Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Min savage x startet opp ganske lett. Den hadde stått stille nesten et halvår.

 

Fyldte på med bensin, primet motoren endel også tok jeg i rotor starten. Startet på andre forsøk :p

 

Testet pluggen før jeg startet. Den funket også :p

 

Btw. Den er til salu!

 

http://home.no.net/peewee2k/Bilder1.rar

http://home.no.net/peewee2k/Bilder2.rar

 

Noen bilder av bilen og litt tilbehør.

Endret av Medisinmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde i dag simulatoren som fulgte med Lama V3 helikopteret nå, og det var noe helt annet en å fly lamaen.

Var ingen balanse what so ever så det blei kompansering hele tiden for å holde helikopteret beint.

Var artig å fly opp ned da men meget vanskelig å holde i stabilt hover.

Som nybegynner med kun erfaring fra lamaen så sitter jeg igjen med spørsmålet, er enrotors helikopter så ustabile som simulatoren til e.sky skal ha det til?

Lenke til kommentar
Som nybegynner med kun erfaring fra lamaen så sitter jeg igjen med spørsmålet, er enrotors helikopter så ustabile som simulatoren til e.sky skal ha det til?
Er det FMS simulatoren du prater om?

 

Men ja, dem er nok litt vanskeligere å fly enn de med kontraroterende rotorer...

Men selvfølgelig finnes det unntak, det er mange nybegynner-helikoptere med sånn enrotors heli som ikke skal være så vanskelig å fly tror jeg

Selv har jeg et heli, har ikke fått kjørt det ennå, men..kjøpte det brukt til 200,- (Walkera #35), men pga dårlig sikkerhet i utstyret som var med på den, så started motoren på full gass (med kollektiv pitch) så jeg fikk rotorbladene over fingrene mine et par-4 ganger

 

Det er ikke noe godt! Klarer fortsatt ikke bevege den fingeren som fikk verst skade helt inn og ut som den skal kunne, og det gjør fortsatt vondt noen ganger. Dette skjedde altså for over 1 måned sida tror jeg det var :s

 

Edit:

Så ha respekt for propeller og rotorblader. Det er ikke godt å få over seg i full fart

 

Edit 2:

Yay, 2500 poster hehe

Endret av Anders Moen
Lenke til kommentar
Har kjørt en eller to tanker, rett og slett fordi det er litt stress å starte og lade den.. Fikk aldri helt grepet, rett og slett.

Sliter den å starte? :O

Nei, men det å styre med sånn snor hater jeg. En av/på knapp er mere min ting :p

Hehe okei :)

Legger du meg til på MSN ?

Kan ta praten der! Richard.Marken[AT]HAWTMAIL:CUM

Lenke til kommentar
Jo mer du kjører med den, jo kjappere starter den :p, akkurat som en bil :D

 

Serriii ? Min Honda Nsr lettsykkel starter lett. Men den har vell ikke vært tungstartet i sine første startfaser? :p

 

 

Edit* Noen som vet hvilken bil den derre Gule, grønne eller lilla`e vipern heter? Liksom hvilken bil det er? :)

Se filmen hos Youtube

Endret av Markn
Lenke til kommentar

Etter å ha fløyet lama en måned og i tillegg ha knekt nedre rotorfeste grunnet ufrivillig loop utendørs i falu vind så sitter jeg igjen og undrer på hvordan helikopteret blir å styre om man låser av øvre rotor og fjerner stanga med vektene på toppen.

Regner med at det blir mere ubalansert men lurer på om det er noen som har prøv dette og eventuelt resultater.

Hadde jo vært morro å kunne fly utendørs uten å være redd for at naboen tilter det rundt grunnet en brakfjert.

Det var jo helt håpløst selv med vindstyrke på 0,5 - 1m/s.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Etter å ha fløyet lama en måned og i tillegg ha knekt nedre rotorfeste grunnet ufrivillig loop utendørs i falu vind så sitter jeg igjen og undrer på hvordan helikopteret blir å styre om man låser av øvre rotor og fjerner stanga med vektene på toppen.

Regner med at det blir mere ubalansert men lurer på om det er noen som har prøv dette og eventuelt resultater.

Hadde jo vært morro å kunne fly utendørs uten å være redd for at naboen tilter det rundt grunnet en brakfjert.

Det var jo helt håpløst selv med vindstyrke på 0,5 - 1m/s.

Det der virka jo ganske spennende, Hadde jeg hatt rotorblader på mitt Lama V4 skulle jeg gjerne prøvd, men det har jeg dessverre ikke.

 

Selv tror jeg det ville blitt vanskeligere å fly for en som ikke klarer å rette opp selv, men for min egen del ville jeg tro det kunne blitt utrolig mye bedre. Slipper at det prøver å rette opp selv, og overkorrigerer e.l. Samtidig vil jo heliet bli lettere i toppen, og kanskje enda mere stabilt. Gidder ikke bestille no rotorblader nå. Men kan få tak i no rotorblader som passer på norwegian modellers "borti gata" tror jeg. Tror de har noe ala "Extreme blades" også.

Lenke til kommentar

Jeg har savage X, og kan fint anbefale den.

 

Er en kjempebil om du vil ha noe å leke deg med i hagen/gruver osv, men om du har bane å kjøre på, kreves det gjerne litt modding for at den skal ligge lavt og gå fort, MEN, det er ingen grunn til å ikke kjøpe den om du tror du vil like det. Er etter min mening en fin førstebil, enkel å skru på, noe som du må gjøre uansett hvilken bil du kjøper, for ting går i stykker.

 

En buggie/truggie kan du kjøpe senere om du ønsker å konkurere noe.

 

Legger med en liten vid som viser hva en savage tåler.

 

Lenke til kommentar

Tror heller jeg ville anbefalt en av Kyoshos Inferno-biler. De er mye enklere og kjappere å skru på enn en Savage, og den tåler minst like mye (antagelig mer). Inferno-bilene er dog 1:8 fuel buggy, og ikke monstertruck.

 

http://kyosho.com/eng/products/rc/detail.h...oduct_id=100411

 

Eneste ulempen med å velge Kyosho er at motorene kan være litt vanskelig å kjøre inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...