Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg bruker FMS selv. Jo, den har noen mangler, men gir uansett god trening selv om det ikke kan sammenlignes med å være i "felten".

Lyset kan jo nevnes å være alt fra realistisk.

Lenke til kommentar

Fikk flydd en liten stund i går, men etter hvert begynte det å blåse mer så jeg måtte gi meg :( Det er litt liten plass her, men det er mange fotballbaner jeg kan løpe bort til, å fly der :dribble:

Men på lørdag skal det være nesten helt vindstille! under 1m/s nesten hele dagen, så da blir det en god del flying på meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Har lasta ned FMS nå. Men er det noen modeller som likner på Kyosho Minium Cessna? Det er det flyet jeg har bestilt å regner med at det er et sånt fly jeg burde prøve.
Se her: link

Der har du en del å velge mellom ;)

Du må være logget inn for å laste ned, men det er gratis og tar deg ikke mer enn ett minutt

Har kjøpt meg nytt fly nå :D

En Sapac F-22, med ferdig installerte servoer og 2 motororer. Eneste man trengte i tillegg var radio og mottaker

Skal legge ut noen bilder seinere tenker jeg

Lenke til kommentar
Må man være logget inn?

Har lastet ned helikopter derfra uten å logge inn noen steder.

Hmm, merkelig...i stad når jeg var der, så sto det " *Only registered members can download" eller noe sånt, men nå kunne jeg også gjøre det uten å logge inn..merkelig

Edit:

Wtf? Det står at jeg er logget inn som "Bugsplat" haha

Jeg trykka på lenka jeg la ut over her :p

Endret av Anders Moen
Lenke til kommentar

jeg kjøpte aluminiums-fester til rotorene på helikotperet mitt forrige uke, klarte helt fint å fly det før jeg fikk disse festene, men nå er det ekstremt ustabilt.

dvs jeg sliter hardt bare med å holde det i lufta, det går veldig som det selv vil, det går altså ikke til en rettning, men er over alt.

noen som har forslag til hva som kan gjøre dette?

Lenke til kommentar

La oss gjette.... det dreier seg om en lama.

I såtilfelle kjenn etter om linkene mellom swashplate og nedre bladholder sitter løst, sjekk deretter om linken mellom øvre bladholder og flybar sitter løst.

De gjør nemlig ikke det med alu bladholderne fordi kulene linkene sitter på er på mystisk vis litt større en på de originale bladholderne.

Det du kan gjøre er å smergle ned kulene med fint smergelpapir til kulene sitter løst eller gå tilbake til de gamle plastholderne.

Med trang link mellom øvrebladholder og flybar vil ikke flybaren være i stand til å utføre den sykliske opprettingen av helikopteret den er laget for å gjøre og med trange linker nede splittes den originale swashplata fort.

Men om du nå smergler ned kulene vil du fortsatt oppleve sterk TBE med alu bladholder øverst.

For å si det enkelt så slaktes disse holderne på f.eks. www.rcgroups.com og av egen erfaring er de søppel.

Plastholderne fungerer mye bedre.

De oppgraderingene som derimot er å anbefale er alu hylse for bladholder nede, indre aksling med alu topp og alu swashplate.

Og sist men ikke minst så er det mye enklere å bytte blar med plastholdere ettersom man slipper de ekle låsemutrene på undersida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...