FranzJosef Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Den PC jeg skal ha behøver ikke være liten i form, da jeg har akkurat plass midt i stua til selv så stort som midi-tower, gjør ingenting! Men det skal være rimelig og stille!! Hvilke alternativer bør jeg sjekke ut da? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Skal du ha hjelp til å sette sammen en datamaskin kan du poste i "Hjelp til kjøp og salg av PC" Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Nei, det skal jeg ikke. Jeg skal akkurat det jeg skrev... ha et system som er stille! Og da starter man med kabinettet...og typisk en stue-PC type. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Vet ikke om du har sjekket Støydempingsdelen av forum.overklokking.no, men der finner du masse informasjon om dette: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=69 Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Kjøp noen heftige Silent-X vifter i tillegg evt. passiv kjøling? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Ta en titt på Beantech kabinettene hos komplett, og kombiner med en stillegående PSU som for eksempel en Fortron Source. Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Har dette oppsettet : Aopen EA65-II barebone P4 nortwood 800 fsb 2,4 ghz m/ vifta som er til barebonet Connect3d ATI 9550 256 Mb passiv kjøling Må helt inn til maskinen for å høre den går. Maskinen booter uten windows (mini linux) slik at jeg kan bruke fjernkontroll til alskens media. Det som *romsterer* litt i maskinen er seagaten (s-ata) muligens fordi den må snus på hodet under normal innstallasjon Lenke til kommentar
MrQuiet Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Sjekk ut http://www.silentpcreview.com/ Der kan du lære det meste om strategi og komponentvalg mtp. stillegående PC'er. De har også et veldig aktivt brukerforum som det er verdt å lese litt i. S Lenke til kommentar
MrQuiet Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Selv lurer jeg litt på: > Antec Sonata kabinett (Kjøpes hos Digital Impuls i Oslo) > Mist 500W Strømforsyning (Kjøpes hos Microplex) > Et par stillegående papst-vifter > Temparaturstyrt viftestyring > P4 prosessor basert på Northwood kjerne (Mindre varmeutvikling enn Prescott) > Zalman CPU-kjøler med aktiv temparaturstyrt viftestyring > Samsung SpinPoint disk(-er) i strikkoppheng (Liten casmod trengs) > Vifteløst GeForce 6200 skjerkort > Hovedkort med passiv chipset-kjøler (uten vifte) I mine øyne vil dette være et rimelig kraftig system, som i teorien skulle være rimelig stillegående. Det vil jo ikke være det sinteste "gaming-systemet" da... S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå