Medisinmannen Skrevet 18. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Min savage x startet opp ganske lett. Den hadde stått stille nesten et halvår. Fyldte på med bensin, primet motoren endel også tok jeg i rotor starten. Startet på andre forsøk Testet pluggen før jeg startet. Den funket også Btw. Den er til salu! http://home.no.net/peewee2k/Bilder1.rar http://home.no.net/peewee2k/Bilder2.rar Noen bilder av bilen og litt tilbehør. Endret 18. januar 2008 av Medisinmannen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2008 Prøvde i dag simulatoren som fulgte med Lama V3 helikopteret nå, og det var noe helt annet en å fly lamaen. Var ingen balanse what so ever så det blei kompansering hele tiden for å holde helikopteret beint. Var artig å fly opp ned da men meget vanskelig å holde i stabilt hover. Som nybegynner med kun erfaring fra lamaen så sitter jeg igjen med spørsmålet, er enrotors helikopter så ustabile som simulatoren til e.sky skal ha det til? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 18. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Som nybegynner med kun erfaring fra lamaen så sitter jeg igjen med spørsmålet, er enrotors helikopter så ustabile som simulatoren til e.sky skal ha det til?Er det FMS simulatoren du prater om? Men ja, dem er nok litt vanskeligere å fly enn de med kontraroterende rotorer... Men selvfølgelig finnes det unntak, det er mange nybegynner-helikoptere med sånn enrotors heli som ikke skal være så vanskelig å fly tror jeg Selv har jeg et heli, har ikke fått kjørt det ennå, men..kjøpte det brukt til 200,- (Walkera #35), men pga dårlig sikkerhet i utstyret som var med på den, så started motoren på full gass (med kollektiv pitch) så jeg fikk rotorbladene over fingrene mine et par-4 ganger Det er ikke noe godt! Klarer fortsatt ikke bevege den fingeren som fikk verst skade helt inn og ut som den skal kunne, og det gjør fortsatt vondt noen ganger. Dette skjedde altså for over 1 måned sida tror jeg det var :s Edit: Så ha respekt for propeller og rotorblader. Det er ikke godt å få over seg i full fart Edit 2: Yay, 2500 poster hehe Endret 18. januar 2008 av Anders Moen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2008 Ja det er FMS simulatoren det dreier seg om. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2008 Alright! Da har jeg skaffet med 25%, og diverse deler til Savagen. Nå er det bare å sette alt sammen, også vente på godværet (mars, hvis vi er heldige ). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2008 Er det ikke mulig og kjøre bil på vinteren også? Gjorde det selv den gangen jeg hadde 1:10 el.bil. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Såklart. Det er det jeg håper på, men her nede i sør ser det ut til at vi bare får regn. Men fra spøk til Halvor, vi får som regel snø i februar, så det går nok greit. Endret 18. januar 2008 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 19. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2008 Har kjørt en eller to tanker, rett og slett fordi det er litt stress å starte og lade den.. Fikk aldri helt grepet, rett og slett. Sliter den å starte? :O Nei, men det å styre med sånn snor hater jeg. En av/på knapp er mere min ting Lenke til kommentar
Markn Skrevet 19. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2008 Har kjørt en eller to tanker, rett og slett fordi det er litt stress å starte og lade den.. Fikk aldri helt grepet, rett og slett. Sliter den å starte? :O Nei, men det å styre med sånn snor hater jeg. En av/på knapp er mere min ting Hehe okei Legger du meg til på MSN ? Kan ta praten der! Richard.Marken[AT]HAWTMAIL:CUM Lenke til kommentar
Markn Skrevet 19. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Jo mer du kjører med den, jo kjappere starter den , akkurat som en bil Serriii ? Min Honda Nsr lettsykkel starter lett. Men den har vell ikke vært tungstartet i sine første startfaser? Edit* Noen som vet hvilken bil den derre Gule, grønne eller lilla`e vipern heter? Liksom hvilken bil det er? Se filmen hos Youtube Endret 20. januar 2008 av Markn Lenke til kommentar
Markn Skrevet 20. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2008 Noen som vet? Lenke til kommentar
Markn Skrevet 21. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Har noen av dere en pdf fil av manualen ? Finner den ikke da! Har en her, men får ikke åpnet denne Link her http://www.hpiracing.com/graphics/instr/sa...25/Savage25.pdf http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/853.pdf Fler her jeg ikke får opnet nå! Endret 21. januar 2008 av Markn Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 Det er vel ikke tilfeldigvis noen her som vet om noen radiostyrte Airbus A380'er? Helst ARF eller ARC... Og helst et som kan ha ducted fan og ikke turbiner. Turbiner vil veldi veldig fort bli veldig dyrt Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Etter å ha fløyet lama en måned og i tillegg ha knekt nedre rotorfeste grunnet ufrivillig loop utendørs i falu vind så sitter jeg igjen og undrer på hvordan helikopteret blir å styre om man låser av øvre rotor og fjerner stanga med vektene på toppen. Regner med at det blir mere ubalansert men lurer på om det er noen som har prøv dette og eventuelt resultater. Hadde jo vært morro å kunne fly utendørs uten å være redd for at naboen tilter det rundt grunnet en brakfjert. Det var jo helt håpløst selv med vindstyrke på 0,5 - 1m/s. Lenke til kommentar
Kiffa Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Har nå veldig lyst på nitrobil har tittet på HPI Savage X 4,1! Jeg er helt fersk. Og lurer på hva dere har av erfaringer om denne bilen? Bra kvalitet, lett og få tak i deler til,? Takker for svar Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Etter å ha fløyet lama en måned og i tillegg ha knekt nedre rotorfeste grunnet ufrivillig loop utendørs i falu vind så sitter jeg igjen og undrer på hvordan helikopteret blir å styre om man låser av øvre rotor og fjerner stanga med vektene på toppen.Regner med at det blir mere ubalansert men lurer på om det er noen som har prøv dette og eventuelt resultater. Hadde jo vært morro å kunne fly utendørs uten å være redd for at naboen tilter det rundt grunnet en brakfjert. Det var jo helt håpløst selv med vindstyrke på 0,5 - 1m/s. Det der virka jo ganske spennende, Hadde jeg hatt rotorblader på mitt Lama V4 skulle jeg gjerne prøvd, men det har jeg dessverre ikke. Selv tror jeg det ville blitt vanskeligere å fly for en som ikke klarer å rette opp selv, men for min egen del ville jeg tro det kunne blitt utrolig mye bedre. Slipper at det prøver å rette opp selv, og overkorrigerer e.l. Samtidig vil jo heliet bli lettere i toppen, og kanskje enda mere stabilt. Gidder ikke bestille no rotorblader nå. Men kan få tak i no rotorblader som passer på norwegian modellers "borti gata" tror jeg. Tror de har noe ala "Extreme blades" også. Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har savage X, og kan fint anbefale den. Er en kjempebil om du vil ha noe å leke deg med i hagen/gruver osv, men om du har bane å kjøre på, kreves det gjerne litt modding for at den skal ligge lavt og gå fort, MEN, det er ingen grunn til å ikke kjøpe den om du tror du vil like det. Er etter min mening en fin førstebil, enkel å skru på, noe som du må gjøre uansett hvilken bil du kjøper, for ting går i stykker. En buggie/truggie kan du kjøpe senere om du ønsker å konkurere noe. Legger med en liten vid som viser hva en savage tåler. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 Tror heller jeg ville anbefalt en av Kyoshos Inferno-biler. De er mye enklere og kjappere å skru på enn en Savage, og den tåler minst like mye (antagelig mer). Inferno-bilene er dog 1:8 fuel buggy, og ikke monstertruck. http://kyosho.com/eng/products/rc/detail.h...oduct_id=100411 Eneste ulempen med å velge Kyosho er at motorene kan være litt vanskelig å kjøre inn. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 Ulempen med Kyosho, her jeg bor, er deletilgangen. Ingen som selger Kyosho deler. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 Var ute og testa det nye oppsettet mitt. Og her er resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå