Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Det kan hende at det er noen elektriske aparater som går på samme bånd som radioen din..er det inne i huset ditt og ikke så langt unna huset du tester, eller?

Prøvde iallfall å sjekke seilflyet mitt en dag for forstyrrelser inne i huset og da kom jeg meg ca 3 meter unna før ting ikke funka. Ute på stripa gikk 30 meter helt fint (med antenna helt inne selvfølgelig)

Har også skrudd ut antenna for å se om det er den som kan kødde det til men det blei mye værre uten antenna på radioen.
Ja, selvfølgelig. Det er jo antenna som sender ut signaler til mottakeren på heliet :p

Men du bør prøve å få sjekka antenna på en eller annen sånn sjekker. Er en del folk som har hatt det problemet (antenna på radioen blir vel slitt etter hvert vil jeg tro...)

Har ikke så mye peiling på det elektroniske greiene, så kan godt hende noe jeg har sagt ovenfor er helt feil hehe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan hende at det er noen elektriske aparater som går på samme bånd som radioen din..er det inne i huset ditt og ikke så langt unna huset du tester, eller?

Prøvde iallfall å sjekke seilflyet mitt en dag for forstyrrelser inne i huset og da kom jeg meg ca 3 meter unna før ting ikke funka. Ute på stripa gikk 30 meter helt fint (med antenna helt inne selvfølgelig)

Har også skrudd ut antenna for å se om det er den som kan kødde det til men det blei mye værre uten antenna på radioen.
Ja, selvfølgelig. Det er jo antenna som sender ut signaler til mottakeren på heliet :p

Men du bør prøve å få sjekka antenna på en eller annen sånn sjekker. Er en del folk som har hatt det problemet (antenna på radioen blir vel slitt etter hvert vil jeg tro...)

Har ikke så mye peiling på det elektroniske greiene, så kan godt hende noe jeg har sagt ovenfor er helt feil hehe ;)

Det er innendørs jeg tester bare for å ha det klart.

Men er det som du sier det så har jeg fått slark i ytterste leddet i antenna på radioen.

Nå har problemene blitt sterkt redusert i løpet av den siste timen og jeg kan fly rundt i stua med kun få gliches med antenna fult utslått.

Om det er noen hobbybutikker i Trondheim som har åpent i morra så skal jeg få meg ny antenne og nye krystaller på en annen frekvens en den som er standar levert med helikopteret.

Er det noen spesiell type krystaller denne fulen skal ha?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Batterier og glowstarter er på lading. Kanskje tar jeg turen til "stripa" i morgen. :)

... Men det blåser for mye ute. :(

Håper det løyer til kvelden.

Lenke til kommentar

Da er jeg akkurat ferdig med å montere et nytt karosseri på min Savage X, og kommer hermed med en advarsel. :p

Det er ikke uten grunn at det står på lakkboksen (kjøpte blank form) at det bør være +10 eller mer grader ute når du lakkerer.

Ved for kald temperatur, skal det veldig veldig lite til før lakken renner.

Men jeg fikk lakket 2 lag rødt, med et mørke blått lag unders (ser rødt i vanlig lys, men anntydning til mørkere farge ved kraftigere lys).

Valge å lakke et ekstra lag med mørkere farge for å "hindre" at det ble skinnende igjennom så mye + at jeg var tom for rødt, så kunne ikke legge på flere lag med det. Uansett forsåvidt fornøyd med resultatet, blir sikkert kjørt istykker i løpet av våren uansett ^^

post-86587-1205794641_thumb.jpg

Edit: leif.

Endret av lain
Lenke til kommentar

da skal jeg lade opp en 3s li-poly bateri 2500mAh 11,1V.

Putter den på http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 og setter på de riktige innstillinger. Så begyner den å pipe og si voltage to high? hvorfor det? jeg har jo valgt li-poly 3s og 2500mah på laderen.

hmmm,,må jeg koble til på begge tilkoblingene? en det står balance på og de klypegreiene?

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...