lain Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Hmm.. da tror jeg heller at jeg lar det vente Fikk med noen skumgummi saker som visst skal brukes til luftfilteret.. Fuelfilteret skal gjøres rent med fuel ikke sant? Haha, lønner seg å feste motoren SKIKKELIG før man kjører ja.. gikk det spurgearet gitt Men det var gammel da.. 9264967[/snapback] Om du har 2, er det beste gjerne varmt vann og såpe, for så skylle ut såpen når den er ren, og la den tørke. Innen den du har som nr2 er klar for vask, vil den første være tørr. Edit: Husk å sett inn luftfilteret med litt olje før du setter det på bilen, da samler det opp dritt mye bedre, og du ungår at det trekkes støv og finere grus inn i motoren (for det meste). Endret 12. august 2007 av lain Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Er denne nitro bilen bra? TYRANNOSAURUS BIG BLOCK 4W NITRO R/C TRUCK På tilbud til 2498,- er den bra og billig eller hva synes folket? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Skeptisk! Stikk heller innom shop.miniracing.no og kjøp deg en MTA-4. Denne koster litt mer, men jeg vil tro den er et mye bedre kjøp. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er den første bensin/nitro bilen jeg skal ha så må jo lære litt først så er dette en ok første bil da? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er den første bensin/nitro bilen jeg skal ha så må jo lære litt først så er dette en ok første bil da? 9267285[/snapback] Nja, hvis det er god deletilgang på den så sikkert det, men jeg ville heller valgt den mta'en hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Etter jeg har kjørt med bilen hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 vask og generelt vedlikehold er smart. Det kan og være greit med en dråpe med Afterrun i motoren og. Tanken bør og tømmes helt da Nitroen er Hygroskopisk og trekker til seg fuktighet. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Skal kjøpe et nytt fly nå, selv om det ikke er så lenge sida jeg kjøpe Super Cub'en, men jeg har lyst på et til så. Så på Mini Funtana på smallsize.no, men det var jo uten radio, motor og egentlig alt manglet på den..nå som jeg endelig fant en bra til en veldig fornuftig pris (for min del iallfall) Noen som vet om noen 4-kanals fly, som er i likhet med Funtanaen (altså, sånn tynn og forholdsvis lett) som det er med motor, radio og alt jeg trenger på? Edit: Sånn som dette flyet (http://tekniskhobby.no/shopelement.asp?aid=18668&pid=19549) kanskje. Er det med motor og radio og alt jeg trenger på den? Edit 2: Jeg mente dette her flyet: http://www.hobbyogfritid.com/e-flite-mini-...6327-74226.html Ikke det ovenfor Edit 3: http://www.hobbyogfritid.com/elektro-fly.74226.no.html Der, hvilket skal jeg velge? Det skal være under tusenlappen, 4-kanals, alt jeg trenger må være inkludert (radio, motor osv) Endret 13. august 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 vask og generelt vedlikehold er smart.Det kan og være greit med en dråpe med Afterrun i motoren og. Tanken bør og tømmes helt da Nitroen er Hygroskopisk og trekker til seg fuktighet. 9268421[/snapback] Ja så var det after run olje.. hvor skal jeg helle den? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ta av glødepluggen og drypp noen dråper inni. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Vennligst les Retningslinjene punkt 8 om piratvirksomhet. #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Eit innlegg er fjerna. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hvordan vet jeg om spurgearet og det andre gearet på motoren går perfekt sammen? Fikk tips om at jeg skulle ta en liten papirbit også dra den gjennom, hvis begge gikk rundt så er det bra. Har gjort dette, men syns jeg skulle dra litt hardt i den.. Får vel bare prøve og feile et par ganger til Men er dette riktig fremgangsmåte? Håper jeg får savagen til å gå i morra :/ En ting til, hvordan kan man vedlikeholde demperne? Har lite lyst til å paye 1000kr for nye hvis de skulle ryke pga dårlige vedlikehold Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Ang. demperne: Vaske de? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Tenkte mer på å bytte demperolje eller hva det heter jeg :/ Men kan jo demontere dem og vanske dem ja.. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Børst av dem etter bruk i alle fall. Når du merker de ikke fungerer like bra, om de for eksempel ikke går helt glatt, så bør du ta de fra hverandre å sjekke etter slitasje. Du kan som regel få alle (de fleste i alle fall) delene separat slik at du ikke trenger å bruke masse penger på helt nye dempere. Lenke til kommentar
corge Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hvordan vet jeg om spurgearet og det andre gearet på motoren går perfekt sammen? Fikk tips om at jeg skulle ta en liten papirbit også dra den gjennom, hvis begge gikk rundt så er det bra. Har gjort dette, men syns jeg skulle dra litt hardt i den.. Får vel bare prøve og feile et par ganger til Men er dette riktig fremgangsmåte? Håper jeg får savagen til å gå i morra :/ En ting til, hvordan kan man vedlikeholde demperne? Har lite lyst til å paye 1000kr for nye hvis de skulle ryke pga dårlige vedlikehold 9273595[/snapback] Papirbit ja, men problemet er at en papirbit går fint gjennom selv om det er for stor åpning. Personlig setter jeg mine så hardt sammen som mulig UTEN at det er unormal motstand i systemet. Dvs. jeg setter de i utgangspunktet for hardt, og så justerer avstanden litt og litt mer til det ikke lenger er unormal motstand, når en så ser på drevet skal det være et lite synlig mellomrom mellom tannhjulene - merk *lite*. En vil jo i utgangspunktet ha så mye kontakt som mulig, men ikke så mye at det blir motstand. Det er viktig å passe på at det ikke står skjevt og at en har husket å stramme skruene godt, samt bruke skruelim, særlig hvis det er snakk om en fuelmotor. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Takk for tips! Har brukt locktite på den skruen som holder gearet på motoren fast, fikk også satt på en ny skive. Han i butikken mente jeg trengte det Var også han som anbefalte med den papirbiten, men får vel bare høre etter om det går bra. En annen ting jeg tenkte på var at da jeg startet den i går, så gav jeg full gass rett etter at den starta og da hørtes den veldig slapp ut. Var langt ifra samme lyd som da den hadde gått en liten stund. Så det jeg tenkte på var om jeg skulle stille inn motoren helt forfra? Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan jeg skal gjøre.. Vet om en film på hpiracing.com *finne fram* 1. http://www.hpieurope.com/show_video.php?lang=en&videoID=67 2. http://www.hpieurope.com/show_video.php?lang=en&videoID=66 Burde jeg gjøre som dem for å få den til å gå bra? Lenke til kommentar
lain Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg sleit veldig med at jeg tok livet av spur drevene mine. Men fant ut at det var en blanding mellom kjørestil og feilfesting. Det å sette opp spur drevet i forhold til motoren er egentlig ikke så vanskelig, du setter det så stramt du klarer, så bruker du fingeren til å kjøre det rundt, om du kjenner det går litt tungt innimellom, er det for stramt. Tennene skal fylle ut hverandre, med en mm vandring om du holder fast spur drevet og dytter på CB. En annen ting som er viktig, ikke skru spur drevet fast for hardt, da vil det ikke kunne spinne fritt fra girkassen om du har en bråstopp eller det blir for mye motstand. Men om det sitter for løst, vil du kunne smelte plastikken pga det vil spinne for mye. Det siste er kjørestil, full gas ved landing etter hopp kan ofte ta livet av et spurdrev. Alt i alt, det er bare å prøve seg frem, jeg byttet 5stk før jeg fant ut hvor hardt jeg skulle feste det, og etter det ikke hatt et eneste problem, inkl 2 lange dager i en gruve med hard bashing. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Er det meningen at når man bare dytter bilen framover (motor er av), skal da spurgearet og drevet på motoren gå rundt da? Når jeg dytter den så går det noen ganger rundt, andre ganger ikke men dekka og akslingene går rundt.. Sitter gearene for langt fra hverandre da? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det at drevene bare går rundt av og til når du dytter bilen framover, det er fordi det ligger ett enveislager inni girboksen. med andre ord er det ikke noe du skal bekymre deg over. Det at motoren har en annen lyd og oppførsel like etter at du har startet den, det er ganske enkelt og greit fordi motoren er kjølig. Kjør bilen rundt forsiktig til motoren blir varm. Om den fortsatt går dårlig, så bør du vurdere å stille motoren på nytt. Det står (i hvertfall i mitt tilfelle) meget bra beskrevet hvordan du skal stille inn motoren i manualen, så jeg anbefaler deg å sjekke der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå