Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er den prisen ganske god egentlig, eller, nå vet jeg ikke hvor mye den bilen tåler i forhold til f.eks savage X, men den koster ca samme og går i "bare" ca 75 når den er tuned (2 gir).

 

Nå kommer det an på hva du har planer om å bruke bilen til, men jeg ville undersøkt litt med tanke på holdbarhet osv og ikke bare se deg blind på 110km/h. ;)

Lenke til kommentar
Nå er den prisen ganske god egentlig, eller, nå vet jeg ikke hvor mye den bilen tåler i forhold til f.eks savage X, men den koster ca samme og går i "bare" ca 75 når den er tuned (2 gir).

 

Nå kommer det an på hva du har planer om å bruke bilen til, men jeg ville undersøkt litt med tanke på holdbarhet osv og ikke bare se deg blind på 110km/h. ;)

9394678[/snapback]

hva børr jeg se etter da?

Lenke til kommentar

Ekberg: Du spurte på forrige side hvor fort Kyosho Inferno bilene går... den jeg har heter Sports II og går ca 65-70km/t. Men det har kommet nå versjon av bilen med større motor, og den tipper jeg klarer ca 80km/t.

 

Om du vil ha rask monstertruck, så bør du vurdere Savage X 4.6 RTR, den er styggrask! Den skal være god for ca 90km/t, men du trenger ganske stor plass for å klare noe slikt. Jeg har en slik selv, men jeg aldri har hatt den oppi topphastighet da skolegården jeg kjørte i ble litt for liten.

Uansett så går denne mer enn fort nok.

Ulempen med denne bilen er at den kostet 5100 da den kom ut på markedet, og den har sikkert ikke gått så veldig mye ned i pris enda.

 

Kyosho monstertrucker er ikke så veldig mye å skryte av. Jeg hadde valgt ett annet merke skulle jeg kjøpe monstertruck.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Heisann... Kjøpte meg ett SilverLit Gyrotor og har det gøy med det, men har lyst på et litt større så jeg kan fly litt bedre siden Gyrotor ikke gir noe særlig muligheter. Jeg tenkte litt på Blade Cx2 som neste steg. Noen erfaringer og anbefalinger for hva jeg burde velg som mitt neste helikopter?

 

Edit: Skal fly ute siden jeg bor midt i oslo uten stor leilighet.

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Ekberg: Du spurte på forrige side hvor fort Kyosho Inferno bilene går... den jeg har heter Sports II og går ca 65-70km/t. Men det har kommet nå versjon av bilen med større motor, og den tipper jeg klarer ca 80km/t.

 

Om du vil ha rask monstertruck, så bør du vurdere Savage X 4.6 RTR, den er styggrask! Den skal være god for ca 90km/t, men du trenger ganske stor plass for å klare noe slikt. Jeg har en slik selv, men jeg aldri har hatt den oppi topphastighet da skolegården jeg kjørte i ble litt for liten.

Uansett så går denne mer enn fort nok.

Ulempen med denne bilen er at den kostet 5100 da den kom ut på markedet, og den har sikkert ikke gått så veldig mye ned i pris enda.

 

Kyosho monstertrucker er ikke så veldig mye å skryte av. Jeg hadde valgt ett annet merke skulle jeg kjøpe monstertruck.

9396083[/snapback]

virker som denne Inferno maskinen er ganske sprek, jeg har ganske mye og sette me inn i virker det som :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvilket fly skal jeg kjøpe? Ser etter noen sånne billige 3D-fly som er RTF

 

Har funnet 2, hvilket skal jeg kjøpe?

1. Sapac 330L (link)

2. Extra 330 (link)

9397767[/snapback]

Vel... Du ombestemmer deg hver dag, så kanskje du bare skal spare pengene og vente du til vet hva du vil?

 

Forøvrig går ett 3D-fly ned samme dag, med mindre du kan fly skikkelig. Ergo, pengene rett i dass.

Endret av different
Lenke til kommentar

Kjøpte en "Hacker" børsteløs outrunner motor (+ ny fartskontroller) og nytt li-po batteri og dyttet inn i Wilga'en...

Resultatet blir lagt ut på youtube så snart jeg finner firewirekabelen til videokameraet, men jeg kan garantere at det var grisemorsomt!

 

Er det forresten noen som vet hvor jeg kan få kjøpt lys til å ha på flyet? Tenkte en grønn og en rød pulserende led på hver vinge, samt en hvit foran på undersiden. Bor i NordNorge så allerde nå begynner det å bli vanskelig å se flyet skikkelig på kveldene.

Lenke til kommentar

Hmm, ok..bestilte akkurat noen lys derfra, til omtrent 60 kroner (nei, ikke 60 dollar ;p). Har ikke peiling på åssen jeg skal få dem til å lyse, men jeg skal få det til hehe

 

Har egentlig aldri vært borti slike led-lys utenom hvis de allerede er påmontert og det bare er å trykke på en knapp eller noe sånt så

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar
Hmm, ok..bestilte akkurat noen lys derfra, til omtrent 60 kroner (nei, ikke 60 dollar ;p). Har ikke peiling på åssen jeg skal få dem til å lyse, men jeg skal få det til hehe

 

Har egentlig aldri vært borti slike led-lys utenom hvis de allerede er påmontert og det bare er å trykke på en knapp eller noe sånt så

9404563[/snapback]

Kobling av lys er ikke noe problem, ihvertfall ikke på elektrofly. Problemet kommer hvis du skal kontrollere dem, da blir det fort mye dyrere og vanskeligere. For noen få lys så kan du hente strøm fra mottakeren, da har du ca 5V regulert spenning som kan brukes. Men å kontrollere dem så må du ha en RC-switch.

Bygget et slikt anlegg selv til Twin Staren min. Har blinkende strobe-lys og ladningslys jeg kontrollerer med en bryter på radioen.

Ser veldig kult ut, men var mye styr for å få det til.

Skal ha en ny FunJet som skal utstyres med lys, men de skal være påslått så lenge det er strøm på flyet.

 

Jeg klarte å få en masse saltvann inn i motoren på flyet :blush: Hva bør jeg gjøre? Fylle den med elektrospray og vente i spenning, eller bare kjøre den tørr?

9405047[/snapback]

 

Ferskvann!

La motoren ligge å trekke godt i ferskvann. Tørk den så, og smør lagrene.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hmm, ok..bestilte akkurat noen lys derfra, til omtrent 60 kroner (nei, ikke 60 dollar ;p). Har ikke peiling på åssen jeg skal få dem til å lyse, men jeg skal få det til hehe

 

Har egentlig aldri vært borti slike led-lys utenom hvis de allerede er påmontert og det bare er å trykke på en knapp eller noe sånt så

9404563[/snapback]

Kobling av lys er ikke noe problem, ihvertfall ikke på elektrofly. Problemet kommer hvis du skal kontrollere dem, da blir det fort mye dyrere og vanskeligere. For noen få lys så kan du hente strøm fra mottakeren, da har du ca 5V regulert spenning som kan brukes. Men å kontrollere dem så må du ha en RC-switch.

Bygget et slikt anlegg selv til Twin Staren min. Har blinkende strobe-lys og ladningslys jeg kontrollerer med en bryter på radioen.

Ser veldig kult ut, men var mye styr for å få det til.

Skal ha en ny FunJet som skal utstyres med lys, men de skal være påslått så lenge det er strøm på flyet.

 

Jeg klarte å få en masse saltvann inn i motoren på flyet :blush: Hva bør jeg gjøre? Fylle den med elektrospray og vente i spenning, eller bare kjøre den tørr?

9405047[/snapback]

 

Ferskvann!

La motoren ligge å trekke godt i ferskvann. Tørk den så, og smør lagrene.

9407188[/snapback]

Det viste seg dessverre at det hadde kommet vann inn i fartskontrolleren også, så den tok kvelden når jeg satte strøm på flyet (hvis den ikke hadde daua fra før da). det begynte å ryke av den rett ved der den røde ledningen kommer inn på printkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...