aklla Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 ehh? kamel??? swashplate? la meg gjette, kamel er helikopter med 2 rotorer og swashplate er den tingen som flytter seg når du styrer? men, jeg har TWISTER Hawk Army helikopter og kjøpte disse: men jeg skal sjekke de sakene som sitter på rotor-festet ... det er forresten ikke noe forskjell på å byte rotor på helikopteret mitt etter jeg byttet til aluminium. og forresten, som du sikkert har fått inntrykk av, så jeg har absolutt 0 peiling på helikoptere... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2008 OK det var en twister du hadde. Lamaen har forsåvidt samme rotorsystem og er bygget opp helt likt med noen små unntak. I ditt tilfelle har du ikke bladholdere men blarne festes rett på tappene på akslingen. Problemene jeg skrev om var typiske for oppgraderingssettet for lamaen. Men sitter linken mellom toppbladet og stanga på toppen stramt vil det føre til problemene du beskriver. Samme problemene vil du oppleve om selve blarne sitter trangt på festene og dette er mest kritisk øverst. Om det sitter trangt nede er ikke det så kritisk om du du har alu swashplate. Har du plast swash så kan det brått og plutselig dele seg. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 heftig billig det ene flyet så ut til å være: http://hobby-lobby.com/mirage.htm ser bra ut på videoen og Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 10. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2008 Fikk flydd en liten stund i går, men etter hvert begynte det å blåse mer så jeg måtte gi meg Det er litt liten plass her, men det er mange fotballbaner jeg kan løpe bort til, å fly der Men på lørdag skal det være nesten helt vindstille! under 1m/s nesten hele dagen, så da blir det en god del flying på meg Funker flyet bra? Blir vel et sånt et på meg også etterhvert... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2008 Hvordan er vanskelighetsgraden på slike små ducted fan fly egentlig? Jeg er ikke ukjent med fly lenger men vil fortsatt kalle meg noob. Har ikke fått til en eneste vellykka flytur tror jeg Lenge siden jeg har testa motorfly nå. Holdt meg til zagi og hang. Har skaffa meg realflight så skal øve litt der. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Tja, spørs litt på hvilket fly Åsmund... Det flyet du linka til på forrige side (Multiplex Twister Kit), du kan jo lese litt her: http://www.rcgroups.com/forums/showthread....6185&page=1 Og evt. finne flere tråder om det. Sikkert (veldig) mye å lese (bare så det var 122 sider i den tråden hehe), men det er sikkert noen som har sagt noe om åssen den er å fly -- Har selv en F-22 fra Sapac.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 takker hvordan er sapacen da? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Har ikke prøvd den ennå Men den koster litt mer (tror flyet koster 2999,- eller noe i nærheten og så må du ha radio og mottaker i tillegg). Er noen som selger den som ferdig pakke også, men aner ikke hvem Det skal iallfall visstnok ikke være noe nybegynnerfly men..hehe Skal prøve å få tatt jomfrutur med den til helga eller i påsken en dag Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 ok får du filma det? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 12. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2008 Hmm, vet ikke Har bare kamera på mobilen så det blir ikke så veldig bra i såfall Men kan spørre om noen gidder å filme hvis det er flere nede på stripa når jeg skal kjøre Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 Noen som vet om det går bra å bruke oppladbare AA-batterier til å lade f.eks. Kysoho Cessna minium (og til senderen)? Eller er det slik at man bør bruke engangsbatterier til rc-greier? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Det er vel ikke noe forskjell på å bruke oppladbare og ikke oppladbare batterier, utenom at hvis du bruker batterier som ikke er oppladbare batterier så må du kjøpe nye hver gang de er tomme...hehe Edit: Selv om noen ganger så kan det være deilig å slippe å lade batterier selv, og heller bare kjøpe dem ferdiglada liksom hehe Endret 14. mars 2008 av Anders Moen Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 14. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2008 Nå har jeg prøvd å lest meg fram til anbefalte produkter og kommet fram til dette: radio / mottager http://rcmarked.no/detail.php?id=2286 fly http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 batteri http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 Skulle hatt en computerlader men får holde med broren min sin strømforsyning foreløbig,,blir litt dyrt etterhvert. Tror dere det følger med krystaller i den radioen på rc marked? Fant ingen som passa. Er det noe jeg har glemt? lader batteri radio mottager servoer krystaller om det følger med fly der motor og vifte er med Lenke til kommentar
lynlim Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 Oppladbare batterier har en spenning på 1,2volt og et vanlig batteri har en spenning på 1,5 volt Så i serie kan dette bli stor forskjell. De har også forskjellige strøm "A" egenskaper Har en x-ufo som ikke liker oppladbare Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Åsmund, ser ikke ut som du har glemt noe (har ikke sett veldig nøye men hehe), men jeg må ærlig innrømme at jeg syns det batteriet så fryktelig stort ut i forhold til flyet hehe Men jeg har ikke lest om det flyet, kan hende at man kan ha et så stort batteri Nei, du trenger ikke krystaller Den radioen der er på 2,4GHz båndet, og i stedet for krystaller og sånn, så låser radioen seg til mottaker (du har flere modellminner som du velger ettersom hvilken mottaker du bruker hvis du skjønner), og da slipper du også det problemet med at f. eks noen andre har samme krystall som deg. Hvis du skjønner... edit: Hvis jeg ikke har skjønt helt feil av 2,4GHz iallfall...hehe Endret 15. mars 2008 av Anders Moen Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 oki takker for svar dette blir artig! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 kansje dette batteriet er bedre? http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...117-174-173-197 Folk bruker batterier med spesifikasjonene 3 eller 4 s. Står i manualen jeg skal ha 3/1-2500 eller 3200 mah batteri. Hva betyr egentlig 3s og 3/1 ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2008 3S betyr 3 celler. Det er 3,7 volt pér celle (LiPo). Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 Hallo, jeg har lett lenge etter forskjellige ulakkerte karrserier til mini-z og finner bare noen få, er det noen som vet om en dansk/svensk side som kan ha større utvalg av dette? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Har fått problemer med radioforstyrrelser med Lama V3 helikopter. Plutselig i dag kan jeg ikke fly mere en 1 meter unna radioen før radioforstyrrelser tar over og helikopteret lever sitt eget liv. Det som skjer er at jeg skrur på radioen og plugger til helikopteret og tar av fra rett under radioantenna. Så snart jeg starter å fly bort fraradioen begynner servoene å gå amokk samtidig med at trottelen går helt på egenhånd. Etter litt testing med radioen stående på stuebordet mens jeg holder helikopteret i hånda og går sakte bort fra radioen starter det med rykking i servoene som blir kraftigere og kraftigere og så starert motorene å rykke og gå. Jeg kan skjerme antenna på helikopteret med hendene og da forsvinner forstyrrelsene delvis men da mister jeg samtidig kontakt med senderen og dioden på 4 in 1 kontrolleren begynner å blinke rød/grønn. Har også testet i kjelleren med betong på alle kanter og der er ikke forstyrrelsene så sterke men alikavel såpas ille at det ikke er mulig å fly der. Forstyrrelsene forsvinner helt når helikopteret kommer nært antenna på radioen igjen. Har også skrudd ut antenna for å se om det er den som kan kødde det til men det blei mye værre uten antenna på radioen. For meg virker det som forstyrrelsene kommer utenfra, så det jeg lurer litt på er om dette enten kan være problemer med 4 in 1 kontrolleren eller om det er genuine radioforstyrrelser utenfra som kan gjøre dette og om det da kan være atmosfæriske forstyrrelser. Det gikk fra helt flybart klokka 10 i dag til helt umulig klokka 12. Det må da sies at været på utsiden er vekslende med regn, sludd og snø tilbake til regn igjen. Endret 16. mars 2008 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå