Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mushi: Jeg har dessverre ingen erfaring med noen av de modellene på den siden der. Men om du har lyst på bil for å bli flinkere på jobben, så skal det nevnes at du kan lære en god del, selv om du velger ett annet merke enn det butikken du jobber i fører.

Anders Moen og mushi: Skal du ha en 1:8 buggy, så er den kun en bil, eller rettere sagt; en serie biler som jeg vil anbefale, og det er Kyosho Inferno-serien. Kyosho har svært lang erfaring med biler, og Inferno-bilene har vunnet IFMAR-verdensmesterskapet hele 7 ganger (1992, 1994, 1996, 1998, 2000, 2002 og 2006, seks ganger på rad).

Skal du ha en Kyosho Inferno RTR, så må du regne med å måtte ut med 4000-5000,-.

For 2000-3000,- får du en 1:10 elektrisk bil, tenker jeg. Skal du ha en 1:8 buggy (fuel), så må du regne med å måtte bruke rundt 3500,- og oppover.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig det. Her trenger du kun en gløder for å starte bilen (som følger med).

Dette er dog ikke bilen/serien jeg mente. Dette er en helt annen type, dette er en Stadium Truck, eller Truggy. En Truggy er en blanding av Buggy og Monstertruck, derav kallenavnet Truggy. Men om du liker off-road-kjøring og hopp, så passer nok denne bedre da den har større bakkeklaring.

Denne Truggien er basert på Buggien (slik som bilen i videoen på forrige side). Eneste forskjellene mellom disse to er lengden på chassiet, lengden på bærearmene og størrelsen på hjulene. Alt er litt større/lengre på Truggien.

Lenke til kommentar
mushi: Jeg har dessverre ingen erfaring med noen av de modellene på den siden der. Men om du har lyst på bil for å bli flinkere på jobben, så skal det nevnes at du kan lære en god del, selv om du velger ett annet merke enn det butikken du jobber i fører.

Vil helst kjøpe der jeg jobber siden jeg får heftige rabatter.

Lenke til kommentar

Ikke missforstå, jeg mente ikke at bilen du linket til først (Kyosho Inferno ST US) er dårlig. Tvert imot, jeg tror det er en sinnssykt bra bil. Det var bare ikke helt den (men nesten) bilen jeg hadde i tankene når jeg skrev innlegget.

Jeg har overhodet ingen erfaring med den siste bilen der. Jeg gjetter på at den går 50-60km/t, mens Inferno Truggien går 70-80km/t. Den siste bilen der er også i 1/10, altså mindre enn Infernoene, så den takler nok ikke så mye terreng som det Inferno Buggiene og Truggiene gjør.

Lenke til kommentar

Synes den Kyosho Inferno ST ser helt rå ut jeg.

Har noe dårlig erfaring med Nitro så stort sett alle mine biler går enten på Elektro eller 95 blyfri :D

Prøvde Shell Vpower 99 oktan forige helg men kan ikke påstå at den gikk noe bedre da.

lillebror har en Xmods og en SMT Magic wheel som han leker med, men alle på jobben samt flere venner har godt over til 1/6 Offroad.

Det er så ubeskrivelig deilig med en motor som går bare den får bensin, ca 45min på 1 tank.

Lenke til kommentar

Huff da..nå har jeg klart å bruke enda mer penger på fly. Kjøpte med en Shockflyer fra Ikuras (husker ikke hvilket fly det er).

Kjøper jo omtrent et nytt fly hver andre uke, når jeg får lønning, det må jeg stoppe med tror jeg :p

Så det blir nok ingen rc bil på en stund vil jeg tro. Heller ingen ordentlig bil når jeg får førerkort hehe

Lenke til kommentar

Veit ikke om de er inne på lager enda, men skal sjekke.

Ser ikke ut som de er i butikken enda, men kan høre på jobb på¨fredag. Koster rundt 300 kr for ett synes jeg å huske. Prøvde dem ut idag, de tåler sykt mye.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Hehe, kult! Men den skytegreia, hva er det den skyter egentlig? Er det bare en slags laser som helikopteret reagerer på om man treffer på helikopteret slik at det bare detter ned, eller skyter den noe på ordentlig? Hørtes iallfall veldig morsomt ut!

Kjæresten til søskenbarnet mitt har prata på at han har veldig lyst på et lite helikopter han kan kjøre inne og sånn, dette må vel være perfekt kanskje da! Hvor mange kanaler er det? 2, 3 eller 4? Eller flere?

Lenke til kommentar

Er noe laser opplegg. Senderen lager lyd når du skyter :p Er laget så billig som mulig, så jeg regner ikke med at det er mer enn 2 kanaler, men skal ikke si for sikkert. Skal se om jeg finner ut noe mer om helly'en på fredag.

EDIT: er to kanaler. Husker de prøvde tre fly og han ene styrte to av dem.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...