Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg tenker å kjøpe meg et elektrisk fly denne uka - planlegger å få god tid i høstferien neste uke. Har nå sett på mange ulike sider om modellfly, men blir egentlig bare mer og mer rådvill desto mer jeg leter. Det er jo et hav av ulike forhandlere og modeller.

 

Litt info om kriteriene:

  • Helst ikke mer enn 2000 kr for hele pakken
  • Ønsker meg hovedsakelig et Ready-Set (har sett noen av Kyosho sine)
  • Bør vel helst være et nybegynnersett, men jeg lærer fort!
  • Ganske kraftig motor og en skikkelig batteripakke er ønskelig

Har dere noen tips å komme med? (Nevn modeller og hvor disse bør kjøpes - helst via nett). Fint om jeg får svar så kjapt som mulig så jeg kan utnytte hele høstferien til det fulle!

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FreeedriK: Ja, det jeg tenkte...

 

Cutthroat Bill, nja. Har nå hatt et 3-kanals fly en stund nå, er ikke lei. Men selvfølgelig hadde det ikke gjort noe om det hadde vært 4 kanaler egentlig.

 

Skal snart kjøpe et seilfly. 4-kanals tror jeg...

http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...y&kategoriID=77

Heter Spirit Elite, så skal jeg få låne fjernkontroll av en i klubben til jeg har fått spart inn litt penger igjen så jeg får kjøpt egen (skal kjøpe en til 1995,-), da får jeg i tillegg med mottager og 4 servoer :)

 

Edit:

Link til radio:

http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...118-120-199-202

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar

Hva legger du i begrensende muligheter?

 

Jeg snyes det er mer enn fantastisk nok å bare få det til å fly! Litt enkel flyvning er mer enn nok for meg - akrobatikk er langt fram i tid :)

 

Har sett på noen modeller:

Hva tror dere om disse? Noe å gå for, og isåfall hvem av dem?

Lenke til kommentar

Tror jeg ville valgt den siste der (Radio Control Electric RC Airplane Cessna 180 RTF).

 

I tillegg på centrohobby så virker ting veldig dyrt i forhold til andre steder...

 

Edit:

Fikk nesten lyst til å kjøpe den siste der jeg. Men jeg skal nok ikke det, blir nok seilfly først, og så fjernkontroll ;)

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar
Hei folkens!

 

Jeg tenker å kjøpe meg et elektrisk fly denne uka - planlegger å få god tid i høstferien neste uke. Har nå sett på mange ulike sider om modellfly, men blir egentlig bare mer og mer rådvill desto mer jeg leter. Det er jo et hav av ulike forhandlere og modeller.

 

Litt info om kriteriene:


  •  
     
  • Helst ikke mer enn 2000 kr for hele pakken
     
     
  • Ønsker meg hovedsakelig et Ready-Set (har sett noen av Kyosho sine)
     
     
  • Bør vel helst være et nybegynnersett, men jeg lærer fort!
     
     
  • Ganske kraftig motor og en skikkelig batteripakke er ønskelig
     
     

Har dere noen tips å komme med? (Nevn modeller og hvor disse bør kjøpes - helst via nett). Fint om jeg får svar så kjapt som mulig så jeg kan utnytte hele høstferien til det fulle!

 

På forhånd takk  :)

9614351[/snapback]

Anbefaler deg denne cessnaen fra elefun.

Den har sterk nok motor til at du kan "gasse deg ut av problemene" (dette er et veldig undervurdert nybegynneraspekt da du slipper å krasje som følge av stalls under take-off), moderne li-po batteri (som du kan bruke videre), og cessnaer er som regel veldig enkle å fly (et høyvinget fly vil forsøke å rette seg selv opp hvis du bare slipper stikkene).

I tillegg er det BILLIG slik at du har råd til å bestille med ekstra vinge / ror og propell, da dette kommer til å være forbruksvare på ditt første fly uansett type.

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Er det et readyset, og følger "styrespaken" med i pakken?

 

Hvis det er tilfellet, kjøper jeg hovedpakken, ekstra propeller, sideror, hovedvinger og et ekstra batteri. Det står at det er 12 V lader - jeg går ut i fra at den lader fra stikkontakten i veggen? Forskjellen mellom 220V og 12V går kun på ladetiden?

Lenke til kommentar

Den andre modellen

 

Også her trenger jeg vel lader? Hvilken skal jeg kjøpe, står ikke oppført noen deler som passer.

 

 

Hadde noen giddet å sette opp en 100 % komplett pakke (samme hva, men helst innenfor 2000 kr-budsjettet) med ALT jeg trenger for å kunne bruke det med en gang, samt noen reservedeler av deler som ofte går i stykker. 2 batterier hadde også vært kjekt.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Står på siden:

Det eneste man trenger i tillegg for å fly er 12V kilde til lader samt 8stk AA batterier til fjernkontrollen.

 

12V kilde til lader, er vel en slik omformer vil jeg tro.. Står iallfall at det er med en 12V lader ovenfor, altså en lader du kan lade batterie(t)/(ene) med i bilen.

 

Men ekstradelene vet jeg ikke om..står iallfall at det er med en ekstra propell (altså 2 propeller i pakka)

Lenke til kommentar

Hei, noen som vet om det finst en ellere annen forhandler i norge som selger Ofna biler og reservedeler? har en Ofna Hyper 7 som jeg kjøpte for 2 år siden i bergen, men den butikken er lagt ned nå, eller så har den flytta eller gått konken.

 

delen jeg trenger er toppen på demperen, den er litt knekt, det gjør at den hopper ut av posisjon under kjøring. Er det noe standarisering på dempere slik at det ikke må være av samme fabrikat?

 

Bilde av problemet (link ettersom img funksjonen ikke fungerte):http://www.dump.no/files/b8f5829b9dc2/defekt_demper.JPG

Endret av Vredesbyrd
Lenke til kommentar
Hei,  noen som vet om det finst en ellere annen forhandler i norge som selger Ofna biler og reservedeler? har en Ofna Hyper 7 som jeg kjøpte for 2 år siden i bergen, men den butikken er lagt ned nå, eller så har den flytta eller gått konken.

 

delen jeg trenger er toppen på demperen, den er litt knekt, det gjør at den hopper ut av posisjon under kjøring. Er det noe standarisering på dempere slik at det ikke må være av samme fabrikat?

 

Bilde av problemet (link ettersom img funksjonen ikke fungerte):http://www.dump.no/files/b8f5829b9dc2/defekt_demper.JPG

9620328[/snapback]

 

Micromonsters fører Ofna, du kan sjekke med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...