Gå til innhold

Produksjonsfeil på NV 5!

Anbefalte innlegg

Har dere NV 5?

Isåfall, sjekk luftutblåsningen fra pci slotten. Det blåser nesten ikke noe luft ut der ikkesant? Isåfall så kjenn like ovenfor viften på kjøleren, da merker dere at det faktisk blåser ut og ikke inn der!

Grunnen til dette er at både kjøleblokken og innsnevringen før utblåsningen skaper mottrykk, slik at det meste av luften bare blåses ut på sidene av viftehullet igjen. For å ordne dette er dere nødt til å skape mottrykk inn på viften også, slik at luften presses gjennom kjøleren. Dette burde øke effekten en del. Jeg personlig brukte en del av en gøy flaske (passer akkurat over hullet) til å skape mottrykk. Bruk den biten der flasken innsnevres og teip den på:)

Dette funket ganske bra, men det blåste fortsatt ut en del fra viften. Det jeg da gjorde var å teipe en liten vegg som dekket over litt av viftehullet, trenger ikke mye. Bare sånn at luften som blåses ut sperres. Den utblåsende luften legger seg på utkanten av viftehullet mens den inngående ligger i midten. Akkurat motsatt som en syklon/tornado.

Uten denne modifikasjonen lå temperaturen på 76 grader på load, etter moddingen lå jeg "bare" på 68. Synes selv dette hørtes høyt ut, men har hørt at disse programmene ikke var helt nøyaktige, men det er isåfall et mål på en ganske drastisk reduksjon :)

Kortet mitt tar nå opp to ekstra PCI slotter, men jeg tviler på at det er noe problem å få dette til å bli mye mindre og bare ta opp bare den en PCI slotten, slik den gjør orginalt. Det ser ikke så utrolig kult ut akkurat nå, men det funker bedre enn før hvertfall :D Ville bare si ifra til resten av folket her på forumet, håper dere får godt bruk for infoen!

Vil bare avslutte med at jeg synes det er utrolig dårlig av AC at de ikke har klart å fatte dette. Med en liten plastbit kunne dette kortet blitt så mye bedre enn hva det er fra før. AC, skjerp dere :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, men jeg har ingen anelse om hvilken revisjon jeg har, men jeg kan vise deg på et bilde fra Microplex. Står det på kjøleren eller?

Ut fra dette bildet kan du se hva jeg mener om at det burde være en kant enten nedover over viftehullet i kjøleren eller litt mer over finnene på vifta for å sperre luften inne. Det var ikke plass til å bygge en kant nedover i viftehullet på min NV5, så jeg måtte bygge opp og inn mot senter av vifta. Det ser ut som om det er sånn på NV1 også, men det kan godt hende at det er mindre motstand i kjøleblokken din, det vet jeg ikke. Bare sjekk etter om det blåser tilfredsstillende ut bak på PCI slotten og om du kjenner at det blåser luft ut fra viftehullet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...