke lekker, eller er tette. Men problemet er før jeg har koblet til gløderen. Motoren vil ikke pumpe bensin. Tennpluggen bruker jeg vel først etter det første steget er unnagjort? Edland Er ikke noen tennplugg. Er en glødeplugg. Enkleste er å ha glødepluggen i motoren, holde for potta og få motoren rundt slik at det dannes vakum som suger fram bensinblandinga. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Akkurat det jeg har prøvd, men uten resultat. Bensinen fraktes ikke fra tanken til motoren. Edland Endret 15. mai 2008 av Edland Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Test alle slangene om de er tette. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Noen som vet om noen butikker i Oslo/Akershus området som hvor jeg kan levere inn bilen og få den fikset? Edland Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2008 Noen som vet om noen butikker i Oslo/Akershus området som hvor jeg kan levere inn bilen og få den fikset? Edland Hvor i Oslo/akershus bor du? Jeg bor i Akershus- Ski- 2 mil fra oslo gryta eller 15min med kjøring. Kunne jo sett på det, så slipper du sende inn å betale penger for noe slikt. Som sikkert bare er en fille ting. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 Bra vi har R/C-tråd her Har holdt mye på med fuel-biler før, men har nå gått over til fly og heli. Min første bil var en Sandmaster ST2 med GT12-SCR motor. Joda, det var for omlag 8-9 år siden Til dere som liker å holde på med modellfly/heli. Kom på www.modellfly.tk og regg deg i forumet Kan bli bra om flere registrerer seg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 Ja jeg vet klippet er kjedelig og i dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2008 Da er jeg godt i gang med å mode min savage X. Mer eller mindre skrudd ifra hverandre alt som skal skrus løs. Lagd platen styretingen (trøtt, så husker ikke hva jeg skal kalle den, de to sylinderne koblet til forhjulene) skal sitte fast på, og tilpasset denne. Så nå er den gamle radioboksen borte. Funnet plass for selve styreservoen, så den styrer skikkelig og kan beskyttes. Omgjort gass/bremse og flyttet servo (mangler feste til servo enda) dit hvor gamle tanken var. Kort sagt så er det endel igjen, men det tar seg opp. Jeg venter fortsatt på noen deler ifra JEparts, men snakket med de så jeg vet at de ikke kommer inn på lager før mandag/tirsdag. Oppgaver til i morgen vil være å modifisere den nye tanken, så det blir enkelt å helle på bensin og sette opp denne så den sitter riktig der radioboksen satt før. Må også finne endelig plass til radiomottakeren og få lagd beskyttelse til denne. Ingen bilder nå, men kommer nok noen så fort ting begynner å nærme seg tiden for å skru alt i sammen igjen, så jeg vet hva som ble hva og skal hvor. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg kjører jo selv Savage, så jeg er veldig interessert i bilder. Ikke vær sjenert, med andre ord. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Der fikk jeg endelig nye akslinger i posten. Og 5 minutter senere var to felger ødelagt. Sekskantfestet inni felgen var fullstendig rundet. Ser ut som jeg må lete etter metallfelger. Plast holder tydeligvis ikke. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Tror nok det er så enkelt som at den bilen ikke tåler så mye power som du har puttet i den. Så lenge det ikke finnes forsterkede metalldeler du kan bytte til etterhvert som plast og standardeler ryker er dette et evighetsprosjekt hva delebytte anngår. Skaff deg noe kraftigere og mere holdbart er nå mitt råd. Vet ikke om du kan få tak i dekk med dårligere grep ettersom det vil slite mindre på drivverket, men er det mulig er jo det en vei å gå. Endret 19. mai 2008 av perpyro Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2008 Det som er så rart er at VXL-modellene skal ha ca. samme effekt og hele drivverket mitt (inkludert felgene sm nå røyk) er til VXL. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Hvordan er disse bilene, bare for å ha og style? http://www.morfars.dk/rc/hbx-evo-p-1627.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå