ranvikeirik Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Hei.... Lurte bare på ka som va best av Micro-Desert Truck og Micro-baja og micro-t.. Alle er av team losi... Alle er i størelsen 1/36... Vil ha hjelp raskest mulig!!!! Endret 29. mars 2008 av ranvikeirik Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hei....Lurte bare på ka som va best av Micro-Desert Truck og Micro-baja og micro-t.. Alle er av team losi... Alle er i størelsen 1/36... Vil ha hjelp raskest mulig!!!! Desert Trucken er visst litt mer stabil enn de to andre pga lengre akselavstand. Monstertrucken Raminator har visst også akkurat kommet. Her står det mer: Link Lenke til kommentar
ranvikeirik Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei....Lurte bare på ka som va best av Micro-Desert Truck og Micro-baja og micro-t.. Alle er av team losi... Alle er i størelsen 1/36... Vil ha hjelp raskest mulig!!!! Desert Trucken er visst litt mer stabil enn de to andre pga lengre akselavstand. Monstertrucken Raminator har visst også akkurat kommet. Her står det mer: Link ka e d som tåle mæst da? Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 ka e d som tåle mæst da? Aner ikke. Søk på forumet i linken jeg ga deg over. Tror forresten det er temmelig lett å få tak i ekstradeler om noe skulle gå i stykker. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei, lurer på en liten ting: Om jeg drukner motoren på min nitrobil, kan jeg brenne vekk drivstoffet fra sylinderen med en fyrstikk, eller kan dette skade motoren eller forgasseren? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Red.: Jeg må vist slutte å poste etter å ha sittet oppe hele natten. Jeg bare missforstår allikevel. Endret 1. april 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 det jeg pleider å gjøre når jeg drukner motoren er å skru ut pluggen, fjerne bensin-slangen og dra ett par ganger. Da kommer mye av bensinen ut gjennom der pluggen var, vil absolutt ikke anbefalle å tenne på bensinen i motoren, har ikke noe spesiellt som jeg tror kan skje eller bli ødelagt, men tviler på at det er så veldig bra for motoren Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Ok, satser på aklla sin metode da heller. Lenke til kommentar
lain Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Husk da å ha en fille over der tennpluggen sitter. Fort gjort å få nitro i øynene om ikke, da det gjerne spruter litt. Ikke farlig farlig som i miste øyet på 3min, men hverken behagelig eller bra, om det skjer, skyll godt med vann og oppsøk gjerne lege for skikkelig rens og titt. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Har prøvd å tømme motoren for fuel på denne måten, men det kommer ikke ut noe fuel, men lurer på om drivstoffet kan være for gammelt. Synker kvaliteten på nitrofuel over tid? Hvor lenge er "holdbarheten" til nitrofuel? Lenke til kommentar
lynlim Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Nitro fuel MÅ holdes i en tett forpakning. Nitrometan skal absolutt ikke ha noe vann i seg. Men det dumme med nitrometan er at det trekker til seg vann fra lufta, dette er grunnen til at man lagre dette i en tett forpakning, og alltid tømme tanken da en er ferdig for dagen... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Her snakker vi nitrofuel som sannsynligvis har stått et par år, fulgte med bilen. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Da hadde jeg kastet den. Jeg hadde fuel som ble stående ett år, og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde bruke den av den lokale hobby-sjappa. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ok, skal slutte å bruke det mer da. Får ferskt drivstoff i dag, gjør nok susen det. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 jeg brant ca 15 liter rc-fuel fra i fjor for ett par uker siden, jeg bruker ihvertfall bare bensinen MAX en sesong, oftest kjøper jeg inn ett par dunker om gangen, så det blir gjerne litt til overs når snøen kommer... har forresten aldri hatt noe problemer med fuel i øyne eller ansikt når jeg har skrudd ut pluggen og dratt, for å tømme motoren for bensin... den har også startet helt greit etter at jeg har gjort det Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Bør helst blande ut fuel med "årets" om man har stående fra langt tilbake. Og jeg har kjørt en person på legevakten pga fuel på øyet, så selv om det går bra 9 av 10 ganger, så er det kjipt å evt bli blind den 10. Men som sagt, så lenge man får skylt bra, er det mye som skal til at det blir varige skader. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Det gjorde susen med ferskt drivstoff og ny glødeplugg, nå starten den så lett atte. Nå må jeg bare få på rotostart, er bare noe tull med snorstart. Endret 1. april 2008 av Lefse Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hva slags fuel annbefaller dere? Brukt Tornado 16% hittil- veldig fornøyd. Men lyst å prøve noe nytt. Lenke til kommentar
lain Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Om du skifter fuel, må du kjøre inn motoren igjen, så enklest å bare forholde deg til hva du har. Selv bruker jeg JeroGlo 20%. Greit med litt ekstra smøring, og bilen går godt nok som den gjør. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Om du skifter fuel, må du kjøre inn motoren igjen, så enklest å bare forholde deg til hva du har. Selv bruker jeg JeroGlo 20%. Greit med litt ekstra smøring, og bilen går godt nok som den gjør. Er det ikke jo høyere prosent- jo mindre smøring blir det? Mener det var slik jeg.For han på shappa jeg kjøpte RC tinga sa det var lurt med 10% fuel til å kjøre inn og så øke til høyere etter innkjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå