Lutador Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Noen som vet om en webshop kor eg kan kjøpe deler til kyosho bilen min? På forhånd takk.. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Lutador: her kanskje: http://www.absolutthobby.no/index.php?cPath=23_99 ? Lenke til kommentar
Lutador Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Lutador: her kanskje: http://www.absolutthobby.no/index.php?cPath=23_99 ? 9566306[/snapback] De hadde mye der og takk skal du ha... Men eg vet ikkje heilt kva eg ser på for å si det sånn..:S Trenger ei mellomaksling, kunne du pekt en ut for meg? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg? Nei, kan nok ikke det Har like mye peiling på bil som en sau. Sorry Kanskje noen andre vet? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Er ikke lett å peke ut noe som helst når det eneste du skriver om bilen er Kyosho. Lenke til kommentar
Lutador Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Er ikke lett å peke ut noe som helst når det eneste du skriver om bilen er Kyosho. 9577689[/snapback] Kan ikke så mye om dette, men hva er det du trenger å vite og kordan finner eg ut av det? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det beste er å snakke med dem du kjøpte bilen av. De har så å si alltid peiling. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Lurte på å kjøpe meg en rc-bil fra ebay, men kan det bli problemer med kontakten og lading? Noen som har bestilt fra usa e.l.? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Sjekk annonsen og spør hvilken kontakt det er før du kjøper. Beste rådet du får fra meg Batterier og sånt, tror jeg bruker standardiserte kontakter som er like både i usa, europa og asia. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Er en del som selges uten kontroll, lader og batterier. Kunne kjøpt det i Norge kanskje. Mulig jeg ikke gidder å styre med det, og bare kjøper alt i Norge. Hvilket merke bør jeg forresten holde meg til? Er Tamiya, Kyosho, Traxxas og Team Associated alle bra merker det er lett å få deler til? Har veldig lyst på en buggy, noe slikt som denne her, men jeg er usikker på hvilket merke jeg skal gå for. Rimelig sikker på at jeg vil ha electric. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Alle merkene du nevnte der er gode merker. Jeg har også lyst på elektrisk buggy, og når jeg skal handle går jeg nok for Kyosho's Ultima RB5 (2WD) siden den har fått så god omtale. Dette er nok en litt dyr bil, så den passer kanskje ikke så bra som førstebil. Men Kyosho har også en elektrisk 4WD buggy som ligner, og den kommer ferdigmontert, med alt av utstyr til en grei pris. Det er mulig lader må kjøpes utenom. Endret 30. september 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
lupah Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Alle merkene du nevnte der er gode merker. Jeg har også lyst på elektrisk buggy, og når jeg skal handle går jeg nok for Kyosho's Ultima RB5 (2WD) siden den har fått så god omtale.Dette er nok en litt dyr bil, så den passer kanskje ikke så bra som førstebil. Men Kyosho har også en elektrisk 4WD buggy som ligner, og den kommer ferdigmontert, med alt av utstyr til en grei pris. Det er mulig lader må kjøpes utenom. 9606127[/snapback] Ok, greit å vite. Hvor kjøper du fra forresten? De butikkene jeg har sjekket ut har ikke veldig bra utvalg i electric buggies. Ser de har litt på Centrohobby og Nortrading. Noen som vet om noen som selger Traxxas i Norge? Endret 30. september 2007 av lupah Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Det varierer litt. HPI-deler handler jeg som regel hos Elefun.no (disse fører også Traxxas og Team Associated, bla.), men skal jeg handle deler til Kyosho, så gjør jeg det i den lokale sjappa. Her er det forresten en liste over butikker/nettbutikk i, og utenfor norge: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=730163 Lenke til kommentar
lupah Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Takker! Har lest en del om Traxxas Bandit VXL, og må si jeg liker utseendet. Noen som har noe negativt å si om Traxxas eller akkurat denne modellen? Kyosho Lazer ZX-5E ser også rimelig tøff ut, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter, og hvilken som er "best". Vil bare ha noe som tåler en trøkk, går fort og kan oppgraderes/repareres lett. Hva betyr det at den er "Brushless"? (Det står "The new Velineon™ Brushless Power System ...") Kom gjerne med anbefalinger til electric buggy. Edit: Leste litt om Team Associated B4 og den får mye skryt. Står kanskje litt mellom denne og en Traxxas Bandit. Endret 30. september 2007 av lupah Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Brushless betyr er børsteløs på norsk. Altså elektriske motorer som ikke bruker børster slik som tradisjonelle motorer. Disse bruker mindre strøm, gir meg kraft, og er enklere å vedlikeholde. De er også dyrere, og krever egne fartsregulatorer laget for børsteløse motorer. Jeg har ingen erfaring med hverken Traxxas, eller Team Associated, men jeg tror begge produsentene lager gode modeller. Kyosho vet jeg lager spesielt gode biler. Om du ønsker deg en 2WD buggy, så hadde jeg gått for Kyosho Ultima RB5, eller Team Associated B4. B4 kommer såvidt jeg vet i ReadySet, altså ferdigbygget med alt av utstyr som trengs for å kjøre bilen. Det gjør ikke RB5, så den blir nok litt dyrere da du trenger alt av elektronikk til bilen, pluss hjul. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Traxxasene (Rustler/Stampede/Bandit) er beinsolide! Er også veldig lett å skifte deler om noe skulle gå galt. Børsteløs betyr at motoren ikke har børster. Er en slags omvendt-børstemotor. Spolene sitter på utsiden og magneten i midten. Disse har enorm effektivitet og ofte helt sinnsyke effekter. VXL-ene har etter det jeg har skjønt max-effekt på 750Watt* (ca. 1HK) og veier nesten ingenting. Har selv en Traxxas Rustler hvor jeg har bytta ut 21turns-motoren med en 200Watt børsteløs motor. Forskjellen var enorm! MYE mer effekt og ca. samme kjøretid på samme batteri. *(Med et kraftig 3 cellers LiPo-batteri.) Lenke til kommentar
lupah Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Takker for svar! Sitter fortsatt oppe og ser på bilder og videoer, og prøver å bestemme meg. Hehe. Cutthroat Bill: Takker for forklaringen. Er helt grønn, så jeg vet ikke hva det ene eller det andre betyr. Jeg har sjekket gjennom alle norske nettbutikker og kan ikke se at noen har Team Associated B4 til salgs. Mulig de som fører Team Associated kan ta den inn? Valget er jo eventuelt å bestille fra utlandet. Jeg føler at det kan bli trøblete med tanke på at ladere ikke vil passe, og at jeg må bestille dette separat her i Norge. Hadde vært så enkelt å fått kjøpt alt jeg trengte på ett sted, og helst i Norge. Har du noen erfaringer med å kjøpe fra utlandet, og om dette funker greit? sedsberg: Hvor kjøpte du din Traxxas? Jeg ser at www.elefun.no fører Traxxas, men de har kun XL-5'en til salgs, og ikke VXL'en. Endret 1. oktober 2007 av lupah Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) sedsberg:Hvor kjøpte du din Traxxas? Jeg ser at www.elefun.no fører Traxxas, men de har kun XL-5'en til salgs, og ikke VXL'en. 9609490[/snapback] Kjøpte min Traxxas hos Elefun. VXL-ene har ikke kommet til Norge enda. Selv ikke Elefun aner når de kommer. Endret 1. oktober 2007 av sedsberg Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Takker for forklaringen. Er helt grønn, så jeg vet ikke hva det ene eller det andre betyr. Jeg har sjekket gjennom alle norske nettbutikker og kan ikke se at noen har Team Associated B4 til salgs. Mulig de som fører Team Associated kan ta den inn? Valget er jo eventuelt å bestille fra utlandet. Jeg føler at det kan bli trøblete med tanke på at ladere ikke vil passe, og at jeg må bestille dette separat her i Norge. Hadde vært så enkelt å fått kjøpt alt jeg trengte på ett sted, og helst i Norge. Har du noen erfaringer med å kjøpe fra utlandet, og om dette funker greit? 9609490[/snapback] Jeg tror nok du kan regne med at en butikk/nettbutikk kan få in B4 om de allerede fører merket, altså Team Associated, men ikke har modellen inne. Jeg kjøpte for eksempel en 3-kanals sender hos Elefun.no som ikke tidligere lå i nettbutikken. Like etter kjøpet ble nettbutikken deres oppdatert slik at jeg kunne se sendere jeg hadde kjøpt der. Send bare butikken/nettbutikken en e-post å spør om de kan få inn modellen. Utenlandske nettbutikker har jeg ingen erfaringer med. Med kjøper du noe i Norge, så får du en angrefrist og/eller garanti som du ikke får om du bestiller fra utlandet. Tror jeg i alle fall... Lenke til kommentar
lupah Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Da blir det en Kyosho Lazer zx5 kit på meg! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Får med en rimelig bra motor tror jeg, samt radio og mottaker. Skal kjøpe inn et par batteripakker og en lader så er jeg klar. Endret 1. oktober 2007 av lupah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå