Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg dual brake disc set i rustfritt stål, 200 spenn.

En fiberdisc koster vel en 50-70 kroner bare.

Og ja, vet jeg bare kan fjerne drevene og kjøre uten, men bilen min er satt opp for bra aks, så slit å styre med bare kraft på bakhjulene. Er mest latskap som har gjort at jeg ikke har skiftet enda, får se om jeg gidder å innom butikken på mandag og finne ut hvilke deler jeg må ha.

Blitt lite kjøring på meg i det siste, har for mye annet å gjøre, og for mange andre hobbyer å bruke penger/tid på. Blir ikke noe bedre tid nå som snøen kommer, blir ut i bakkene og kjøre telemark. Lurer på hvor galt det kan gå (med bilen) om jeg tar med meg bilen i alpinbakken (helst da etter stengetid :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg dual brake disc set i rustfritt stål, 200 spenn.

En fiberdisc koster vel en 50-70 kroner bare.

Jeg så de hadde ett glassfiberbremseskiveset til 85,- på IMPX, men jeg er ikke helt sikker på om den passer Savage. Sendte dem en e-post, jeg.

Og ja, vet jeg bare kan fjerne drevene og kjøre uten, men bilen min er satt opp for bra aks, så slit å styre med bare kraft på bakhjulene. Er mest latskap som har gjort at jeg ikke har skiftet enda, får se om jeg gidder å innom butikken på mandag og finne ut hvilke deler jeg må ha.

Kan du ikke bare sjekke manualen? Det står delenummer på alle delene i bilen der. Og så er det bare i ringe den lokale sjappa og bestille. :)

Blitt lite kjøring på meg i det siste, har for mye annet å gjøre, og for mange andre hobbyer å bruke penger/tid på. Blir ikke noe bedre tid nå som snøen kommer, blir ut i bakkene og kjøre telemark. Lurer på hvor galt det kan gå (med bilen) om jeg tar med meg bilen i alpinbakken (helst da etter stengetid :p)

Det verste som kan skje er vel om bilen begynner å rulle. Eller om du får masse snø inn i brems/speed-servoen slik at den henger seg og stikker av gårde. :p Jeg kjørte med buggyen min i/på snøen sist vinter. Da hadde jeg ingen problemer i det hele tatt. Når jeg var ferdig fjernet jeg mesteparten av snøen før jeg gikk inn, fjernet batteriet, også satt jeg på varmen på badet og slengte bilen i dusjen. Gleder meg som en unge til vi får snø her igjen så jeg kan fyre opp Savagen i snøen for første gang. :grin:

Lenke til kommentar

Bor ikke så langt ifra lillehammer, så tenkte jeg skulle plukke opp delene rett fra impx, slipper frakt, og kan spørre om hva jeg trenger, så jeg får riktige deler.

De bremseskivene skal passe savage om du fant de under hpi delekategorien.

Angående kjøring i alpinanlegg, så jeg for meg at en tur i parken med hopp osv kunne ende med at jeg kjørte i stykker en god del stuff. Men brodern jobber som ansvarlig på skeikampen, og har lik bil som meg, så mulig det blir testet.

Sitter og ser på kamera fra netshop nå, kunne vært moro å hatt på bilen, og tenkte jeg skulle prøve å få filmet noe skikjøring også i vinter. Men har egentlig annet å bruke penger på. Trenger å vinne stort i lotto for å ha råd til alt jeg har av planer.

Lenke til kommentar
Bor ikke så langt ifra lillehammer, så tenkte jeg skulle plukke opp delene rett fra impx, slipper frakt, og kan spørre om hva jeg trenger, så jeg får riktige deler.

Men da må du vel likevel ha med deg de delene som er ødelagt. Jeg synes fremdeles det er enklere å finne fram delenummer(e) i manualen, også bare bestille/hente i butikken.

De bremseskivene skal passe savage om du fant de under hpi delekategorien.

Den jeg antar du tenker på var grå, ikke rød. Så det er tydeligvis ikke helt den samme. Så hvis den grå er tykkere eller betydelig tynnere enn de jeg bruker nå, så vil den ikke passe. Den på IMPX er ment for å være alene, mens jeg bruker doble, røde bremseskiver.

Angående kjøring i alpinanlegg, så jeg for meg at en tur i parken med hopp osv kunne ende med at jeg kjørte i stykker en god del stuff. Men brodern jobber som ansvarlig på skeikampen, og har lik bil som meg, så mulig det blir testet.

Håper dere tar noen bilder da. ;) Forøvrig så er det ikke moro å kjøre RC-bil hvis man ikke kan kjøre fort. Så skader på bilene er bare en uunngåelig bagatell. Såfremt du ikke krasjer bilen så hardt at du må kjøpe ny. :p

Sitter og ser på kamera fra netshop nå, kunne vært moro å hatt på bilen, og tenkte jeg skulle prøve å få filmet noe skikjøring også i vinter. Men har egentlig annet å bruke penger på. Trenger å vinne stort i lotto for å ha råd til alt jeg har av planer.

Jeg mener å ha hørt her på forumet en plass et det kameraet ikke var noe bra. Jeg leste også i Hjemme-PC tidligere i dag at det ikke var spesielt bra. Det fikk bare 3 av 6 poeng.

Nå har jeg nettopp (30-40 minutter siden) fyrt opp Savagen igjen. Satte den sammen i går, og installerte elektronikken i dag. Kjørte ett par ganger frem og tilbake på plenen. Dette var første gangen jeg startet bilen med snor, og det var ett helsike! Snoren var utrolig vanskelig å fiske fram. Ikke bare er det liten plass, men snoren er så vannvittig hard også. Den harde snoren gjorde ikke bare vanskelig å dra frem snoren slik at jeg kunne få ett skikkelig tak i den, men den fikset også en fin liten blemme på den ene fingeren min. Woo-yay!

Lenke til kommentar

Det høres ut som bilen får for mye drivstoff. Har du prøvd å skru den ned for å sjekke om bilen går bedre? Husk å ikke overdrive når du skrur ned drivstoffet, da kan du rissikere at motoren går i stykker. En litt rikere (mer drivstoff) blanding er alltid en tryggere blanding. Husk at du også må gi bilen litt mer fuel nå som det begynner å bli kalt i været.

Red.: Det kan sikkert være lurt å investere i en "temp gun". Det blir lettere å stille inn motoren for maks topphastighet og akselerasjon uten å skade den.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått rotet meg til å kjøpe ny diff.

Ble en komplett diff i alu, litt dyrere, men tåler mer og slipper å skru og styre for å bytte den.

Kjørte litt i sted, moro med snø og is.

For de som er i nærheten av lillehammer, så har de startet klubb med bane her oppe.

lillehammermbk.no banen er like ved esso ved e6.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i rc-butikk og tenkte at jeg nesten må kjøpe meg et eller annet. Hellikopter var litt for vanskelig og fly er dyrt å krasje, så jeg tenkte bil. Trenger en som kan drifte litt, kjøre på snø uten problemer og er lett å styre. Hva foreslår dere?

Lenke til kommentar

Den beste nybegynner bilen vil jeg si er en buggy da disse takler de fleste typer terreng. Hvis du vil ha en rein on-road driftebil, så vil du neppe kunne kjøre den på snø og aldri på grus. Rein is kanskje, men ikke snø, grus, gress eller andre ujevne overflater. En buggy, derimot, takler medium til medium-store hopp, grus, snø, asfalt og det meste annet du kunne tenke det å hive på bilen. Jeg anbefaler Kyosho Inferno-serien. Inferno-serien er blant verdens beste buggier, og du vil kunne få vannvittig mange morsomme timer med en slik bil. inferno-bilene er fuel-biler, vel og merke.

Her er en kort video hvor jeg hopper med min egen buggy.

Lenke til kommentar

Buggy ja. Det har jeg lyst på, noe jeg kan kjøre uten å måtte dra langt av gårde for å få kjørt (som jeg må med fly), men jeg har egentlig ikke penger til det. Er det verdt det?

Kanskje en slik RTR-pakke (buggy), til 2-3000 med starter og sånn, som kan gå i 60-70 km/t og gjerne mer. Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...