Aetius Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Mutter'n har nå nettopp fått installert ADSL fra Telenor, og vil derfor ikke lenger betale 239,- (elns) per måned for ISDN men heller gå tilbake til vanlig analog telefon. Denne endringen krever Telenor kr 990,- for å gjøre, selv om bindingstid etc forlengst er utløpt. Er dette strengt tatt lovlig? God kundebehandling er det i alle fall ikke - spesielt med tanke på at hun faktisk nettopp har tegnet et NYTT abo hos Telenor (dvs ADSL). Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Om hu skal kvitte seg med ISDN har ikke det noe med adsl og gjøre, mener det er sånn at om man sier opp telefonen helt koster det ingen ting, men skal man gå ifra isdn til analog skal de ha 990 kr, gunnen, de skylder på at de må ned i sentalen og koble om. Det som er en mulighet er og si opp abn helt osgå tegne nytt abalog abn, det sparer man endel på det, med da er også faren for hu ma ha nytt nr. Det jeg gjore var og portere ISDN nr ov til telio, og betalte 0,- til Telenor Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 1. Feilpostet da det ikke er om webshops etc. 2. Hun sier opp ISDN linja og tegner et nytt analog linje, derfor de skal ha 990kr. Det er gratis å si opp linja, men å oprette ny linje koster penger. dette er likt for alle. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) 1. Feilpostet da det ikke er om webshops etc. Var usikker på hvor jeg skulle putte denne, men siden det hele ble bestilt online bestemte jeg meg for "webshops". Hvis en moderator føler for å flytte den dit den hører hjemme, så please be my guest. Endret 12. mai 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Å omgjøre en linje fra ISDN til vanlig analog koster penger å utføre, derfor koster det selvfølgelig noe å få utført denne tjenesten. Dette er ikke noe "endring av abo" i det hele tatt. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Å omgjøre en linje fra ISDN til vanlig analog koster penger å utføre, derfor koster det selvfølgelig noe å få utført denne tjenesten. Dette er ikke noe "endring av abo" i det hele tatt. Mulig det, men oppunder en høvding? Er litt VEL drøyt, spør du meg! Og dessuten, med så mye konkurranse som det er på telemarkedet i dag, så synes jeg det er merkelig, for å si det mildt, at Telenor ikke viser mer vilje til å utøve service for å beholde sine kunder. Det er jo tross alt her snakk om en kunde som ønsker å BLI hos Telenor, samtidig som det er potensielt mye rimeligere å skifte telefonleverandør helt. Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Kapitalismens herjinger.. Alle bedrifter tenker profitt og noen går lengre enn andre av den grunn at de har en såpass sterk posisjon i markedet. Men i det lange løp kommer nok telenor til å tape mange kunder på dette. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det vil jo lønne seg og bestile ip-telefoni heller da. Selv om du bestiller telenor sin løsning. Si opp hele isdn linja og analog linja. Blir mindre en 159 i mnd det. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Å omgjøre en linje fra ISDN til vanlig analog koster penger å utføre, derfor koster det selvfølgelig noe å få utført denne tjenesten. Dette er ikke noe "endring av abo" i det hele tatt. Mulig det, men oppunder en høvding? Er litt VEL drøyt, spør du meg! Og dessuten, med så mye konkurranse som det er på telemarkedet i dag, så synes jeg det er merkelig, for å si det mildt, at Telenor ikke viser mer vilje til å utøve service for å beholde sine kunder. Det er jo tross alt her snakk om en kunde som ønsker å BLI hos Telenor, samtidig som det er potensielt mye rimeligere å skifte telefonleverandør helt. hva trur du koster å sende en telemontør ut for å faktisk fysisk koble om dette? har du hatt håndverkere til å gjøre noe hos deg noensinne,så veit du at du ikke kommer langt med en tusing. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Såvidt jeg fordstod var de 990,- i TILLEGG til montør. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Såvidt jeg fordstod var de 990,- i TILLEGG til montør. for å koble om Isdn til pstn så trengs det en montør som må ut å koble om i sentralen. Dette har IKKE noe gjøre med evt montørhjelp innenfor husets fire vegger i forbindelse med ADSL instalasjon. Ergo 990 er selvfølgelig inkludert jobben montøren skal gjøre,Du skal da ikke betale for det to ganger... Lenke til kommentar
raZputin Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 På grunn av slike ting jeg holder meg langt vekke fra telenor. Virker som de tror de har monopol enda. Husker godt den gangen de lurte naboen til å kjøpe "bredbånd" med nedlastingsbegrensing, eller da man måtte ha telefon for å ha internett, osv,..osv,.. aargh,..blir dårlig Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 På grunn av slike ting jeg holder meg langt vekke fra telenor. Virker som de tror de har monopol enda. Husker godt den gangen de lurte naboen til å kjøpe "bredbånd" med nedlastingsbegrensing, eller da man måtte ha telefon for å ha internett, osv,..osv,.. aargh,..blir dårlig Du kan umulig ha lest svarene på hvorfor det koster det det gjør her i tråden. Lenke til kommentar
raZputin Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 På grunn av slike ting jeg holder meg langt vekke fra telenor. Virker som de tror de har monopol enda. Husker godt den gangen de lurte naboen til å kjøpe "bredbånd" med nedlastingsbegrensing, eller da man måtte ha telefon for å ha internett, osv,..osv,.. aargh,..blir dårlig Du kan umulig ha lest svarene på hvorfor det koster det det gjør her i tråden. Greit, det koster. Alt koster. Satte det bare litt på spissen. Synes det er dårlig service mot en kunde som bestiller en ny tjeneste. Dessuten er jo hele tele og kommunikasjonsbransjen et evig virvar av priser og tjenester som er til å få vondt i hodet av. Tolmodigheten blir deretter. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Såvidt jeg fordstod var de 990,- i TILLEGG til montør. for å koble om Isdn til pstn så trengs det en montør som må ut å koble om i sentralen. Dette har IKKE noe gjøre med evt montørhjelp innenfor husets fire vegger i forbindelse med ADSL instalasjon. Ergo 990 er selvfølgelig inkludert jobben montøren skal gjøre,Du skal da ikke betale for det to ganger... Du misforstår meg. ADSL er installert, montøren har kommet og gått, og muttern har betalt for installasjonen av ADSL. Telenor vil så ha kr 990,- i tillegg for å gi henne analog telefonlinje istedet for ISDN. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Men er det faktisk sånn at det må montør ut i sentral for å fixe dette? Lenke til kommentar
chil Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 dette er et kjent "problem". Men slik er det nå, siden telenor eier linjane. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Aetius: Jeg har en kompis som sa opp ISDN-linja si, og gikk tilbake til den gode gamle analoge linja. Telenor tok da 990,- NOK og ikke noe mer. De skal også ha tilbake den hvite "ISDN-boksen" din. Han hadde ikke montør inne i huset, men om noe blei gjort i sentralen som ligger ute i den frie natur vet jeg ikke. Jeg er så glad at jeg ikke har fasttelefon, og at min bindingstid med Telenormobil går ut om noen dager! Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Såvidt jeg fordstod var de 990,- i TILLEGG til montør. for å koble om Isdn til pstn så trengs det en montør som må ut å koble om i sentralen. Dette har IKKE noe gjøre med evt montørhjelp innenfor husets fire vegger i forbindelse med ADSL instalasjon. Ergo 990 er selvfølgelig inkludert jobben montøren skal gjøre,Du skal da ikke betale for det to ganger... Du misforstår meg. ADSL er installert, montøren har kommet og gått, og muttern har betalt for installasjonen av ADSL. Telenor vil så ha kr 990,- i tillegg for å gi henne analog telefonlinje istedet for ISDN. jeg misforstår ikke jeg.. du som bragte på banen at du trodde montør kommer i tillegg til de 990.- så det er du som misforstår. 990.- er prisen for å konvertere ISDN til PSTN,og selvfølgelig er da arbeid inkludert i den prisen. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Man kan ofte slippe å betale de 990,- kronene. Jeg har fått analog linje installert to ganger uten at det har kostet et rødt øre. Ganske enkelt fordi Telenor har (eller i hvert fall hadde) en garanti om at de skulle utføre tilkoblingen innen et angitt tidspunkt. Da de ikke klarte det noen av gangene ble installasjonen gratis. Ettersom overgang fra ISDN til analog i praksis er oppsigelse av ISDN og nyetablering av analog vil jeg tro samme prosedyre følges der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå