sky-fire Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei! er noob på bil stereo. er det noen som kan gi meg et greit og ok svar på et anlegg som inneholder det man trenger for å få til et BRA anlegg. regner med at jeg kan gi 15K for anlegget Ps: hvordan er Boss??? hilsen john Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Boss er vel rekna som eit billigmerke med kvalitet deretter, du skal vel uansett være flink om du finner eit anlegg til den prisen frå Boss. Spørsmålet er kva du skal ha og kva bil det skal stå i. Finnes fleire måter å løyse det på, avhengig av dine ønsker og krav. Lenke til kommentar
sky-fire Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Tenkte jeg skulle sette det inn i en Lada samara 1500i med nytt batteri og dynamo. er førstegangs bruker av bil stereo så kan vel tenke meg noe som ikke akkurat svir i lommeboka men gir lyd slik at jeg blir fornøyd, setter lydkvaliteten med detaljer fremfor skikkelig øresus for å si det sånn. men litt av begge deler skader heller ikke. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Hvor stor dynamo og hvilket batteri? Som før nevnt; glem for all del Boss, jeg føyer også Sony og Gas til den lista. Skal du ha kvalitet og trøkk kommer du ikke utenom Soundstream, men for den virkelige godlyden bør du også dempe bilen og legge litt flid i monteringsarbeidet. Speselt med tanke på at russerne ikke akkurat har dempa ihjel den bilen der fra før Mitt forslag er: Spiller: Alpine CDE-9828RB - 2695,00,- Sub: Peerless Resolution 12" 1348,- Komponentsett: Tarantula TRC.6 - 2390,- Forsterker for dette: TRA880.5 5250,- Link til Soundstreamprodukter Send en mail/ring og spør hva han anbefaler av dempematter, kabling og koblingsmateriell mm så får du sikkert en grei pakkepris Det jeg ellers har satt opp beløper seg til ca 11700, noe som gir godt spillerom for demping, kabler og kassematerialer. Du har i tillegg mulighet for å handle inn to midbasser og en ekstra sub for å gi mer trøkk om det skulle være ønskelig. Dette deles aktivt på forsterker. Både spiller og forsterker er valgt med tanke på denne muligheten, mye vil som kjent ha mer. Vil si dette er et fleksibelt og godt oppsett som gir mye bra lyd pr krone. Endret 17. mai 2005 av Jalla Lenke til kommentar
warner Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 JAlla her du noen gang vært inne å sjekket hos www.dynabel.no der får du kraftige å gode forsterkere med lav pris... kvalitetsforsterkere... Ville ha kjøpt en Pioneer DEH-P6700MP hos bilradiospesialisten for 2990 Sub DY9412 dynaBel 12" Multimagnet Subwoofer 4 ohm NOK 1598.00 Forsterker BF1702 dynaBel BF1702 - 2x170 Watt RMS Bilforsterker NOK 2198.00 Kondensator BI7375 Kond. 1,5 F dynaBel m/Voltmeter NOK 898.00 Denne pakken er en sikkeli kraftpakke til en pris av 7684 kr... da e frakt på spilleren ikke medregnet... Dette anlegget kan få det meste til å klirre... Forsterkeren har 2stk 40A noe som er veldig mye for en så billi forsterker.. Må nesten ha kondensator får å få best muli å dypest muli bass... ANBEFALES Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jepp, har en BF1702 til subben. DY9412 er veldig tungdreven og krever nok litt større forsterker. ville heller gått for Peerlessen. Foreslo en hel del gode produkter fra Soundstream fordi det da gjerne vanker rabatter, samt at her er det mange gode tips å får fra forhandler. Lytt og skriv ned Kondensator er strengt tatt ikke nødvendig. Ser på det som en siste finpuss av lyden. Generelt sett kan jeg si at mer effekt betyr mer behov for strøm som igjen betyr at dynamo og batteri kan slite med å levere nok. En kondis kan hjelpe, men det stresser også et slitent batteri og dynamo enda mer. Lenke til kommentar
sky-fire Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 takk for responsen ;0) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå