Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SP2: Adobe Reader starter ikke

Anbefalte innlegg

Etter jeg installerte SP2 på maskinen har jeg ikke fått til å kjøre Adobe Reader for pdf filer på maskinen.

Det ser ut til at programmet forsøker å starte, men at det stanser opp midt i prosessen. Dersom jeg åpner programmet direkte kommer jeg enkelte ganger inn på det, men da fryser det bestandig etter ca fem sekunder.

Uansett klarer jeg å finne igjen programmet som en prosess (ikke aplikasjon) i systembehandling (AcroRD32.exe).

Har forsøkt å avinstallere og reinstallere programmet flere ganger. Både med nye og eldre utgaver av Reader og Acrobat. Nå har jeg 7.0 med oppdateringer installert.

I hendelsesloggen finner jeg følgende:

-----------------

Hanging application AcroRd32.exe, version 7.0.1.1390, hang module hungapp, version 0.0.0.0, hang address 0x00000000.

--------------------

På hjelp senteret til windows får jeg da følgende:

Produkt: Windows Operating System

ID: 1002

Kilde: Application Hang

Versjon: 5.2

Symbolsk navn: ER_HANG_LOG

Melding: Hanging application %1, version %2, hang module %3, version %4, hang address 0x%5.

Det finnes for øyeblikket ingen Microsoft Knowledge Base-artikler tilgjengelig for denne bestemte feil- eller hendelsesmeldingen.

----------------------

Jeg aner ikke hva som er feil, og søk på nett gir meg ikke annet enn at jeg finner flere som har samme problem.

Noen som har peiling på hvordan jeg kan få løst dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å slettet katalogen helt etter uninstall?

Du kan prøve å fjerne "Show Messages and Automatically Update" under Edit -> Preferences -> Startup. (Hvis du kommer så langt da)

Åpner du PDF-filer i Internet Explorer?

Lenke til kommentar

Forsøkte å gjøre det nå, men resultatet er akkurat det samme.

Klarer å åpne programmet direkte, men med en gang jeg forsøker å åpne en fil i programmet så låser det seg. Det ser ut til å fungere helt til jeg åpner en fil med andre ord. Har mulighet til å navigere i menyene.

Ved oppdatering av Reader 7.0 klarer ikke oppdateringsprogrammet å stenge ned Reader. Dette må jeg gjøre selv gjennom prosesser.

Når jeg avslutter programmet (etter at det har låst seg) fjernes det ikke fra listen over kjørende prosesser (fra aplikasjonslisten er det borte). Åpner jeg programmet på nytt igjen (uten å stenge det helt ned første gang) kjøres to identiske prosesser.

Bruker normalt ikke IE, men det er klin umulig å åpne pdf filer derfra også. Det samme gjelder Firefox.

Lenke til kommentar

Endelig fant jeg feilen - (var vel noen andre som fant den for meg for å være ærlig...)

I tilfelle andre er i samme situasjon:

1. Avinstaller alt som har med Adobe Reader å gjøre.

2. Last ned programmet uten å bruke download manager hos Adobe

3. Finn og fjern alle acr*.tmp filer

4. Installer Adobe Reader på nytt.

Tror mye av trikset her ligger på tmp filene av en eller annen grunn.

Jeg har ikke oppdatert tl 7.001 - tror ikke jeg tør å gjøre det:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...