Gå til innhold

Skal man slå igjen?

espinos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
enten hadde jeg blitt sint å banket han, eller så hadde jeg sagt idiot, dyttet på han å gått, kommer veldig an på hvor full, hvem han var og hvor mange som var med han, hadde kanskje bare gått også...

eller hvis jeg hadde vært i skikkelig dårlig humør, hadde jeg ringt rundt, samlet folk og virkelig fått han banket

det er litt volla faktor da...

`en mot en er det mest reale og oftest det minst feige. folk som bråker er som oftest fulle tapere som skal vise kameratene sine hvor "tøffe" de er. en dag bråker de med feil person og får skikkelig juling :p

Lenke til kommentar
Når jeg havner i slosskamp så pleier jeg gi personen 2 fingre i solar plexus og hvis han prøver seg enda mer etter han har kommet seg så blir det enten 2 kraftige klask på begge ørene så han ikke hører på en stund. Da går de fleste i bakken også.

Men jeg slår ALDRI først.

Edit

Klarer du virkelig dette, eller er det planen dersom du skulle komme i slagsmål? Høres meget urealistisk ut, siden begge disse slagene vanligvis bare vil gjøre noen enda mer forbanna og høyst sannsynlig utløse selve slåsskampen. Men dersom det funker for deg så er de jo bra nok :dontgetit:

Endret av Outsider
Lenke til kommentar
Når jeg havner i slosskamp så pleier jeg gi personen 2 fingre i solar plexus og hvis han prøver seg enda mer etter han har kommet seg så blir det enten 2 kraftige klask på begge ørene så han ikke hører på en stund. Da går de fleste i bakken også.

Men jeg slår ALDRI først.

Edit

Klarer du virkelig dette, eller er det planen dersom du skulle komme i slagsmål? Høres meget urealistisk ut, siden begge disse slagene vanligvis bare vil gjøre noen enda mer forbanna og høyst sannsynlig utløse selve slåsskampen. Men dersom det funker for deg så er de jo bra nok :dontgetit:

Det har alltid funka for meg. 2 fingre i solar plexus så mister de pusten i lang tid og du vet vel hvor ille det kan være?

Et kjapt slag over ørene med flat hånd gjør at de fleste går rett i bakken, men man må være forsiktig så man ikke slår for hardt

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Jeg vet hvordan det er å bli truffet i solar plexus, og jeg vil ikke si at en mister pusten så altfor lenge, skjønt at ettervirkningene er meget ubehagelige. Men det jeg prøver å få fram er at å treffe i sola plexus bør du være temmelig treffsikker, ellers blir det ikke mer enn et pirk i magen. Større sjanse til å treffe dersoom su bruker knyttneven. Blir nok ikke så gjennomtrengende, men det er minst like ubehagelig.

For å ikka bare kritisere, nevner jeg et bedre alternativ, som er skinnleggen. Lettere og treffe og dritvondt for den som blir truffet. ;)

Endret av Outsider
Lenke til kommentar

Trur det er mange her som trur at en slåsskamp er som på TV,virker værtfall sånn... i de fleste ordentlige slåsskampene,så er det den som får inn det første og beste slaget som vinner... mennesker tåler ikke 100 slag i trynet som på film... ser det er mange som sier hvordan de ville gjort det osv...joa,men det er ikke like lett å gjøre når du først er i situasjonen..... sikt på nesa sier jeg,og slå alt du har....da får du gjerne litt tid til å løpe hvis du er keen på det,og ofte går personen rett i bakken

Lenke til kommentar
Trur det er mange her som trur at en slåsskamp er som på TV,virker værtfall sånn... i de fleste ordentlige slåsskampene,så er det den som får inn det første og beste slaget som vinner... mennesker tåler ikke 100 slag i trynet som på film... ser det er mange som sier hvordan de ville gjort det osv...joa,men det er ikke like lett å gjøre når du først er i situasjonen..... sikt på nesa sier jeg,og slå alt du har....da får du gjerne litt tid til å løpe hvis du er keen på det,og ofte går personen rett i bakken

Helt enig. Å få et ett-slags-knockout er ikke så urealistisk som folk tror, skjønt det forutsetter at en treffer der en skal. Men det å treffe en motstander som konstant beveger seg er derimot svært vanskelig. Andre vrine sider ved slåsskamp er at når den ene får inn slag etter slag, vil den andre instinktivt prøve å kontrollere hendene med å gripe tak i dem eller komme seg inn i clinch, og da havner slåsskampen som regel på bakken. Så tenk dere litt om før dere ler av filmklipp av gatefights som dere syntes ser latterlige ut. Selv om enkelte klarer å vinne en kamp stående, vil den ofte havne på bakken, hvor det er mye mer stressende å slåss. :(

Lenke til kommentar
de aller fleste som driver seriøst med kamp-sport gjør ikke slike ting, tør nesten å si at dette gjelder alle, men starter du å bråke er det noe annet

Trsut me, jeg kjenner mange som bygger kropp og trener kampsport utelukkende for å bråke på byen.

det er litt volla faktor da...

`en mot en er det mest reale og oftest det minst feige. folk som bråker er som oftest fulle tapere som skal vise kameratene sine hvor "tøffe" de er. en dag bråker de med feil person og får skikkelig juling

Er i utgangspunktet enig, men hadde en fyr slått meg totalt uprovosert hadde jeg driti i hvor feigt det hadde vært. Uansett langt feigere å gå løs på tilfeldige folk. Dessuten fortjener slike folk langt verre enn bare å bli banket av 15 mot 1.

Om jeg hadde slått tilbake eller ikke hakke kommet ann på situasjonen. Er enig med goophy, vet aldri hva slags folk det her er, så ville nok klart å styre meg fra å slå hvis jeg hadde vært alene. Hadde jeg derimot hadde de riktige vennen på plass, ville jeg utvilsomt slått tilbake. Har uansett ingenting til overs for folk som utøver blind vold.

Edit: glemte et ord.

Endret av T.L
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En på ungdomsskolen var alltid litt ypp, han pleide ofte å komme å gi en "klask" på kinnet, ikke hardt, men plagsomt. Etterhvert blei jeg drit lei det og sa: En gang til og du kliner til deg. Han gav seg jo såklart ikke så han fikk alle klaskene sine tilbake med et slag, og ja, ingen dårlig samvittighet der.

Skal også sier at jeg har aldri startet en slosskamp og slår kanskje 1 gang hvert 2. år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...