Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Ja, men til motorfeste suger de mildt sagt, ligger det litt møkk i det ene lille hjørnet så sliper du fort ut sporet. Derfor liker jeg stjerneskrue mye bedre, de holdt jo leenge i forhold. Umbrakoskruene ble jo ødelagt med en gang. Ellers på bilen er det jo greit, men akkurat til å feste motoren er det ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, jeg hadde glemt at du slet med den skruen, Brian_N. Håper du får fikset det snart. :)

-Shark-: Vet du hva? Jeg har aldri brukt locktite på skruene til motorene på min on-road touring bil, og min buggy. De sitter så bra uansett. Men jeg vurderer å få tak i noe snart, for sikkerhetsskyld. Kjedelig om jeg ødelegger ett drev til 500,- :p

-Alex-: Selv bruker jeg Model Technics 16% på min 1:10 on-road-bil, også bruker jeg NeRo glo 20% på min 1:8 buggy.

Lenke til kommentar

Fikk ny fartsregulator i dag og fikk et snodig problem. Den nye motoren (Reedy Radon 17T) gikk elendig! Og ikke nok med det. Etter 5 minutters kjøring var motoren smelta og totalt ødelagt. Satt inn den gamle motoren og den går som en kule!

Hva kan det ha seg at en sprekere motor går elendig for så å brenne seg?

Lenke til kommentar
Høres ut som en kortslutning på motoren. =/

Hva slags fartsregulator er det du har kjøpt?

8619937[/snapback]

LRP Ai Super Reverse Digital tror jeg den heter. Super sak. :) Bilen går mye bedre selv med standard-motoren. Og med fai-safe, så jeg slipper å kjøre rett i veggen mere når batteriet begynner å konke. :p

Lenke til kommentar

Heisann,

har nettop anskaffet meg et PicooZ helikopter.

Men syntes det er litt ubalansert og vil ikke fly så mye fram.

Noen som har noe tips angående hvor mange vekter og hvor vektene skal plasseres ?

I tilleg på Styrespaken er det en knapp som sier Left og Right ST.TRIM, hva er den til og hvordan "trimmer" jeg den.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Er vel ikke så helt gal pris, men jeg ville heller ha kjøpt den nyeste Savagen. Savage X 4.6 RTR. Men den koster sikkert litt mer, også er jeg ikke sikker på om den har ankommet Norge enda.

Du burde forresten kjøpe en snorstart til bilen så du slipper å drasse rundt på den der Roto-starten. Den er så stor og tung at du vil foretrekke vanlig snorstart når du har stilt inn motoren riktig. Da slipper du også å tenke på å lade den i tillegg til gløderen. :)

Redigert: Jeg ser de har Savage X, den du linket til, på Elefun.no (nettbutikk) for 4595,- Da sparer du 400,- om du handler på Elefun.no framfor den andre plassen. Du finner bilen også hos Hobbyhuset (nettbutikk og butikk i Kristiansand) for samme prisen som hos Elefun.no.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Det på elefun.no ser ut til å være det samme som den til 4500,- i butikken jeg skal kjøpe i, lokalbutikk, men de har en pakke på 5k der også, der det er med endel ekstra stuff, som man mer eller mindre uansett kommer til å kjøpe, derfor jeg tenkte jeg like gjerne kunne kjøpe den først som sist.

Lenke til kommentar

Så det pakketilbudet hos Elefun.no er det samme som i butikken du skal handle i? Da er det helt grei pris, vil jeg si. Jeg trodde først de ekstra tingene du ramset opp var ting som fulgte med selve bilen.

Tok en kjapp titt på HPIs hjemmeside, og det står det faktisk at Roto-Starteren gir strøm til gløderen, så det gjorde jo ting litt enklere. Tror dog jeg ville gått for en snorstart selv, uansett.

Såklart, om du holder deg på ett sted, en bane for eksempel, så er nok Roto-Starteren grei å ha, men om du gjør slik som meg og går rundt for å kjøre på forskjellige plasser, så blir det enklere med snorstart.

Jeg pleier alltid å starte bilen hjemme, også går jeg de få hundre-meterne til der jeg vil kjøre. Ikke så mange mennesker å plage der som rett utenfor her. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...