Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Men jeg titta litt på den, og hvis jeg vil ha et batteri jeg kan bruke senere også, så trenger jeg større motor tror jeg, fordi flygevekta på den med 350 motor er på 450gram (litt lite eller?) og hvis jeg tar med batteriet jeg vil ha så havner jeg på 480gram eller noe... uten batteri så kom jeg meg fram til at flyet veier 405 gramdvs 45 gram disponibelt til batteri.... Sånn som du bygger den vil den ende på ca 350g med ett 1200mah lipo-batteri, det er ikke gale Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hvor får du utgangsvekta di fra? Jeg leste et sted at den veide 370 gram uten batteri... og da tenkte jeg uten servoer også... 3 servoer : 45 gram, batteri tja... 370 + 45 = 405 + batteri .... ? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Tar utgangspunkt i moss hobby sine sider, hvor det står at flyvekten er på 350-450g, avhengig av hvilket utstyr du bruker. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Er ikke det rett og slett den vekten flyet må ligge innenfor for å fly bra ... ? http://www.rcgroups.com/links/index.php?id=4401 Disse fikk jo en vekt med batteri på 455 gram... Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Synes det hørtest ganske tungt ut. Står desverre ikke hvilket utstyr de brukte, men batteriet de brukte er endel tyngre en en 2s lipo på 1200mah. Tror du skal klare mellom 350-400g Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Kom over denne videoe på RC Groups. En norsk fyr som tydeligvis er ekstremt god å fly. Video - høy kvalitet (90MB) Video - medium kvalitet (20MB) All respekt, bøyer meg i støvet! Endret 15. mai 2005 av Explorer Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Kom over denne videoe på RC Groups. En norsk fyr som tydeligvis er ekstremt god å fly. Video - høy kvalitet (90MB) Video - medium kvalitet (20MB) All respekt, bøyer meg i støvet! Jepp, den filmen er rå. Men lurer framdeles på hvorfor han presset flyet slik han gjorde Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har man akrobatisk seilfly med turbin så har man akrobatisk seilfly med turbin og da må det jo presses litt. Fyren er jo igang med å skal bygge en ny hvor vingene skal fylles med karbonstenger for å tåle slike belastninger. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Joda, men fra første sving så du hvordan filmen ville ende, de vingene var jo alle veier under belastning! Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jepp, men han lærte jo det til neste fly da, får man håpe. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Video av Scott Foster, vinneren av Etoc 2005. Holder på å lage variablel pitch på propellen selv http://www.flightpower.co.uk/Video_Files/E...tt_Foster-1.wmv Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har regnet litt frem og tilbake og tror nå nesten det at de servoene som følger med Optic 6 er små til å sette i fly av type twin star eller lignendei den størelsen. Servoene multiplex mener man skal bruke, Tiny-S, har et moment på 2,54kg.cm. Momentet på HS-55 servoene som er med Optic 6 har et moment på 1,1kg.cm. Tror kanskje det kan bli lite når flyet får litt fart.. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Video av Scott Foster, vinneren av Etoc 2005. Holder på å lage variablel pitch på propellen selv http://www.flightpower.co.uk/Video_Files/E...tt_Foster-1.wmv DET var sykt det! Men man bør vel nesten ha litt skillz før man kan gjøre noe slikt skulle jeg tro.. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Har regnet litt frem og tilbake og tror nå nesten det at de servoene som følger med Optic 6 er små til å sette i fly av type twin star eller lignendei den størelsen.Servoene multiplex mener man skal bruke, Tiny-S, har et moment på 2,54kg.cm. Momentet på HS-55 servoene som er med Optic 6 har et moment på 1,1kg.cm. Tror kanskje det kan bli lite når flyet får litt fart.. Sitter faktisk med siden av en Twin-star eier no. Han bruker hs-55, og har ikke noe problem med det. Rorene på twin-star'en er ikke veldig stor, tror faktisk de er mindre en de på shockflyeren min, og selv om den ikke er like rask, holder det med pico std servorer på den, og de er enda svakere. Virker som anbefalingene fra Multiplex er litt på tryne når det gjelder regulator og servoer Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Haha så stilig! Trodde han brukte bensinmotor i starten, må da ha vært en kraftig elektor motor?! Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Haha så stilig! Trodde han brukte bensinmotor i starten, må da ha vært en kraftig elektor motor?! Var en børsteløs axi 2208/34-motor tror jeg. Med normale ord, kraftig :D Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg vil anta at t-rex'en kan køfte rundt 200g, mitt helikopter fløy med en mobiltelefon på 90g, og det er det lite guff i.... Får satse på at deg går bra da. Hvis jeg kjøper lette servoer, så får jeg noen gram der også. Tre gyroer og elektronikk veier jo litt. Får håpe det er plass! Hva slags motor bør jeg bruke på et T-Rex? Og batteri? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg vil anta at t-rex'en kan køfte rundt 200g, mitt helikopter fløy med en mobiltelefon på 90g, og det er det lite guff i.... Får satse på at deg går bra da. Hvis jeg kjøper lette servoer, så får jeg noen gram der også. Tre gyroer og elektronikk veier jo litt. Får håpe det er plass! Hva slags motor bør jeg bruke på et T-Rex? Og batteri? Der bør du nesten henvende deg til fagfolk, da jeg vet veldig lite om trex'en. Snakk med Trond i xmode.no, eller post en tråd i micro-heli forumet på rcgroups.com Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) HS-325HB hvordan er disse i forhold til de som følger med optic 6'en fra xmode da? EDIT : men altså, jeg bare lurer på en ting, er jeg sikker på at jeg skal ha elektro elleR? Endret 15. mai 2005 av snoemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå