lain Skrevet 2. april 2008 Rapporter Del Skrevet 2. april 2008 hm, mente det var motsatt, men mulig jeg blander. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Jo mer nitrometan og metanol, jo mindre oljer er det plass til. Forøvrig så skal større motorer ikke ha for lav nitrometaninnhold i drivstoffet. .21-motorer og oppover skal helst ha 20% eller mer. Savagen min (.28-motor) ble kjørt inn med 20%, og nå kjører jeg på Model Technics Big Bang 25%. Du trenger forresten ikke å kjøre inn bilen på nytt om du skifter til sprekere fuel. Hvor fikk du det fra? Hensikten med å kjøre inn motorer er å få stempelet og hylsteren stempelet sitter inni, til å tilpasse seg hverandre. Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Med kjøre inn, så mente jeg stille inn blanding fuel/luft. Ikke selve innkjøringen som man gjør første gangen. Heter kanskje tune motoren eller no, men vet ikke om det stemmer annet enn at fyren i butikken anbefalte meg å holde meg til en type bensin for å slippe å gjøre det på nytt. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Jeg liker å kalle det "stille inn motoren"... Kommer nok an på motoren, men HPI har tilsynelatende svært stabile motorer, og de virker derfor svært enkle å stille inn. Jeg hadde i alle fall ingen problemer med å bytte til sprekere fuel. Forøvrig var den skammelig enkel å kjøre inn. Den stoppet først to ganger like etter at den hadde startet. Men på tredje forsøket svev den en hel tank på tomgang uten å måtte gjøre en eneste innstilling. Innstillinger ble det derimot dagen etterpå i del to av innkjøringen (kjøre rundt i sirkler). Endret 3. april 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. april 2008 Rapporter Del Skrevet 3. april 2008 Har en 21 motor(tror jeg?) i min 1:8 buggy. Kjører 16%, kan jeg uten problemer gå opp til 20/25% uten problemer? - Må bli mer slitasje på motor pga høyere nitro/metan innhold. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 Fikk til nitrobilen som jeg har stressa så fælt med nå, fikke endelig kjørt litt med den. Det er en Carson Off road Fighter, noen som har erfaring med dette merket eller? En annen ting, om en motor ikke har vært brukt på noen år, må den kjøres inn på nytt på en måte? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 Nok en gang går et tannhjul til helv%&!@!! Virker som 750 watt er for mye for girkassa på gamle Rustleren. Men var morsomt å få folk med nitrobiler til å bli flaue. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 Hehe, du får investere i noen stål-tannhjul da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hehe, du får investere i noen stål-tannhjul da. Jeg har bytta til stål der hvor det går an. Er bare spur-drevet og differensialhuset som jeg ikke får tak i i metall. Usikker på hva som røyk denne gangen. Edit: Takk gud! Det var bare låseskruen til motordrevet som hadde løsna. Endret 5. april 2008 av sedsberg Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 Har du lagt ut en film av denne bilen på youtube eller noe, ble litt nysgjerrig her, hehe. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. april 2008 Rapporter Del Skrevet 5. april 2008 Har du lagt ut en film av denne bilen på youtube eller noe, ble litt nysgjerrig her, hehe. Delvis. Skal få filma den slik den er nå. Nå går den på bakhjula enten man vil eller ikke. Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Hvorfor ikke gå for en større bil, så du kan få mer av effekten ned på bakken, og faktisk kjøre på annet enn asfalt. Sett på div folk som har satt på twin motorer osv på sine nitro biler også, går så det griner, men personer ser jeg ikke poenget. Min savage går såpass fort at jeg sliter med å kontrolere den i makshastighet uansett, og hovedsaklig er det terrengkjøring jeg leker meg i, og da får jeg ca aldri bruk for hastigheten. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Hvis du ser på dekka på bildet av bilen så er ikke asfalt hovedtanken min. Trenger masse effekt for å flytte masse sand! Er flere sandtak rundt her jeg bor men før de tørker så holder jeg meg på asfalt. Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Men fortsatt, må jo bli noe begrenset hva du kan leke deg i et sandtak også når bilen/hjulene ikke er større, eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Det er helt klar hjula/dekka som er begrensningen nå men en fordel jeg har er utrolig lav vekt som gjør at jeg kan komme opp bratte vegger i store hastigheter. Aksellerasjonen er også helt enorm. Men jeg vurderer stygt å kjøpe en litt større 4-hjulstrekker å montere motoren i. F.eks. en E-MAXX. Bakhjulstrekk er nesten umulig å styre. Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Kan jeg tenke meg, mye krefter ute å går i forhold til vekt/størelse. E-Maxx ja, med boosten du kommer til å gi den, ville nok etterlatt meg i en støvsky Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Sånn som bilen min er nå så må jeg for guds skyld aldri stå bak den når jeg gir gass på grus. Fikk en stein på handa i går og det gjorde beinvondt! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. april 2008 Rapporter Del Skrevet 6. april 2008 Har en 21 motor(tror jeg?) i min 1:8 buggy. Kjører 16%, kan jeg uten problemer gå opp til 20/25% uten problemer?- Må bli mer slitasje på motor pga høyere nitro/metan innhold. Det skulle ikke være noe problem, men du må være forsiktig med å gi motoren for lite fuel når du bruker høyere prosent, for du kan lettere risikere å ødelegge motoren. Høyere prosent betyr høyere fare for å skade motoren, med andre ord. Jeg brukte 20% på to av bilene mine med .21 og .28 motor, nå har jeg skiftet til 25% på begge. Fikk til nitrobilen som jeg har stressa så fælt med nå, fikke endelig kjørt litt med den. Det er en Carson Off road Fighter, noen som har erfaring med dette merket eller? En annen ting, om en motor ikke har vært brukt på noen år, må den kjøres inn på nytt på en måte? Innkjøring skal bare foretas en gang. Hensikten, som sagt i posten over, med å kjøre inn en motor er å få alle delene til å slite seg til, slik at passformene blir helt optimale. Sett på div folk som har satt på twin motorer osv på sine nitro biler også, går så det griner, men personer ser jeg ikke poenget. Min savage går såpass fort at jeg sliter med å kontrolere den i makshastighet uansett, og hovedsaklig er det terrengkjøring jeg leker meg i, og da får jeg ca aldri bruk for hastigheten. Du må huske på at det ikke bare er snakk om topphastigheter ved å oppgradere til to motorer. Minst like viktig er kreftene, og akselerasjonen. Men jeg må si jeg ikke helt ser poenget med to motorer selv heller da det bare blir mer arbeid med å måtte kjøre dem inn, og fininnstille dem. Om jeg på død og liv hadde måtte oppgradere en bil, så hadde jeg heller satt på en stor motor istedenfor to. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Noen som har noen erfaringer med Kyosho DST eller DBX ? De ligger jo på rundt 3K for et Readyset ! Linker ! DBX DST Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 7. april 2008 Rapporter Del Skrevet 7. april 2008 Har 3 Kyosho biler, men ingen av de du nevnte. Jeg tror uansett at du får en meget god bil om du velger DBX eller DST. DBXen ser forresten tøffest ut. ;] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå