Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei. Kjøpt en mini-z mr02mm funker kjempe bra.men kyosho er så slappe.jeg ba om et mr02 karosseri men så får jeg et helt annet som var for langt..det var en ferrari 575. Som jeg ikke får på..

9125988[/snapback]

Men hvorfor sier du ikke bare det der du kjøpte det? Hvorfor klage på det her?

EvenruD: Kyosho har for tiden 4 eller 5 monstertrucker. Ingen av dem er noe jeg ville ha satset på.

Mad Force Readyset: Liten motor, høyt tyngdepunkt, og mindre bra hjuloppheng. Fetteren min har den, og dette er ikke en bil jeg ville brukt ca4500,- på.

Twin Force: Elektrisk versjon av Mad Force.

Twin Force Spirit: Oppgradert versjon av Twin Force.

Også har vi Giga Crusher. Denne kommer i "Kit"-versjon, og som ReadySet. Begge disse har 1 motor, men man kan kjøpe det som trengs for å få 2 motorer. Men jeg ser på det som mer tungvint med 2 motorer. Det blir sikkert ganske dyrt å bygge den om slik. Bilen er vist også ganske tung, og viktigst av alt: Den ser fæl ut. :p

Skal du ha monstertruck, så er HPI Savage X 4.6 er ett bra valg. Denne er dog helt ny på det norske markedet, så den koster derfor en del (5100,- på Elefun.no). Men om jeg skulle kjøpe monstertruck på nytt, så hadde jeg igjen gått for HPI framfor Kyosho.

Lenke til kommentar

Prøver å starte landmaxen nå, men det går ikke :hmm:

Har fyllt på helt med fuel, ladet opp gløderen osv. Men prøver først å pumpe bensin inn i motoren ved å dra i snorstarteren, men det ser ikke ut som at den pumper inn i det hele tatt :dontgetit:

Noen som har et tips til hvordan jeg får startet den?

Lenke til kommentar

Du skrur den ut, også kobler den til gløderen. Det kan blir varmt om du holder feil, så du kan godt bruke verktøy for å holde pluggen. Bare pass på så du ikke tar for hardt i og ødelegger gjengene. Du må også være litt forsiktig når du skrur pluggen inn i motoren igjen, ikke ta for hardt i.

Lenke til kommentar

Det er mulig du må pelle forgasseren i fra hverandre og rengjøre den. Om bilen har stått lenge så er det mulig oljen har tettet igjen forgasseren, og/eller slangene.

Red.: Du må også passe på at forgasseren er stilt inn riktig. Om forrige eier har kommet til å stille på den, så er det ikke sikkert at den vil starte.

Verdt å nevne er også det at fuel-motorer kan være litt treige å få i gang om de har stått en stund. Jeg opplevde i alle fall det med en av mine biler.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Ah.. men har nå satt gløderen til ladning, ladet den bare 1t ista så kan hende det var det.

Skrudde ut glødepluggen og satte den i gløderen, blei ikke varm nei :S hvor lang tid skal det ta før den blir varm?

Kanskje rense luftfilteret også? Og hvordan vet jeg om forgasseren er stillt inn riktig? Er det den lille ventil saken som man kan skru på?

Lenke til kommentar

Tråden inni pluggen skal begynne å gløde øyeblikkelig.

Du kan rense luftfilteret, men jeg vet ikke om det er nødvendig.

Fikk du manualen til bilen? Der står det hva som er fabrikkinnstillingene, og hvordan du skal fininnstille motoren.

Red.: Kan du finne ut nøyaktig hva motoren heter? Hvis du klarer det, så finner du manualer til diverse biler med samme motor her.

Red.: Her er manualen til Landmax 2. Bare klikk på "6.45MB" rett under "Manual" helt til høyre.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
-Alex-:

ARC Ready er et toppers begynnerfly, nesten uknuselig :)

Det er en 40 size trainer, som skal ligne på en cessna.

4 kanaler: Throttle, aileron, elevator og rudder

http://www.rcpartner.no/?da=1114&si=62

Fly_ready_m_dekaler_200.gif

9112635[/snapback]

Denne typen jeg skulle ha kjøpt da? "Web pris Ready på hjul kun kr 1385,- pluss frakt."

Hvilken motor er det i flyet, batteri eller fuel? :p Har 0 peiling..

Endret av -Alex-
Lenke til kommentar

Da var en kveld med bashing over. I ettertid ser jeg at jeg burde brukt det gamle Karosseriet . Men ble ikke så mange harde smell på det nye heller.

Kjøpte blankt 1973 Ford Bronco karosseri og lakket det selv, ble ok, gjennomsiktige ruter blandt annet, som ble litt nice.

Her er noen bilder etter lakk, før bashing, desverre bare tatt med mobilen, skal prøve å huske speilrefleksen og videokamera nestegang jeg skal i gruve å kjøre.

post-86587-1185232517_thumb.jpg

post-86587-1185232529_thumb.jpg

post-86587-1185232539_thumb.jpg

Lenke til kommentar
I går så stakk jeg glødepluggen inn i gløderen (den hadde stått til ladning i 2-3t)..

Den ble ikke glødende, er det noen av dem som er defekt da eller?

9131429[/snapback]

Er nok glødepluggen din som er defekt da ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...