Gå til innhold

Få Xbox på nett via datamaskinen..

Anbefalte innlegg

Dette spm er jo nettverksrelatert men satser på dette forumet..

Jeg vil gjerne få min Xbox (chippet) på nett via datamaskinen! Jeg har koblet opp Xboxen til maskinen via RJ45 og datamaskinen bruker WLAN. Datamaskinens WLAN har en statisk adresse oppmot routeren og NIC'et har en statisk adresse oppmot Xboxen.

Når jeg bruker FTP fra datamaskinen mot Xboxen, får jeg ikke surfet iheletatt på datamaskinen men har fortsatt full stryke på signalet oppmot routeren. Regner med at XP klusser opp internetten når jeg aktiverer NIC'et som er koblet opp til Xboxen! Med en gang jeg slår av den, så funker internetten igjen.

Noen som vet hva jeg burde gjøre for å fikset dette?

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hørtes vrient ut.. har du en trådløs router da? enkleste hadde jo vært og koble xburken med kabel opp mot den.. men det har du vel sannsynligvis ikke mulighet til? :)

en annen ting, trodde RJ45 var sånn telefon kabel jeg?

Lenke til kommentar

RJ45 er nettverkskabel, tror tlf kabel er RJ11..

"kan" koble xboxen oppmot routeren med x.antall meter RJ45 men bruker ofte å overføre data til xboxen og da er det übertregt å gjøre det via datamaskinens 54G..det ville ta år og dag..

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar

Slik her har jeg gjort det: Først satt opp ruter. Fra ruter går det til en switch. Og fra switchen går det til pcen, og en til xboxen (med ikke krysset nettverkskabel). Ip-adressen til ruteren min er 10.0.0.138, så der for må ip-adressen til xboxen og pcen være 10.0.0.x (feks: xbox: 10.0.0.2 og pc: 10.0.0.1). Dette varierer fra hva ip-adressen til ruteren din er. Også må du huske å skru av DHCP, slik at du selv kan velge ip-adresse. Subnet mask skal i de flaste tilfeller være 255.0.0.0 og default gateway skal være den samme som ip-adressen til ruteren.

Håper dette kan hjelpe litt :) . Ellers får du spørre om du ikke skjønte helt. Dette funker for meg med thomson speedtouch 510i

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du har vel bridget ditt kablet nettverk med det trådløse nettet i windows innstillingene på pcen. uten det er det to seperate nettverk.

Dersom du har gjort det korrekt så er det bare å sette default gateway til samme ip som routeren har. F.eks 10.0.0.1.

og rj45 er en ende plugg ikke en kabel.

Kalber angis i katogori : tp cat5 tp cat 5E tp cat 6 osv. de fleste av disse kablene kan bruke rj45 som nettverksplugg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...