kentbj Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Har ett merklig problem med lydkortet mitt. Jeg kan sitte å høre på winamp, spille og bruke ventrilo. Plutselig kan winamp og ventrilo slutte å fungere, har prøvd directsound output og waveout output. Baren på winamp rører ikke på seg. Men det som er rart, er at mediaplayer classic og spill fungerer. Har prøvd å legge inn lyd driverne på nytt. Eneste som fungerer er å logge av og logge på, eller restarte. Noen som vet om\vært borti dette? takk for svar. edit: er et ati a7s-2 hovedkort.onboard lydkort. Endret 13. mai 2005 av kentbj Lenke til kommentar
laaw Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Har noe av det samme probemet selv, jeg har et AC97 inebygd lydkort på et Asus A7V600 hovedkort. Det rare er at jeg kun får lyd fra Windows MP samt fra SoundMax Softwaren som hører til lydkortet. Samtlige av spill annet software funker ikke, inkludert lyder fra Windows. Noen som har en ide? Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 har ac97 innebygd på abit nf7-s Rart at det bare er oss. Bruker windows 2000. Hvis noen lurer på det. Håper noen har ett svar. Er plagsomt å logge av og logge på for å få lyd igjen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 prøvd og laste ned nyeste lyd driverne da? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Prøvd å kjøre DirectX diagnoseverktøy? Winamp drar på spyware og greier, test for allt sånnt.... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) kjøp et lydkort, dere vil ikke angre på det 1 sec.. onboard er som regel søppel. jeg hadde terratec fun 5.1 lydkort, så bytta jeg hk. da villde det plutslig ikke funke, data'n frøs når jeg brukte det mer en 1 sec. (solgte det til en kamerat. ) da måtte jeg bruke onboard lydkortet.. jeg ble nesten syk av lyden det ga meg.. og det var MANGE bugs med det, som at lyden gradvis ble lavere å lavere.. så måtte resette maskinen mer en hva jeg liker. (a7v880) selv ett billig lydkort vil gi deg nytt lydbilde. kan ikke fatte att de selger med onboard når de putter på søppel du kunne kjøpt for 20kr om de hadde solgt det!! Endret 19. mai 2005 av kjellthore Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 prøvd og laste ned nyeste lyd driverne da? Jepp, står i første post. Prøvd å kjøre DirectX diagnoseverktøy?Winamp drar på spyware og greier, test for allt sånnt.... Spyware er sjekket. Finner ingen ting. Directx diagnoseverktøy fant jeg ikke no mistenklig ihvertfall. Lenke til kommentar
laaw Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har lastet ned de nyeste driverene. DirectX finner lydkortet, men jeg hører ingen lyd når jeg prøver tester. Det står at lydkortet er satt som standarenhet, men kommer ingen lyd. Vært utrolig takhnemelig for litt hjelp. Her er info om lydkortet fra DxDiag: ------------- Sound Devices ------------- Description: Realtek AC97 Audio Default Sound Playback: Yes Default Voice Playback: Yes Hardware ID: PCI\VEN_1106&DEV_3059&SUBSYS_71201462&REV_50 Manufacturer ID: 1 Product ID: 100 Type: WDM Driver Name: ALCXWDM.SYS Driver Version: 5.10.0000.5760 (English) Driver Attributes: Final Retail WHQL Logo'd: Yes Date and Size: 12/1/2004 20:40:08, 2300928 bytes Other Files: Driver Provider: Realtek Semiconductor Corp. HW Accel Level: Full Cap Flags: 0xF5F Min/Max Sample Rate: 100, 192000 Static/Strm HW Mix Bufs: 25, 24 Static/Strm HW 3D Bufs: 25, 24 HW Memory: 0 Voice Management: No EAX 2.0 Listen/Src: Yes, Yes I3DL2 Listen/Src: Yes, Yes Sensaura ZoomFX: No Registry: OK Sound Test Result: Failure at step 19 (User verification of software): HRESULT = 0x00000000 (error code) ........ Anyone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå