ZkedaR Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Den går vel i en 60 som 4wd og 70 som rwd, men som sagt så er den ikke akkurat orginal. Den gikk vel i en ca. 40-50 orginal. Infernoen derimot, over 90 km\t Endret 16. mai 2005 av ZkedaR Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Har du sett Giga-chrusheren? To 26-motorer, går noe helt sykt Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Ahh sistnevnte så meget stilig ut Hmm men kaffe, du nevnte vel tidligere dette med lovlige frekvenser... Kan jeg med Optic 6 stille frekvensen om til frekvens for båt f.eks. da? Rekker krystallen så langt? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Optic 6 leveres for bruk på 35Mhz-båndet. Dette båndet er beregnet for modellfly/helikopter, men det er ingen som arresterer deg hvis du bruker den på en båt Verre er det hvis du bruker ulovlige frekvenser, som 72MHz. edit: Hvis du vil kan du bytte ut 35MHz-modulen med en på 27Mhz når du skal kjøre båt, men det er unødvendig. Kjekt er det dog hvis du f.eks skal reise til Japan og fly. Istedet for å kjøpe ny kontroll, bytter du bare ut sendermodulen med en på 72MHz. Bilde er av min 35MHz-modul, med krystallen jeg bruker oppå. Endret 16. mai 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Opp med hånden de som kom på 7. plass i Nordisk Modellbåtkjøring i Bergen i 1997.. Ja, det var 7 konkurrenter. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Opp med hånden de som kom på 7. plass i Nordisk Modellbåtkjøring i Bergen i 1997.. Ja, det var 7 konkurrenter. Nice =) GJ =) Hmm... jeg har faktisk ikke tenkt sånn at krystallen følger med mottakeren... er det sånn? Da kan jeg jo i tilfelle bare kjøpe en mottaker til 27mhz som du sier er båt? og denne passer helt sikkert inn i optic 6'en ? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Aileron->Rudder: Med A->R kan jeg mikse inn slik at når jeg svinger med balanseroret, legger den automatisk inn litt sideror. Dette er en miks en erfaren har lite bruk for, siden han bør kunne bruke sideroret sammen med alle andre funksjoner, men en nybegynner har mer enn nok med balanseror og høyderor. Etter hvert som man blir bedre kan denne miksen slåes av. Du leste kanskje ikke helt hva jeg skrev: CS (Combi Switch - Side-balanseror mix): Dette er en tre stegs bryter som står oppe på radioen. Dan har posisjonene 0, 1/2 og 1. I posisjon 0 så beveger sideroret seg uavhengig av hvordan balanserorene beveger seg. I posisjon 1/2 så kobles stikka til sideroret ut, og hvis man da legger flyet inn i en sving med balanserorene så beveger sideroret seg samme vei, med halvparten av utslaget til balanseroret. Dette gir mye penere svinger. I posisjon 1 så beveger sideroret seg like mye som balanserorene gjør. Pico Line har akkurat samme mixen som du snakker om her med mulighet for å stille inn hvor mye sideroret skal bevege seg i forhold til balanserorene. Selv startet jeg med Pico Line. Denne har fungert i alle år og har hatt alle funksjonene jeg kunne ønske og vel så det. Det var først i vinter da jeg fikk et plutselig innfall om at jeg skulle bygge en modell av JAS-39 Gripen og måtte ha sånn canard-elevon mix at jeg kanskje kunne ha buk for ny radio. Ideen om å bygge Gripen ble i ettetid lagt på hyllen for at jeg fant et annet fly som kunne være morsommere å fly/bruke (Twin Star ). Endret 16. mai 2005 av Explorer Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Menne, hvis jeg skulle kjøpt radio da Kaffelefse. Hva burde jeg går får av Optic 6 (bare sender) eller Eclipse 7 (hvis jeg kan greie å finne bare sender av denne da)? Endret 16. mai 2005 av Explorer Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Er egentlig det samme hvilken du går for, de har omtrent de samme miksene. Eclipse 7 har en ekstra kanal, bare 7 modellminner mot Optic'ens 8. Eclipsen har 5 programmerbare mikser (mikser du kan lage selv), mens Opticen bare har 2. Plasseringen av bryterne er bedre på Optic'en, og jeg synes selv den er bedre å holde... http://www.hitecrcd.com/Radios/OPTIC.htm http://www.hitecrcd.com/Radios/eclipse.htm Endret 16. mai 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 hmm... Kan ikke se å ha bruk for noen av de funksjonene. Iallefall ikke ved det første. Sendte en mail til xmode for å høre på prisen på Eclipse, men tviler egentlig på at det blir ny radio.. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Nei, hva du trenger er jo opp til deg. Har klart meg lenge med Focus 6 min eg, og den hadde ingen mikser. Men etter at den "eksterne" v-hale miksen min røk, var nok nok. Og har ikke angret Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Nei, hadde jeg vært explorer hadde jeg vel heller ikke kjøpt meg noen ny radio... Men jeg begynner å helle sterkt mot optic 6 nå, pga at det bare skiller omtrent 500 kroner til billigste modell under... ELLER jeg kunne gått for Dreamstarter kontrollen på elefun.net til 500 kroner da... men de mottakerene hadde rekkevidde på 300 meter ca stod det ... og det høres forferdelig ut... Med 6 kanaler så kunne jeg også hatt det litt festlig med fremtidig båt =) Edit : leif Endret 16. mai 2005 av snoemann Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Det blir nok noe annet hvis man ikke har mikser i det hele tatt på radioen. Jeg har jo som tidligere nevnt de miksene jeg trenger. Hvilken radio var det du hadde før du byttet? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Nei, hadde jeg vært explorer hadde jeg vel heller ikke kjøpt meg noen ny radio... Men jeg begynner å helle sterkt mot optic 6 nå, pga at det bare skiller omtrent 500 kroner til billigste modell under... ELLER jeg kunne gått for Dreamstarter kontrollen på elefun.net til 500 kroner da... men de mottakerene hadde rekkevidde på 300 meter ca stod det ... og det høres forferdelig... Med 6 kanaler så kunne jeg også hatt det litt festlig med fremtidig båt =) Vil nok være enig. Hvis du først skal kjøpe radio så er det like greit å bare kjøpe Opticen med en gang. Laser er jo meget fattige radioer i forhold, og dreamstarter skal vi ikke snakke om engang. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Hadde en hitec Focus 6. Kongeradio det, men den gjorde ikke særlig mer enn å sende Og er enig med Explorer, skal du først kjøpe, er det like greit å kjøpe Optic'en. Den gir uten tvil mest for pengene Vil dere se drømmeradioen til 14000??? Endret 16. mai 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Damn u guys, nå har jeg nesten tilogmed litt lyst på helikopter :/ hehe Hvis jeg hadde fått fiksa fartsregulator til bilen, kjøpt meg fly, og gjort båten R/C, og så fått skaffet meg et heli så hadde jeg jo hatt det meste Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 R/C er som dop, du blir lett avhengig Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Har en PureTen Alpha3, kjøpt trimmpotte og knasdekk så nå blir det et helvete for alle katter og anna dritt som sniker seg inn på plenen for å pisse på veggen..... Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Nå som det allerede har blitt presentert så mange fly her så hvorfor ikke komme med enda et. Dette er også et fly som flyr meget godt, har motor og balanseror sammen med side høyde og motorkontroll, altså 4 kanaler. Det er også tilpasset bruk av Hitec HS-55 servoer. De sier også at computerradio kan være godt å ha her for å få bruke begge balanserorene som spoilere (kjører begge balanserorene opp slik at løftet på vingen blir ødelagt) fordi flyet flyr så godt at det egentlig ikke vil ned. Flyet er Multiplex EasyGlider. Det er et motorisert elektrisk seilfly, altså den kan fly veldig rolig. Bilde og info Video av flyet Test og diskusjon på RC Groups Flyet her er også bygd i elapor® som er et sterkt stoff som tåler endel slag og sånn. Motoren er giret. Flyet kan fint seiles med motoren avslått ettersom det er et seilfly. Endret 16. mai 2005 av Explorer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå