eab Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Leker litt med tanken på å få tak i en egen bil. En bil der drivstofforbruk, pålitelighet osv ikke har noen som helst innvirkning. En bil jeg ganske enkelt vil ha. Alternativer så langt er: scorpio 2.9i 4x4 ghia. Ganske enkelt fordi jeg liker scorpioer og 2.9i 4x4 ghia er noe av det ypperste man får fra ford på slutten av 80-tallet. Chevrolet malibu stasjonsvogn. Ganske enkelt fordi jeg liker bilen. Akkurat denne bilen har jeg sett bilde av og den har delvis vært inspirasjon for dette innlegget (ser ikke ut som linken vil peke direkte til innlegget, men litt scrolling har da aldri skadet noen). Pontiac Grand Prix. Grunn: den er billig og ikke så fæl å se på, husker vi hadde en slik da jeg vokste opp. Samt stor motor og krafig automat. Liker ikke fronten og ikke det at den er så billig. Jeg skal altså ha en amerikansk bil, med mindre jeg finner en scorpio ghia eller 4x4 til en meget gunstig pris. Så hvis dere har noen tips om biler som er til salgs, så er det bare å svare her Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Står ikke den Scorpioen du linker til der oppgitt med feil effekt? Etter boka som følger med bilen skal den bare ha 145HK. Neste trinn etter det er Cosworth med 197\207HK, alt etter årsmodell. Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Stemmer at 2.9i med kat er oppgitt til 145hk. 4x4 utgavene har også 145hk med kat, men har en litt annen dreiemomentskurve, høyere dreiemoment enn utgavene med bakhjulsdrift. Fjernes kat'en på 2.9i motorene så er det ikke mye som skal til for å få litt mer effekt enn de originale 145hk som er der. Slike skrivefeil har liten betydning da jeg kjenner godt til disse bilene, og kan skille mellom fakta og oppspinn Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Du skal ha bil. Hvorfor kjøpe amerikaner da? De bruker jo 5l på milen nesten. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Du skal ha bil. Hvorfor kjøpe amerikaner da? De bruker jo 5l på milen nesten. Det kommer vel helt an på hvordan shit er instillt (nå vet jeg ikke hva som skal være korrekt innstilt, men om det som skal være det, er det, skal de ikke bruke så alt for masse), og på hvordan du kjører. Hvorfor han vil ha amerikaner, vel, jeg tipper på at han har lyst på amerikaner. Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Du skal ha bil. Hvorfor kjøpe amerikaner da? De bruker jo 5l på milen nesten. nesten ja... Vår 16 år gamle amerikanske stasjonsvogn brukte 0.78 liter på mila, med full ferieoppakning mellom trondheim og oslo. Amerikansk bil fordi det er interessen min. I motsetning til golf, som er din interesse. Lenke til kommentar
62 Comet V8 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 amerikansk bil har best komfort! dermed basta.. alt mulig shit som BMW og andre ricer's kommer med nå har amrikanerne hatt på 60-tallet så velkommen etter karer. Amerikanske deler er også billig, samt at det er stort sett amerikanske biler som har sjel. Det er også forholdsvis billig å trimme spetakkelet brukbart, for en billig penge. mange fordeler med amerikansk. Skal man først kræsje kan man like godt jøre det i en amrikaner.. forestill dere en golf mot en 5 meters amerikaner med 50 kilos støtfanger i purt stål ikke bra for golfern.. av de tre ville jeg gått for pontiacen. Selv om ikke den er så billig, den der bruker sikkert over literen på mila, men litt må man gi for komforten, fin motorlyd er det også. Greie biler med lillefinger servo Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Bra med flere amcarfans på forumet. Velkommen skal du være Comet. Pontiacen er sikkert grei nok den, men ser at det står at den er solgt nå. Har kjørt slik bil før (fattern hadde en 81 modell med v6 som senere fikk en 301 fra firebird). Det som ikke stemmer helt er at det står 82 modell i annonsen, mens vår 81modell hadde nyere registreringsnummer.. 400motoren er sikkert grei nok den, de har vel tatt utgangspunkt i 350 SBC, men om det er en kurant motor med tanke på deler/trimming osv er jeg ikke helt sikker på. Skulle bare hatt en garasje å holde på i. Nesten ingen av mine kompiser er kompetente nok til å fikse på bilen selv og vil derfor ikke være med på å leie en plass Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Er det en slik Malibu det er snakk om? Dette er riktig nok en 83-mod. Tror jeg ville valgt Malibuen, i så fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå