-Logos- Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei! driver å leker meg med en slackware server jeg satte opp. men jeg har enda ikke funnet noen god måte å skru av maskinen på. når jeg bruker # shutdown now så avslutter den bare alle prosessene, men datamaskinen fortsetter å kjøre og jeg må holde knappen inne 5 sekunder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Bruker bare poweroff, vet ikke om dette er bra for den, men har ikke hørt om noe annet. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 prøv: shutdown -h now ellers kan du installere ACPI kernelet fra CDen om du har støtte for ACPI på maskinen din. Da kan du få maskinen til å avslutte på en kontrollert måte når du trykker av/på knappen Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 kan jeg kompinere de 2`? # shutdown now; poweroff Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ikkje bruk poweroff. Bruk: shutdown -h now Det er det korrekte å bruke. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Bruker bare poweroff, vet ikke om dette er bra for den, men har ikke hørt om noe annet. Sjekk /etc/rc.d/rc.0 du. Sjå heilt nederst. Er ikkje uten grunn at den kommanoen er SIST i shutdown-prosessen. Rett måte: shutdown -h now Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Som sagt tidligere så må du ha støtte for ACPI i kernelen for å bruke off knappen. Installer bareacpi.i kernelen. Slackware ACPI Howto: su wget ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-10.1/kernels/bareacpi.i/bzImage cp bzImage /boot ln -sf /boot/bzImage /boot/vmlinuz lilo Restart maskinen og du har nå støtte for ACPI. objorkum: off knappen er bare en "snarvei" til shutdown -h now, så den fungerer like bra. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) shutdown -h now fungerte ikke.. serveren surrer og går. men abre prosessene er avslutta. rettelse.. serveren lyser.. men er helt stille Endret 12. mai 2005 av mariunae Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 shutdown -h now fungerte ikke.. serveren surrer og går. men abre prosessene er avslutta. rettelse.. serveren lyser.. men er helt stille Det betyr at du fremdeles ikke har ACPI støtte. Gjorde du som jeg skrev lengre opp? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 ok! legge inn acpi støtte da så vil det funke:) da starter jeg opp i morra å prøver! takk for hjelpa og god natt Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Som sagt tidligere så må du ha støtte for ACPI i kernelen for å bruke off knappen. Installer bareacpi.i kernelen. Slackware ACPI Howto: su wget ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-10.1/kernels/bareacpi.i/bzImage cp bzImage /boot ln -sf /boot/bzImage /boot/vmlinuz lilo Restart maskinen og du har nå støtte for ACPI. objorkum: off knappen er bare en "snarvei" til shutdown -h now, så den fungerer like bra. Off-knappen? Jeg snakka om kommandoen "poweroff" som blei nemnt over her... Er nok ikkje heilt bra å køyre den... Om ein legg inn 2.6-kjerna som er med Slack, har den ACPI-støtte òg. Endret 13. mai 2005 av objorkum Lenke til kommentar
zyp Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Om poweroff, reboot eller halt kjøres når maskinen ikke er i runlevel 0 eller 6 så vil de kalle shutdown med aktuelle flagg. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Slackware ACPI Howto: su wget ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-10.1/kernels/bareacpi.i/bzImage cp bzImage /boot ln -sf /boot/bzImage /boot/vmlinuz lilo Restart maskinen og du har nå støtte for ACPI. Jeg la inn hele denne og gjorde som du sa.. serveren lyser fortsatt etter å ha kjørt shutdown -h now Lenke til kommentar
laroys Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Jeg fulgte anvisningene her: http://www.linuxquestions.org/questions/sh...threadid=216934 Altså "modprobe apm" ...og deretter "shutdown -h now" fjern '#' foran #/sbin/modprobe apm i /etc/rc.d/rc.modules for å modprobe ved hver oppstart funket for meg - worth a try! Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 u er genial laroys Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå