abedatt Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Jeg har 2 harddisker i maskinen min. Den ene er systemdisk mens den andre er for lagring. Jeg har innstalleret Windows på nytt på systemdisken. Når jeg deretter går i Windows utforsker å skal se etter lagringsdisken finner jeg den, men når jeg prøver å åpne disken gir windows beskjed om at den ikke er formattert og spør om jeg ønsker å gjøre dette. Jeg vet jo at disken er formattert og inneholder masse programmer. Hva skjer? Det må da finnes en måte slik at windows finner den og jeg kan gå inn i innholdet. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Problemet ligger nok i at den er formatert i et annet filsystem, så windows kan ikke lese den. FAT/NTFS? Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Den meldinga der pleier jeg å få ca hver 8måned på min Maxtor disk. Plutselig slutter den å fungere, og må reformateres med blanke ark og fargestifter til... Er du "trygg" på lagringsdisken din? Er det en Maxtor? Lenke til kommentar
abedatt Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg fant ut av det til slutt. Men det skulle litt leting og lesing til først. Helt øverst under lagringsmedier finnes det en flott guide som beskriver akkurat dette problemet. Siden harddisken er større enn 128 GB kommer dette frem. Løsningen var enkel. La til i registeret ved hjelp av klipp og lim, slik det sto beskrevet i guiden. Og vips så fant den harddisken etter at jeg restartet maskinen. Uten formattering! Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Kunne du fortalt hvor du fant guiden ? Lenke til kommentar
olavr Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Kunne du fortalt hvor du fant guiden ? Det har han allerede fortalt, men jeg tar det en gang til: Helt øverst under lagringsmedier finnes det en flott guide som beskriver akkurat dette problemet. Siden harddisken er større enn 128 GB kommer dette frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå