Kamikazesmurf Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Vil anbefale wilgaen MEGET sterkt. Tar av, flyr og lander av seg selv når det er riktig trimmet (du regulerer bare på gassen). Tåler MYE motor når du vil oppgradere det litt. Har masse ledig plass innvendig (som gjør at du kan dra med deg opp kamera o.l etter å ha satt inn kraftigere motor. Kan glidefly nesten like bra som Wing Dragon. Følger med både hjul og floats for bruk på vann/snø. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Fant er veldig stilig fly til 1600,- og da er alt med. Dynam/eVo Extra 330L Kan noen svare meg på om det er fint for en nybegynner ? Jeg har flydd et fly før da. Det var et to kanals tror jeg. Gikk fint. EDIT: Jeg ser nå at de sier at det IKKE egner seg for nybegynnere. Men hva regnes som en nybegynner ? Mvh Kim. Endret 10. oktober 2007 av Slevin Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei! Vurderer å kjøpe et sett med sånne til mitt fjernstyrte helikopter for gøy, og lurer på om jeg må koble de til helikopterts batteri, eller om jeg kan bruke et eksternt batteri.... helikopterets batteri er på 7,2volt hvis det spiller noen rolle.... på forhånd takk for svar... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Høres ut som du kan gjøre begge deler. Enten koble det til et eget 9volt batteri, eller til hovedbatteriet. Bare husk på at ett 9volt-batteri veier litt, så hvis du har ett lite helikopter så kan det bli for mye. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nice! Fikk et fly gratis ubrukt siden han som hadde kjøpt det ikke hadde tid til å sette det sammen selv Koster 500-600 kroner de fleste steder. Er et Christen Eagle fra Thunder Tiger Ikke dårlig hehe Var med motor i pakka. Radio, mottager og servoer må jeg nok skaffe meg selv, men jeg vet ikke hvilke ennå, vil helst ha noe billige saker som fungerer fint (ikke radio, det kjøper jeg seinere) Forslag til mottager og servoer? http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...;kategoriID=122 (mottager) http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...;kategoriID=126 (servo) Vil det fungere? Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Høres ut som du kan gjøre begge deler. Enten koble det til et eget 9volt batteri, eller til hovedbatteriet. Bare husk på at ett 9volt-batteri veier litt, så hvis du har ett lite helikopter så kan det bli for mye. oki, skal feste et 9-volts batteri til helikopteret i morgen å sjekke hvordan det flyr da.... Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Fant er veldig stilig fly til 1600,- og da er alt med. Dynam/eVo Extra 330L Kan noen svare meg på om det er fint for en nybegynner ? Jeg har flydd et fly før da. Det var et to kanals tror jeg. Gikk fint. EDIT: Jeg ser nå at de sier at det IKKE egner seg for nybegynnere. Men hva regnes som en nybegynner ? Mvh Kim. Hvis du bare har fløyet 2-kanals fly er du nybegynner... Den extraen er et fint fly for å lære seg akrobatikk, men forutsetter at du har lært deg å holde et fly i lufta... Eller for å si det sånn: hvis du peker nesen på den extraen mot bakken så går det i bakken hvis du ikke styrer det noen annen vei. Et høyvinget nybegynnerfly (trainer) vil rette seg selv opp og kanskje redde deg fra deg selv. Anbefaler den børsteløse cessna-pakken til elefun som et nybegynnerfly. Det har alle karekteristikkene til en trainer (selvopprettende), og i tillegg nok motorkraft til at du kan gasse deg ut av typiske nybegynnerfeil som stalls under take-off e.l. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Og da var en 750W Novak-motor bestilt til Traxxasen. Vet noen tilfeldigvis om man får forsterkede spur-gears til Rustler? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Da har monteringen av Thunder Tiger Christen Eagle begynt Får hjelp av en i klubben, men av en eller annen grunn så kunne vi ikke bruke lynlim på den første vingen så vi fikk egentlig bare på vingene i dag (den bak som har høyderor på seg, var allerede montert på av han som hjelper meg da jeg fikk flyet) I morra blir det en tur på Frya, hvis været er bra, og så skal vi fortsette på monterina Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Dette er vel kanskje rette stedet og spørre så jeg spør: Jeg har for en stund siden kjøpt et Lama V3. I begynnelsen fløy jeg den bare i garasjen, men nå har den flyttet inn. Problemet er at når jeg flyr inne så har det en tendens til å ta kontrollen selv og bare fly på full guffe rett opp i taket. Noen som hvet hva årsaken er? Takker for svar. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Beklager, men jeg har ikke svaret på ditt spørsmål, men er det så veldig lurt å kjøre inne da? Tenk om du krasjer, så fyker rotoren rundt i småbiter og kan knuse ting og tang du har i huset... Da er Thunder Tiger Christen Eagle-flyet mitt ferigbygd Blir vel en liten test tur i dag hvis det blir noen grader varmere... Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Det er jo et innehelikopter så det burde jo fungere inne. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Hvis det er et innehelikopter, så burde det fungere ja..du har ikke noen elektriske apparater inne som kanskje forstyrrer frekvensen mellom radioen og helikopteret? Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Har tenkt på det, men har ikke kommet på noen som jeg vet bruker den frekvensen (35,180) EDIT: Har prøvd helikopteret ut nå og problemet er der fortsatt, så jeg har laget ny tråd Endret 19. oktober 2007 av Submoose Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Ok, det var jo egentlig litt dumt at det ikke ville fungere for deg da Fake edit: For dere som vil ha et fint seilfly, (pris: 179,-), dere må ut med mye mer for å få flydd det. Det er et slikt friflukts fly, men hvis dere leser her så står det at lim og dop må kjøpes utenom, og dop koster nok noen tusen, så jeg vil anbefale et annet seilfly Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hei, Hva tror dere om RC-utstyr i Kualu Lumpur/Malaysia. Selges det? Billig isaafall? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 1 Stk Spectrum DX3.0 er på vei hjem til meg i disse dager Så, har du fått senderen nå? Hva synes du i så fall om den? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Nice! Har fått enda et fly av en annen i klubben! Denne gangen et bensinfly, og i tillegg er det et byggesett (nope, ikke bare ARF) Har limt sammen høyderor og sideror til nå Flyet heter "Nobler" (kit) og er fra Top Flite Edit: 2 bilder av flyet: Endret 27. oktober 2007 av Anders Moen Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Doh, jeg har vist en ødelagt diff på min savagex, fremre diff bare maler når jeg kjører, dvs, tannhjulet inni går rundt uten at det får grep. Hatt det åpnet en gang alt og så det var slitt, men nå må jeg nok skifte det ut. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Doh, jeg har vist en ødelagt diff på min savagex, fremre diff bare maler når jeg kjører, dvs, tannhjulet inni går rundt uten at det får grep. Hatt det åpnet en gang alt og så det var slitt, men nå må jeg nok skifte det ut. Huffda. Men du kan jo fjerne drevene i diffen foran, og framakslingen også kjøre med bakhjulstrekk i mellomtiden, da. Siden det ikke er midtdifferensial på Savage-bilene, så skulle jo det gå greit. I teorien, i alle fall. Selv har jeg ikke kjørt med min egen Savage på mange måneder. Og alt jeg har trengt å gjøre er å kjøpe en ny glassfiberbremseskive ... Men jeg skal fikse det så snart jeg får kjangs. Ingen som har peiling på hvor mye de koster? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå