Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Ok, da hadde jeg visst rett da :)

Anyways, skal kjøpe et r/c helikopter nå. Da har jeg et helikopter og et fly

Og har sett litt på Twister helikopterne siden de er for nybegynnere, er billige og inkluder alt jeg trenger. Men er det noen som har noen erfaringer med de?

Tenkte på et av disse helikopterne, men vet ikke hvilket. Har mest lyst på det billigste (pga mangel på penger) selv om de dyrere kanskje er litt dyrere. Men aller mest må jeg nok innrømme at coast guard helikopteret ser helt nydelig ut

Så hvilket bør jeg velge? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om detta er riktig sted å spørre om dette spm, men..

Kompisen min har en nitro bil som vi sliter med å få igang.. Den starter lett, men med en gang man tar ut gløderen så slukker motoren også..

Vi har prøvd på alt av innstillinger på forgasser, men det går bare ikke..

Noen som har hatt et lignende problem før?

Håper på raskt svar.

Lenke til kommentar
Prøvd å bytte glødeplugg?

9354043[/snapback]

Ikke noe galt med pluggen nei.. fordi vi prøvde min plugg på hans, fungerte ikke.. Og prøvde faren min sin plugg også.. fungerte heller ikke..

Edit: En kompis snakket noe om at det kunne være lekkasje et sted, så den mistet komprersjon... vet ikke helt om dette kan ha noe og si, siden det ikke ser ut til å være noe lekkasje..

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar
Sikker på at bilen ikke er stilt for lavt på tomgangsskruen? Starter bilen om en av dere forsiktig gasser mens den andre prøver å starte?

9354575[/snapback]

Hm..

Joa.. Men ikke bare litt gass.. Det fungerer ikke..

Han prøvde mens jeg startet, og gi bånngass, og da klarte den seg.. Men motoren kan neppe ha godt av dette vel?

Lenke til kommentar
Spør du meg, så høres det ut som motoren har feil innstillinger. Still den inn på nytt slik det står beskrevet i manualen. Eventuelt ta fra hverandre forgasseren og gjør den ren.

9357944[/snapback]

Kan prøve det med forgasseren...

Men instillingene.. Dem er akuratt sånn som dem er på motoren min, og den går som ei klokke.. ( Lik motor btw )

Lenke til kommentar
Ja, men skal du ha de til å gå så fort så må du ha en badass børsteløst motor med tilhørende fartsregulator og lipo-batteri. Med andre ord blir bilen fort vannvittig dyr.

9356767[/snapback]

Nei. De kommer sånn originalt. Eneste du må bytte for å få farta er drev. Og kanskje dekk.

Lenke til kommentar
Ja, men skal du ha de til å gå så fort så må du ha en badass børsteløst motor med tilhørende fartsregulator og lipo-batteri. Med andre ord blir bilen fort vannvittig dyr.

9356767[/snapback]

Nei. De kommer sånn originalt. Eneste du må bytte for å få farta er drev. Og kanskje dekk.

9362910[/snapback]

Jeg har da aldri sagt at det ikke følger med. Men la meg utdype meg, om du skal ha den til å gå så fort, så må du kjøpe den største versjonen av Stampede VLX, og den er garantert dyr. I alle fall å forhold til de litt mindre versjonene.

Lenke til kommentar

9356767[/snapback]

9362910[/snapback]

Jeg har da aldri sagt at det ikke følger med. Men la meg utdype meg, om du skal ha den til å gå så fort, så må du kjøpe den største versjonen av Stampede VLX, og den er garantert dyr. I alle fall å forhold til de litt mindre versjonene.

9363269[/snapback]

Klart den blir dyr. Hørte på Elefun og de sa at prisen ville ligge på ca. det dobbelte av den vanlige Rustler/Stampede-versjonen.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe Blade EPP fra Elefun, men hvor mye ekstra må jeg regne med å komme ut med for å få fjernkontroll (4-kanaler), batteri til flyet og alt annet jeg trenger?

Flyet koster 350,- på Elefun.no (http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=1363&itemref=126&prod=Blade%20EPP&kategoriID=54-183-147-69-13-143-151-170-14-43-15-16-134-145-204-12-245-246-247-248)

Her prater vi om det billigste av motor og fjernkontroll og alt ;)

Lenke til kommentar
*snip*

9382018[/snapback]

Poenget med en Blade forsvinner 99% med å skal ha det billigste av alt.

Vil mene at for å få den til å fly bra så trenger du et 15-20C LiPo mellom 300 og 700mAh (så lett som mulig, viktig!). Hyperion Z2205-46 sammen med en Hyperion Titan 10 regulator så er du godt igang.

I tillegg, for å få en velflyvende Blade må du kjøpe karbonlister (1x3mm) for å stive opp kroppen og vingene, hjelper mye.

Utrolig gøy fly, men flyr veldig dårlig om det blir undermotorisert, eller for tungt (hvilket det vil bli med børstemotor og nimh-batteri).

Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde funnet en perfekt plass å teste mitt nye wilga2000 sjøfly, og har ventet tålmodig i 2 dager på et vindstille øyeblikk for å oppdage for sent at midt ute i dammen var det noe gressdingser som flyet "snublet" i rett før take-off og havnet opp-ned.

Dette er i nordnorge, og temperaturen i vannet var vel ca 6 grader, så jeg var lite lysten på en svømmetur og ventet på at flyet skulle drive i land.

Når jeg endelig fikk tak i det var det første jeg gjorde å rive ut batteriet som var blitt glovarmt (har faktisk smeltet litt av isoporen rundt der det lå) og helt mykt. La det ned på bakken og ventet litt før jeg innså at dette ville ta tid, og kastet det langt ute i dammen da jeg ikke turte å ha det i bilen i tilfelle brann, og heller ikke ville at noen unger skulle finne det.

Bortsett fra at jeg er et miljøsvin, hva kan ha blitt ødelagt på flyet? Skal jeg bare likegreit bestille ny motor, mottaker, servoer +++ med én gang, eller bare nytt batteri i første omgang. Jeg tenker da på at porto blir en stor del av summen hvis jeg må bestille i flere omganger, men samtidig vil jeg ikke kjøpe noe jeg ikke trenger da økonomien er litt anstrengt for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...