sjoko Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Hei. Jeg skal lage et flerbrukersystem ut av access databasen min og lurer på en ting. Etter at jeg har brukt Veiviser for brukersikkerhet og laget en arbeidsgruppefil (.mdw fil) må jo jeg angi det som min standard arbeidsgruppefil vha arbeidsgruppeadministratoren. Problemet er at når jeg gjør det får jeg spørsmål om å brukernavn og passord uannsett hvilket database jeg åpner. Er det meningen det skal være sånt? Det er ganske forvirrende for brukere i lengden om du må skrive inn UN/PW hver gang de skal åpne en database, selv de de har laget selv. Er det mulig å unngå dette på en eller annen måte? Takknemmelig for alle svar! Endret 12. mai 2005 av sjoko Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Lag en snarvei (f.eks.på desktop) og legg følgende inn i stien: {sti til msaccess.exe} /wrkgrp {sti til .mdw fil} {sti til .mdb eller .mde} Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Takker for svar. Skal teste dette løpet av helgen. KOmmer med tilbakemelding senere. Og takk for svar! Lenke til kommentar
sjoko Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 Det funka som en drøm!! Tusen takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå