Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

EvenruD, du kan jo sjekke at gløderen funker også. Den er på bare 1.5volt, om jeg ikke tar helt feil, så bare smak på den. Det skulle ikke gjøre vondt.

Er det ny gløder du har, eller er det en som kom med bilen? Om den kom med bilen og ikke har blitt brukt på to evigheter, så er den antagelig gåen.

Red.: Det var fint det karosseriet der, lain. Før jeg spørre om det er HPI-karosseri? Hvor mye måtte du ut med, og følger det med vindumaskeringer?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det følger ikke med motor, du må kjøpe fuel-motor. Har selv en .46 totakter i, funker som bare det.

9129978[/snapback]

Hva ligger prisene på? Fant ingen priser på fuel-motorer på siden der..

9133087[/snapback]

Fra tusen kroner og oppover tenker jeg. Du kan jo også se etter brukte. Flyr også med .40, og de som er større enn 0.46, men større er vel ikke å anbefale om du er fersk.

Lenke til kommentar
ja, det er noen gode nybegyner heli. F.eks. Bell eller hva den nå heter.

9134033[/snapback]

Var ikke det jeg spurte om! :) Jeg har allerede ett skikkelig helikopter, og lurer på om dere har noen tips til meg, sånn når det gjelder øvelse e.l? Skal jeg fly i 8 tall? Føler det er litt vanskelig når det peker i mot meg, da alt blir omvendt med tanke på styring..

Lenke til kommentar

9134033[/snapback]

Var ikke det jeg spurte om! :) Jeg har allerede ett skikkelig helikopter, og lurer på om dere har noen tips til meg, sånn når det gjelder øvelse e.l? Skal jeg fly i 8 tall? Føler det er litt vanskelig når det peker i mot meg, da alt blir omvendt med tanke på styring..

9134575[/snapback]

Første du kan begynne med er å mestre hover i alle retninger. Med halen mot deg, sidelengs, og med nesen mot deg. Er mange hovre-øvelser man kan gjøre. En av de jeg liker best er "Hovering T". Som navnet tilsier skal man hovre bokstaven T. Begynn med halen mot deg, fly framover, så sidelengs, så sidelengs motsatt retning igjen, og tilslutt rygg den tilbake til utgangspunkt. Da skal du ha tegnet en T, mens halen hele tiden har vært mot deg. Varier med å peke nesen mot deg, og siden mot deg.

Når du kan det er du langt på vei, og klar for å begynne å fly framover. Da er 8-tall en god øvelse. Prøv å få sirklene i 8-tallet like stor, og prøv å hold samme høyden gjennom 8-tallet.

Ellers så er det mange akrobatiske øvelser man kan gjøre med ett helikopter. Loop, roll, stall turn, piruett.

Viktigste er uansett å ha det gøy. Synes du det blir for kjedelig å fly øvelser (noe jeg synes det blir fort, trives best med freestyle 3d), så bare fly litt rundt. Lærer mye av det også :)

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Det følger ikke med motor, du må kjøpe fuel-motor. Har selv en .46 totakter i, funker som bare det.

9129978[/snapback]

Hva ligger prisene på? Fant ingen priser på fuel-motorer på siden der..

9133087[/snapback]

Du burde gå for en 40 elr 46 motor.

46 motoren er en "borret" 40 motor, så den er lettere og frekkere, men det er god nokk kraft i en 40, ivertfall da en er en nybegynner :)

Her har du priser: http://www.elefun.no/webshop/aspx/kategori...159&itemref=327

Hvist du ikke har et radio system så ville jeg gått for Spektrum dx6 eller dx7 DSM2,

men pass på at det er DSM2, den er "fullrange", i motsetning til til DSM"1"

Spektrum er billig og bra. Helt glitch-fri, og du slipper og tenke på om det er noen i nærheten som bruker samme frekvens som deg.

Endret av lynlim
Lenke til kommentar

9134033[/snapback]

9134575[/snapback]

Første du kan begynne med er å mestre hover i alle retninger. Med halen mot deg, sidelengs, og med nesen mot deg. Er mange hovre-øvelser man kan gjøre. En av de jeg liker best er "Hovering T". Som navnet tilsier skal man hovre bokstaven T. Begynn med halen mot deg, fly framover, så sidelengs, så sidelengs motsatt retning igjen, og tilslutt rygg den tilbake til utgangspunkt. Da skal du ha tegnet en T, mens halen hele tiden har vært mot deg. Varier med å peke nesen mot deg, og siden mot deg.

Når du kan det er du langt på vei, og klar for å begynne å fly framover. Da er 8-tall en god øvelse. Prøv å få sirklene i 8-tallet like stor, og prøv å hold samme høyden gjennom 8-tallet.

Ellers så er det mange akrobatiske øvelser man kan gjøre med ett helikopter. Loop, roll, stall turn, piruett.

Viktigste er uansett å ha det gøy. Synes du det blir for kjedelig å fly øvelser (noe jeg synes det blir fort, trives best med freestyle 3d), så bare fly litt rundt. Lærer mye av det også :)

9137022[/snapback]

Takk for tips! Dette skal prøves ut! :) Blir nok litt mer gøy når jeg bare kan kjøre hvor jeg vil omtrent..! Slik som å lande på pipa og briefe.. :ph34r:

Men, det er nok lenge til :roll:

Lenke til kommentar

Hei, jeg har mista en del på bensin bilen min jeg : (

Jeg vet at det er en Sintech bil, tror det er AX 5 modell, er ikke helt sikker, men jeg har da iallefall mista en drivaksler til ene fram hjulet(Se vedlegg)

Vet dere om en nettbutikk som har akkurat denne delen?

EDIT: bilde synes ikke så godt men få håpe dere skjønner hva jeg mener : )

post-122506-1185651882_thumb.jpg

Endret av PoWerRaZer
Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med SAPAC - WILGA-2000 SJØFLY RTF?

Jeg har litt lyst til å prøve sjøfly en gang, og dette så ganske greit ut. Det hadde selvsagt blitt billigere å kjøpe flottører til Kyosho Piperen jeg har, men flyet er så svakt, jeg er redd det ikke skal takle den ekstra vekten. Dessuten ser det ut til at Sapacen bruker 4 kanaler, og ikke bare 3 slik som Piperen.

Lenke til kommentar
Noen her som har erfaring med SAPAC - WILGA-2000 SJØFLY RTF?

Jeg har litt lyst til å prøve sjøfly en gang, og dette så ganske greit ut. Det hadde selvsagt blitt billigere å kjøpe flottører til Kyosho Piperen jeg har, men flyet er så svakt, jeg er redd det ikke skal takle den ekstra vekten. Dessuten ser det ut til at Sapacen bruker 4 kanaler, og ikke bare 3 slik som Piperen.

9175297[/snapback]

Kjempefly! Stikk innom http://forum.modellflynytt.no så finner du mange varme omtaler om dette flyet! Fantastisk enkelt å fly!

Endret av JanFredrikBj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...