Gå til innhold

Abit Ai7 ulyder?!

Anbefalte innlegg

hei

Har ett stort problem med mitt abit AI7 hovedkort! når jeg spiller doom, half-life o.l. begynner pcen å pipe....

har en mistanke om at dette kan være temperaturen eller vifte farten.. eller en kombinasjon..

så jeg prøvde å installere en kabinett vifte i tillegg..satt biosen til å ikke varsle healt status... men hjalp det?? NEI :nei:

nå har jeg prøvd alt.... forsatt piper det.... temp ligger på ca 50 -60grader jevnt med vifte kjøling...

har bestilt vannkjøling.. men tror ikke det vil hjelpe..da tar vel hele vifte styringen i hovedkortet helt av!!!!!!

har noen andre samme erfaringer?? kan noen i det hele tatt finne ut av dette...

hvis ikke jeg finner ut av dette kommer jeg til å bannlyse abit.(jeg blir sprø av pipe lyden.. høres ut som en ambulanse som kjører igjennom rommet...) :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja ja såå mye fattet jeg også.. det var jo derfor jeg spurte om assistanse... men finner ikke ut hva det hovedkort VIL?!? har temp og vifte måler som jeg sjekker hele tiden... alt går innenfor kravene/innstillingene som er satt...

sooo what NExt??

Lenke til kommentar

Jeg har samme hovedkort, og det kommer ulyder til meg også dersom jeg starter "Abit EQ" programmet...

Dette er ikke en "pipekode" som varsler om feil i oppstarten, men en sirene-lignende lyd som ikke gir seg så lenge maskinen er påslått.

Grunnen til dette er at jeg kjører viftene (til CPU og NB) på lavere hastighet enn 12 volt, og da tror den tydeligvis at det er noe galt og kommer med ulyder. Det overstyrer tydeligvis innstillingene i bios om ingen varsling på vifter...

For å fjerne ulingen måtte jeg ta "Load Setup defaults" og restarte. Så la jeg inn innstillingene mine der på nytt, og så restartet maskinen igjen. Da var den borte til tross for at innstillingene er akkurat de samme som da lyden startet, og viftene kjører på mindre enn 12 volt...

Om det er samme type lyd vil forhåpentligvis samme fremgangsmåte fungere (bare husk å skrive ned innstillingene dine i bios først dersom du er usikker på hva du har gjort der).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...