Goophy Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Alle som sier dere hadde slått tilbake; Hadde dere ikke vært redd for å bli halvveis drept av personen dere skulle slått? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Da skal man slå igjen så hardt og så lenge, at fyren ikkje røyser seg på 14 dager. Det er da det er så kjipt å finne ut at personen du slo hadde 10 år mer erfaring med Muay Thai en deg selv og knuste hele ansiktet og knærne dine... de aller fleste som driver seriøst med kamp-sport gjør ikke slike ting, tør nesten å si at dette gjelder alle, men starter du å bråke er det noe annet Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det har du rett i. Men i bolemiljøet i oslo er det populært å trene kamsport sammen med styrketreningen nå om dagen, og som de fleste vet er personer på stereoider ikke helt trygge når det gjelder vold. Jeg hadde aldri turt å gjøre annet enn å stikke av ihvertfall. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Alle som sier dere hadde slått tilbake; Hadde dere ikke vært redd for å bli halvveis drept av personen dere skulle slått? Jo. Men på en måte ser man det litt an etter hvilke person det er Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Jo. Men på en måte ser man det litt an etter hvilke person det er Hvordan kan du se det? Er ikke mange personer som ville trodd jeg har 11 års erfaring med div. kampsporter. Er flere som har brent seg på dette, for en erfaren person er ett slag nok til å ødlegge temmelig mye. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at man ser på personen om han er komplett gal eller ikke Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Om det var en "Mike Tyson" som kom bort og gav deg en på trynet, så ville resultatet for de fleste bli gitt på forhånd om man gikk til motangrep. Så spørsmålet blir: Skal man uansett ta igjen, og risikere å bli nærmest drept, bare for at andre ikke skal se på en som "feig/pinglete" e.l.? Det blir på en måte dumt det også Derfor burde man egenlig la være å slå igjen i de fleste tilfeller. Som voksen og tilregnelig skal man helst heve seg over det nivået, men kan gjerne forsøke fange og binde og/eller evt anmelde vedkommende. Men om det gjelder situasjoner der man opplever det som alvorlig faretruende, er det klart man må gjøre det man kan i direkte selvforsvar Lenke til kommentar
Skateee Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Slå altid igjen bare du ikke er mindre/svakere en vedkomende! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at man ser på personen om han er komplett gal eller ikke Sånn sett ja, men det er jo ikke alltid like lett å se det heller. Skatee, utseende kan lure deg... groenn, det beste selvforsvar i mine øyne er å løpe vekk så fort man kan. De færreste gidder følge etter deg mm. du har gjort noe skikkelig ufint. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 groenn, det beste selvforsvar i mine øyne er å løpe vekk så fort man kan.De færreste gidder følge etter deg mm. du har gjort noe skikkelig ufint. Jo det kan nok være i visse tilfeller. Men med "alvorlig faretruende" tenkte jeg mer på situasjoner der du feks enten er omringet/trengt opp i hjørne, dine nærmeste er i alvorlig fare eller noe sånt.. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 groenn, det beste selvforsvar i mine øyne er å løpe vekk så fort man kan.De færreste gidder følge etter deg mm. du har gjort noe skikkelig ufint. Jo det kan nok være i visse tilfeller. Men med "alvorlig faretruende" tenkte jeg mer på situasjoner der du feks enten er omringet/trengt opp i hjørne, dine nærmeste er i alvorlig fare eller noe sånt.. Kan jo se på saken om baloo eller hva han het, han som blei drept av nynazister. Han løp, men har noen planen i hodet følger de ofte etter. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Men her snakker vi mer eller mindre om blind vold? Men uansett, hvis jeg hadde blitt slått, ville jeg ha valgt mellom følgende: -Stikke av (Hvis typer ser farlig ut, eller du vet han er farlig -Fått han i bakken, og ringt politi/vakter. (Her kan man slå en gang eller to) -Ignorert han. Poenget er at de fleste som slår deg når de har litt innabords, ofte kun er ute etter å tøffe seg. Altså vil det mest ydmykende for han være å bli lagt i bakken og tilbrnge en natt i fullearresten. Men hvis typer er farlig, er det bedre å løpe, enn å bli skambanket. Er også ganske flaut for han hvis han slår deg, og du bare ser stygt på ham, og så dreti lang vei i han. Men da risikerer man at han fortsetter. Så, det kommer an på situasjonen. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Dobbelpost, skyt meg moderatorer! Endret 18. mai 2005 av LordZyfeX Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Man skal slå så hardt og så lenge at fyren ALDRI har lyst og slå til noken andre meir. Greit nok at behandlingen kan være hard, men fean det funker. Kanskje knekke ein finger eller ein arm eller 2. Det er heilt greit når dei andre slår først, men da må det vere uoppfordra slag. Du skal ikkje terge på deg ein fyr, kun for og så han helselaus. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 slå til du og venner/familie er trygge igjen. dvs til personen ligger mer eller mindre stille, eller løper. da mener jeg seffølgelig ikke at man skal grisebanke en kar på gata så han bare ligger og blør, så bare gå. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Synest dere ikke det er ganske tøft, å bare ta slaget og se dumt på fyren, å si at han slår som en jente? Lenke til kommentar
espinos Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Har selv god erfaring, og er høyt oppe i gradene i karaten.. har gått på det i 8 år, ypper selv aldri til slosskamper, men har en tedens til å komme opp i en del.. ingen som ser meg vet hva jeg kan (fremende folk) og de får som oftest en overaskelse når de sloss mot meg... Endret 18. mai 2005 av espinos Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 MEN hvis ei jente, vel å merke, hadde slått meg på noen måte hadde hun nok fått en rett venstre tilbake. Ikke det at jeg vet helt hva en "rett venstre" er, men det høres bra ut Rett høyre er vel bedre vist du er sterkest i høyre armen... Last ned noen filmer av bas rutten; det er instruksjons videor på streetfighting ol. der lærer du hvordan du slår ut en fjott når han prøver å voldta deg...ikke at det gjelder meg (håper jeg) du lærer mye annet itresangt der for envær liten nerd (nesten da...) Laster ned en Bas Rutten film nå. Ikke det at jeg kommer til å få bruk for det. Men vil bare se på idioten. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Synest dere ikke det er ganske tøft, å bare ta slaget og se dumt på fyren, å si at han slår som en jente? jo, men det er ikke noe morro om han slår igjen, og begge fortennene brekker. Lenke til kommentar
espinos Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Hadde det vært tilfelle, hadde ikke den fyren forlatt steder uten hver eneste tann ut av den store kjeften hans Edit: er ikke så vlodlig som det høres ut, men jeg hadde ikke latt noen slå ut tenne mine, da hedde jeg vært villig til å gjøre det jeg har lært.... Endret 18. mai 2005 av espinos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå