mushi Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Akkurat sånn var det Bra at noen viste hvilket det var. Kan ikke så mye om rc enda Lenke til kommentar
kdog Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5762 Noen som har testet et slikt? Med dagens dollarkurs og gratis frakt, får man de hjem for under fritaksgrensen. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg er helt ny og har tenkt til å kjøpe meg fly som går på drivstoff. Kjøper kun noe enkelt noe som er byggesett, og det jeg lurer på er om jeg i tillegg må kjøpe noe som er helt nødvendig. Radio får jeg låne av en kamerat. Jeg vet ikke helt hva en servo er, men er det noe jeg burde ha så kjøper jeg selvfølgelig det også. Det er ikke nitro drivstoff jeg skal ha, men bensin. Er det forskjellige typer bensin til forskjellige fly? Og burde jeg kjøpe med noen spesielle reservedeler? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) AndersC: Det skal være byggesett ja? Da vil vel en trainer være ideelt, om det finnes noen byggesett av dem. Søkte litt og jeg fant ingen byggesett for trainere, men bare ARF-fly (Almost Ready to Fly). Her er et av de: http://hobbymix.no/mix/produkt.asp?s=2&...%2040%20TRAINER Eneste du trenger for å fly dette flyet er motor, mottaker, radio(trenger ikke du ennå hvis du skal låne av vennen din, men kan vel være lurt å ha selv etter hvert), servoer og batteri(er) Motorstørrelse på dette flyet skal være mellom .36 - .53 (kubikk regner jeg med?) Når du skal kjøpe motor, så kan du velge mellom vanlig bensin og nitro...det var iallfall det jeg fikk vite når jeg begynte å bygge mitt bensinfly av de andre i klubben her ----- En servo er på en måte det som styrer rorene på flyet hvis du skjønner...vet ikke åssen jeg skal forklare, spør han vennen din så kan han sikkert vise deg "live" ----------------------------------- Jippi! Da har jeg kjøpt mitt første helikopter! Walkera Z400 (eller noe sånt), gleder meg til take off. Må ha nytt drev og lime et eller annet sa en som driver med heli til vanlig Edit: Prisen for det flyet, var jo egentlig ganske greit for en nybegynner (1300,-), men når du har kjøpt motor osv så ligger du vel på en del over 2000,- iallfall, om ikke 3000,- og vil jeg tro Endret 24. november 2007 av Anders Moen Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Takk for bra og raskt svar. Fant forøvrig noen fly på modellers.com som jeg tror er byggesett. Er noen av disse å anbefale: http://www.modellers.com/waModellersSbo/mo...sc&offset=1 Angående servo. Er prinsippet det samme som servostyring på bil? At den på en måte forsterker styringa på rorene. For når en bil med servostyring er av så er det nesten umulig og svinge med rattet, i motsetning til når motoren er på. Bare litt nyskjerrig. Endret 24. november 2007 av AndersC Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ja, du har helt rett. De er byggesett, tenkte ikke på modellers.com selv om jeg visste de hadde der, men du minte meg på det Er ikke helt sikker, men trodde servostyring på en bil var noe sånt for å få enda mer sving jeg...(bare noe jeg har hørt for mange år sida, har absoolutt ikke peiling) Men på fly så er det iallfall noe sånn her: - Servoen sitter med en slags stang (tror det er pianotråd for det meste), og når du rører på en av stikkene så vil f. eks servo 1 røre på seg, og da drar på en måte den pianotråden roret opp eller ned, eller til en av sidene (spørs om det er høyderor eller sideror) og om det er balanseror så går en opp og en ned foran på vingen og ikke bak Dårlig forklaring, men...kanskje du skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Åja, stemmer. Skjønner det nå. Når jeg tenker over det har jeg uttallige ganger sitti å sett på folk som har justert ting som har med denne pianotråden å gjøre, på fly som ikke har gått helt som de skal. Igjen takker jeg for bra svar Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hehe Ikke noe problem, og fint at du skjønte hva jeg mente hehe Har du noen bestemte fly i sikte? Vil tro at en trainer eller en Cub er noe fint å bygge først, siden de er for det meste mer firkanta og ikke så runde...kanskje Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har nok tenkt mest på en Cub i og med at jeg har hørt at det er et bra fly og samtidig at det er svært nybegynner vennelig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Angående servo. Er prinsippet det samme som servostyring på bil? At den på en måte forsterker styringa på rorene. For når en bil med servostyring er av så er det nesten umulig og svinge med rattet, i motsetning til når motoren er på. Bare litt nyskjerrig. Nei. En servo er rett og slett selve motoren som styrer halror/sideror/styrehjul/gass/whatever. Forskjellen på en servo og en drivmotor (sånn som driver propell/hjul/etc) er at på servomotoren styrer man selve posisjonen til motoren mens på en drivmotor styrer man hastigheten. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Servoene i et modellfly er lik sjåføren i bilen. Ørjan... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hørte litt rundt på jobben og har bestemt meg for en Bandit LINKHåper jeg blir fornøyd Kjøper i neste uke tenker jeg. Har du kjøpt bilen nå? Jeg er spent på å høre hva du synes da jeg har litt lyst på en enkel elektrisk bil selv. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hørte litt rundt på jobben og har bestemt meg for en Bandit LINKHåper jeg blir fornøyd Kjøper i neste uke tenker jeg. Har du kjøpt bilen nå? Jeg er spent på å høre hva du synes da jeg har litt lyst på en enkel elektrisk bil selv. Kjøpte ikke Bandit, men RUSTLER RTR XL-5 (samme bilen, annet hjulopphenga bare). Er veldig fornøyd! Den går fort nok og er lett å kjøre. Fulgte med en haug av extra deler. Har heisa og stiva den opp. Klistremerker fikk jeg også Har ikke hatt tid til å kjøre den så mye siden vi pusser opp. I tillegg til bilen trenger du 8 AA batterier, 7,2 volt batteri og en lader til det. Kjøpte 1900MaH batteriet, men angrer på at jeg ikke kjøpte et sprekere. Holder i ca 10 min. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Gratulerer med ny bil, mushi Er den elektrisk eller går den på bensin/nitro? ---- Har kjøpt flysimulator nå: Aerofly Skal bruke min egen radio (Hitec Optic 6), men jeg har den ikke her - må ned å hente den på byggelokalet siden jeg tok den med dit for å teste noen greier på nye shockflyeren Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Det er elektrisk. Tenkte det var greit å begynne med det Lenke til kommentar
Asdt Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5762 Noen som har testet et slikt? Med dagens dollarkurs og gratis frakt, får man de hjem for under fritaksgrensen. Jeg kjøpte denne: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3193 og den funker som den skal bare at det er dritvanskelig å få den til å kjøre dit du vil. Kom på rundt 158kr inkl. alt Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Skal kjøpe en FG Marder. Men han sier at jeg burde kjøpe nytt diffdrev. Hva er diffdrev? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Skal kjøpe en FG Marder. Men han sier at jeg burde kjøpe nytt diffdrev. Hva er diffdrev? Det er sikkert det store plastdrevet som kommer etter clutchen. Dette er i plast og ved mye varme samt ikke minst sand og grus så slites det. Er det utslitt = ingen fremdrift. Marder bruker FG`s varenr 6427 og det er 46 tanns hjul. Har en lettere modifisert marder selv Ta gjerne en titt på hjemmesiden min Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Diffdrev høres mer ut som ett av drevene på differensialene. Det drevet du tenker på kalles vel hoveddrev. mushi: Er det hurtiglader du har? Det er virkelig å anbefale. Det tar 25-45 minutter å lade ett batteri, også er det ut å kjøre igjen. Kjempekjekt! Endret 4. desember 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
JonV Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Diffdrev høres mer ut som ett av drevene på differensialene. Det drevet du tenker på kalles vel hoveddrev. mushi: Er det hurtiglader du har? Det er virkelig å anbefale. Det tar 25-45 minutter å lade ett batteri, også er det ut å kjøre igjen. Kjempekjekt! Grunnen til at jeg nevnte det drevet er at det er av Plast. Drevene som sitter på diff og inne i diff er av Stål og jeg kan ikke helt se for meg at disse er røket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå