Gå til innhold

Crystal Orb

Rafael

Anbefalte innlegg

Vel, nå har jeg satt på vifta. Slik som jeg fikk vite av en i butikken der de hjalp meg med å montere den så bråker den no så i helv...

Må selve luftlyden er ikke så høy, men med kabinettlokket PÅ så kan jeg høre en slags *iiiiiihhhhhhh* lyd. Det er ikke noe farlig, men det minner meg om da jeg hadde 2 vifter foran og 2 vifter bak, og om jeg da tok å speeda de som vare foran opp så hørtes det ut som dette. Tragisk med andre ord. At EN 50x50mm kan replace 2x 80x80mm på full styrke.

Står 26.4dB på pakka, men det skulle ikke forundre meg om det var mer.

Anbefales IKKE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har helt det samme problemet som deg. Denne viften bråker ikke, men gir fra seg ALTFOR mye lyd hele tiden. Når jeg var å monteret vifta i en butikk, siden jeg selv ikke har noe erfaring med det, så sa han at jeg skulle være forsiktig å ikke presse ned på lokket med Tt-logo. Da kan den komme ned nær vifta og lager enda mere bråk. Dette fikses ved å bare dra opp lokket igjen. Du kan jo se om du har gjort det da

:grin:

Hvor mye hjelper denne Zalman spennings regulatoren din?

Lenke til kommentar

Med den spenningsregulatoren fra Zalman kan jeg jo stille Crystal Orben ned til "lydløs". Men da sviver den heller ikke så mye! Jeg kjører den ca. midt på et sted.. 7V kanskje? Bare tipping. Jeg har stilt den så lavt at det ikke irriterer. Har ikke noe særlig å si for overklokkinga uansett!

Ellers har jeg hørt et sted at Crystal Orben vibrerte unødvendig mye, og dette vil naturligvis forplante seg i kabinettet osv. Ellers tror jeg det skal være en bra kjøler...

Lenke til kommentar

Vet ikke, min lever fortsatt da! :grin: Normale vifter får jo lengre levetid hvis de sviver på lavere turtall. Om dette gjelder Crystal Orben kan jeg ikke si med sikkerhet, men for meg er det uaktuelt å ha den på full speed. Da går jeg heller tilbake til passiv kjøling... (eller kanskje på tide å bytte ut GeForce 2MX400-kortet?) :grin:

Lenke til kommentar

Anbefaler hva? Har ikke du kjøpt og montert en Crystal Orb? Og du synes den støyer for mye, ikke sant?

Da har du tre valg;

1. Behold den og vær glad for den gode kjølinga...

2. Senk på en eller annen måte turtallet så du slipper den verste støyen...

3. Bytt den ut med noe stillegående...

Vet personlig ikke om så mange stillegående skjermkortvifter, men mange prater jo om å bruke gamle cpukjølere og slikt... Jeg vet ikke, er OK fornøyd med min etter hvert.

Har dessverre ikke flere tips å komme med. Det var andre folk som anbefalte meg å kjøpe Crystal Orb...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Crystal Orben i et siste krampeaktigforsøk på å presse mer ut av GeForce 2MX400-kortet. I ettertid ser jeg at det hadde null hensikt, da jeg nesten ikke klarer å klokke det lenger uansett... Så du har helt rett arehb, at jeg gidder! Men det er gøy å skru i maskinen!!!

Tror som jeg har nevnt mange ganger før at det er på tide med en liten oppgradering. Bare synd jeg har limt fast den kjøleren med termisk lim..! :grin:

Blir vel nytt skjermkort i løpet av høsten tenker jeg...

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ingen som trenger gpu-kjøling å gå til anskaffelse av en Orb-kjøler av noe slag! De bråker for mye, vifta blir fort ødelagt, men det ser jo kult ut da.

Ta heller en cpu-kjøler fra en gammel 486 eller en pentium og bruk ei 60mm eller ei 80mm vifte over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...