Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I jula bestilte jeg meg Lama helikopteret og har hatt det moro med dette et par uker siden nyttår.

Helikopteret er slik jeg oppfatter det dønn stabilt med full bevegelighet alle veier og jeg er ganske så fornøyd.

Før dette har jeg flydd et halvår med PicooZ som sammenlignet med dette er som bambi på glattisen.

Bare det å rette det opp fra en venstre sving ender opp med at kopteret flyr sideveis pga. en kombinasjon av moment og dytt i halepartiet mot venstre.

Gjelder dette også for dyre en rotors helikopter av typen Honey Bee King 2 også eller er det noen måte å komme utenom denne sideveis dytten?

Hvordan er lama sammenlignet med ovenevnte helikopter og egner Honey Bee også seg for innendørs flygning i stua?

EDIT: Etter å ha sett noen videoer på youtube så er det vel ikke noe tvil om at Honey Bee ikke er noe innendørs helikopter med mindre man har sin egen gymmsal.

Det var fart i den der samtidig med at presisjonshovring såg meget vanskelig ut, og sist men ikke minst alle de filmene med dette helikpoteret som tok av, vandret det sideveis samme veien som halepropellen blåser.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Hva slags felger og dekk bør man kjøre på en skikkelig kraftig 1:10-bil? Har en Rustler med 750W-motor og får overhodet ikke tak på asfalt. Har et sett med dekk som vistnok skulle være veldig bra på tørr asfalt men så fort jeg gir gass så blir de tynne som sykkelhjul og bilen bare spinner ut. Passer Jato-felger rett på Rustleren?

Lenke til kommentar

Wow, en R/C tråd :D

Kult, hadde selv en Traxxas S-Max, mer ell mindre 100% modifisert :p, kjører (/kjørte :!:) med en Traxxas 4-Tec, med 4,5 motor. Skal si at det går (/gikk) unna :)

Grunnen til kjørte/gikk er at elektronikken sa faen for en stund siden, og har ikke giddi og gjort noe med den...

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Hei dere!

Dette er da min HPI savage 25. Rotorstarteren funker. Men ikke lagrene i motoren ...

Fikk vite at det var enveislagret som hadde stukke til helvette.

Har noen av dere tegninger ligende? Noen som vet evt. hvor mange lagre jeg må bestille?

Lurt å ha fler i "baklommen"?

Tips og triks TRENGES!! :)

Kom med forslag og ide`er for styling! Gjærne finne noen felger som kunne ha passet?

Takker for svar! :)

PB250148.jpg

PB250147.jpg

PB250151.jpg

PB250150.jpg

PB250152.jpg'

Lenke til kommentar

Pimping? Helt karosseri nesten uten riper? Kjører du som en dame, eller? :p

Enveislager får du i hvilken som helst butikk som fører HPI. Bare spør etter ett standard enveislager til den bilen, så får du det. Jeg anbefaler deg å ta av rotostarten fra motoren, også rengjøre den av og til.

Red.: Hvor mange prosent kjører du på?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Pimping? Helt karosseri nesten uten riper? Kjører du som en dame, eller? :p

Enveislager får du i hvilken som helst butikk som fører HPI. Bare spør etter ett standard enveislager til den bilen, så får du det. Jeg anbefaler deg å ta av rotostarten fra motoren, også rengjøre den av og til.

Red.: Hvor mange prosent kjører du på?

JEG? Har kjørt den HARDT! :D Så damekjøring får du dra med lengre utpå landet!

Okei ..

Prosent ,,, hmmm er vell 12 månder siden jeg sjekket. Var vell det normale for disse. Tror jeg prøvde den som litt dyrere og litt bedre en gang.

Kan sjekke idag.! :)

Takk for tegninger! :)

¨

Edit* Kan 20 % stemme?

Endret av Markn
Lenke til kommentar

20-25% kan den gå på.

hvis du har hatt den i over 12 mnd og vet hva som har godt og hvordan du fikser den OG har ripefritt kraosseri, så er det damekjøring, tegningene hadde du heller ikke...

å kjøre hardt rett frem på asfalten er jo ikke noe morro, det er ut i skogen og opp i luften som er noe :)

det meste jeg har hoppet er ca 10m med min Hyper 7, usikker med min MadForce, noen bra hopp der også.

min USA 1 er det noen år siden jeg har kjørt, og den trenger resturering :(

Lenke til kommentar
20-25% kan den gå på.

hvis du har hatt den i over 12 mnd og vet hva som har godt og hvordan du fikser den OG har ripefritt kraosseri, så er det damekjøring, tegningene hadde du heller ikke...

å kjøre hardt rett frem på asfalten er jo ikke noe morro, det er ut i skogen og opp i luften som er noe :)

Hahaha! Høres ut som du mobber litt da.. Jeg har kjørt denne 3 ganger eller noe! Reint lite egentlig :)

Derfor har jeg ikke så mye erfaring som dere skal ha det til! :)

Lenke til kommentar
hehe, greit når du bare har kjørt 3 ganger da, jeg tok det veldig rolig de første gangene jeg også, men nå har jeg en personlig rekord på 10m hopp :)

var ikke ment som ondsindet mobbing da :)

Mer skryting ? ! :D:blush:

Nei grunnen til at jeg ikke har kjørt den mer enn 3 ganger er at, rett etter jeg fikk den i jula. Så fikk den ikke ordntlig bensin, og lufta blei blokkert eller noe. Husker at jeg tok den inn i garasjen for å finne ut hva det var. Men fant det ut. Rett etter det kjørte jeg kanskje den noen runder for å få inn "teknikken".

Deretter oppførte den seg litt rart og den sluttet å virke etter 3 gang. Hørte ett lite smell atme motoren, der rotorstarteren skal inn.

Såe jeg brukte litt tid på denne. Men for 12 år siden satt jeg denne vekk for å skru/finne på noe annet. Men nå tenkte jeg skulle fåå fiskset denne slik at jeg kunna ha hatt denne på hytta :)

Der er det ypperlig plass og kjøre! :D

Lenke til kommentar

R/C er dritkult. Har en Kyosho INFERNO ett eller annet, som jeg aldri kjører :p Går på sånn nitrobensin.

Så hadde jeg et picoo-z i tiden, men det ble ødelagt. Har veldig lyst på et nytt ett tho, noen som vet om et stilig nybegynner helikopter som ikke koster over lakenet? (helst godt under ^^)

Edit: Denne har jeg:

tr15.jpg

- Noen som vet hvor mye jeg kan selge denne for? Kan jeg bytte den mot et greit helikopter? Har veldig lyst på et helikopter skjønner du ^^

Endret av ebc92
Lenke til kommentar
Har veldig lyst på et nytt ett tho, noen som vet om et stilig nybegynner helikopter som ikke koster over lakenet? (helst godt under ^^)
Hva med Lama V3 eller Lama V4 eller noe slikt fra elefun.no? Er ikke sikker på prisen på V4, men hvis jeg ikke husker feil så koster V3 995,- der og da får du med alt du trenger for å fly...og det beste er at dem tar jo ikke noe i frakt omtrent. Besilte en pakke som var over 1 meter lang, tok bare 99 kroner i frakt..hørtes sykt ut så jeg sendte mail til dem og spurte om det var riktig, og ja det var riktig og at i de fleste tilfeller tapte dem penger på frakta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...