Ozelot Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 oi! Nesten for billig! Å få med et komplett sett med en 4-kanaler og lipo-batteri er virkelig en god deal! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Ja, jeg er utrolig fristet til å kjøpe det. Hvor mye må man ut med for ett børsteløst oppsett til dette flyet? Man trenger vel bare motor og fartsregulator ... gjør man ikke? Red.: Fikset skrivefeil. Red.: Hvorfor står det at flyet kommer med 9.6V 1000MAH NiMH batteri på Modellers.com, mens det står det kommer med 11.1V 1200 Mah Li-po hos BraPris.no? Endret 30. juli 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 altså jeg klager nå en bitte litten sak, Hvem syns at mini-z awd koster flesk.. Alle venner spørr om bilen koster 800 kr, så sier jeg 2000 KR og folk dåner.. jeg forstår hvorfor,men hvem syns at en så lite bil koster utrolig mye.. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Den ER dyr. MR-02 funker så å si like bra, og den koster rundt 1200,- tar jeg ikke helt feil. Den gjorde i alle fall det da den var ny. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Fikk satt inn justerbar diffsperre i Traxxas Rustler'n, og sammen med børsteløs-settet går den nå som et uvær. Morsomt i sandtak. Kjørte den fast i en busk HØØØYT oppe og fikk en fin klatretur for å hente den ned. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Fikk tak i en Savage 25 i dag. Testet den på en grusbane i går og da funka den glimrende og jeg tenkte jeg at gjorde et godt kjøp. Men da jeg hentet den i dag og skulle fyre den opp hjemme så fant jeg ut av at da jeg skrudde på mottakeren så virket det å bevege hjula, men det funket ikke å bevege gass /brems servoen. Er dette noe som kan ryke bare man skrur den av og på? Jeg prøvde å åpne boksen og feilsøke ved å putte styreservoen ned der hvor gass/brems satt og det var ingenting galt med den. Er det servoen til gass/brems som er gåen da? Og er prisen på en SF-1 servo mye? Bare skjønnte ikke at det funket i går, men neste gang jeg skrudde på den så virket den ikke Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Det kan vel kanskje komme noe rusk i gass/bremse-servoen siden den ikke ligger beskyttet. En ny servo av den typen der koster nok neppe mer enn 300,-. Har du prøvd å sette gass/bremse servoen i der styre-servoen står tilkoblet? Endret 31. juli 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Men er det noe som ryker sånn over natta? Kan det ikke bare være en løs kontakt eller no? Skjønner bare ikke at sånt ryker sånn uten videre. Ja, jeg satte gass/brems i der hvor styreservoen står, funket fortsatt ikke.. Prøvde også å sette styreservoen i der hvor gass/brems sitter og det funka helt fint. Satte også gass/brems i alle kontaktene og fungerte ikke på noen av dem Endret 31. juli 2007 av EvenruD Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Da er det nok servoen som har tatt kvelden. Kan det ha kommet vann i den da du kjørte i går? I så fall så er det nok det som er problemet. Og når jeg tenker meg om så tror jeg ikke en slik servo vil koste noe særlig mer enn 200,- Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Nei tror da ikke det.. Vi kjørte på en fotballbane av grus, det var det.. Kjørte litt under en halv tank. De har ikke servoen på elefun, vet du om en billig og bra servo som vil funke likt som den som er i? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Nja, har ikke så veldig peiling på servoer, men Hitec skal ha gode servoer generelt. Men du må sjekke at servoen du kjøper passer mottageren du bruker. Ikke alle servoer har samme kontakten. Red.: Forresten, jeg oppdaget en viktig ting da jeg prøvde å installere Hitec-servoer i min egen Savage. De armene som sitter på servoene på Savagen min passet ikke Hitec-servoene mine, så jeg ble nødt til å lage noe greier selv til styringen. Men gass/bremse-servoen er fremdeles den originale fra HPI. Om du snakker med en HPI-forhandler, så kanskje han kan hjelpe deg med linker/armer for å installere andre typer servoer. Endret 1. august 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Okei.. Men man trenger ikke de aller dyreste servoene til gass/brems? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Nja, har ikke så veldig peiling på servoer, men Hitec skal ha gode servoer generelt. Men du må sjekke at servoen du kjøper passer mottageren du bruker. Ikke alle servoer har samme kontakten. 9184809[/snapback] På et par Futaba servoer jeg har, var det en sånn stripe som sto ut på siden av kontakten (hvis du skjønner hva jeg mener). Skjærte den bort med en kniv, så passet den inn i Hitec-mottakeren min. Servoen funket uten problemer. Okei.. Men man trenger ikke de aller dyreste servoene til gass/brems? 9185150[/snapback] Det er nok ikke nødvendig. Endret 1. august 2007 av ;P Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Neida, du trenger ikke den dyreste servoen til gass/bremse, men du får mer effekt om du kjøper ett "hump"-batteri. Da jeg kjøpte Savagen min brukte jeg 4 vanlige AA-batterier, og bremsene var elendige. Men så fikk jeg tak i ett LRP Hump-batteri på 1400mah, og da ble det andre boller! Ingen problem å ta "stoppies" lengre. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hehe.. har sånn batteri ja, du mener en batteripakke right? har du noen bremser å anbefale til en savage da? Tror de "beste" sitter på nå, er dual disc break eller no.. Men den drar ikke stoppies though, tror det var noe med et belegg som var slitt, men var visst ikke så vanskelig å fikse det. Blir morro å få testet den ja. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jepp, det er en slik batteripakke, ja. Jeg har 2 glassfiber-skiver, og de funker meget bra med den batteripakken jeg bruker. Men om du har metall-skiver som ikke funker så bra, så er det nok bare å kjøpe slike belegg som du nevnte. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hei Eg og noken kompiser har tenkt å hive oss inn i RC Fly verdenen og har ikkje tenkt å betale så alt for mykje... i første omgang Så det vi lurer på er: Billgste og beste RC-Fly Kriterier: - Under 1000 (Bensin vist det går) - Nettbutikk - God rekkeidde - Og andre viktige kriterier Takker på førehand og for alle svar MVH Eplekaka og frende Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Woohoo! I morra skal jeg kjøpe et HobbyZone Super Cub fly. Har spart bursdagspenger og har hjulpet til i huset + 200 i feriepenger = et fly Gleder meg kjempemasse Men fortsatt et problem..for stort å kjøre her. Nærmeste er en nedlagt småflyplass litt lenger oppe på fjellet, men når ingen vil kjøre meg blir det vanskelig å komme dit med et forholdsvis stort fly hehe Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Har du link til flyet? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 http://www.hobbyzone.com/rc_planes_hobbyzone_super_cub.htm Kan hende jeg bråbestemmer meg for et annet fly da. Vet ikke hvor mye bruk jeg har for anitkrasjen så hvis de har noen billigere nybegynnerfly så kanskje jeg tar det i stedet for, men jeg tror det blir Super Cub'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå