Gå til innhold

Finnes det et kunstutrykk...

Anbefalte innlegg

Finnes det et kunstutrykk for bilder som ikke hører hjemme der de er? Feks en pc i skogen?

Mulig jeg har forklart meg litt dårlig :ermm:

Takker for alle svar på forhånd :roll:

Rettet skrivefeilene nå(tror jeg)

Endret av donald D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner du mener et ord av typen 'anakronisme' som er et ord for noe som ikke hører hjemme tidsmessig?

Det gjør det sikkert, men jeg kommer ikke på det i farten. Om jeg ville kalle det et 'kunstuttrykk' er jeg heller ikke sikker på. Men mulig jeg missforsto hva du mente?

Lenke til kommentar
som ikke hører hjemme tidsmessig?

Dette blir vel kanskje litt feil? For en PC hører jo hjemme tidsmessig enda... jeg mener, så lenge vi har levende skoger. Selv om de holde på å dø de fleste steder i verden.

F828

Lenke til kommentar

Synes ikke hverken surrealisme eller abstraksjon kan brukes i betydningen det her spørres etter.

Abstrakt er jo det motsatte av konkret og har ingenting med 'ting som ikke hører hjemme' å gjøre.

Surrealisme kan inneholde elementer som ikke normalt passer sammen, men det er ikke en betegnelse for dette. Surrealismen er en kunstretning som skildrer drømmeliv og sjelsliv - inneholder ofte tilsynelatende absurde sammensetninger, men ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar
"inneholder ofte tilsynelatende absurde sammensetninger, men ikke nødvendigvis."

Ikke for å tvære, men det heter "surrealisme" - og ferdig med det. - EDIT, eller kanskje ikke...............

Når en person i tillegg "nekter" for at det heter det men samtidig kommer med definisjon som bekrefeter at det er det..., ja da blir det litt rart :) EDIT; eller var det en slik def.... usikker nå... :whistle:

F828 EDIT; :blush:

Endret av F828
Lenke til kommentar
"inneholder ofte tilsynelatende absurde sammensetninger, men ikke nødvendigvis."

Ikke for å tvære, men det heter "surrealisme" - og ferdig med det. - EDIT, eller kanskje ikke...............

Når en person i tillegg "nekter" for at det heter det men samtidig kommer med definisjon som bekrefeter at det er det..., ja da blir det litt rart :) EDIT; eller var det en slik def.... usikker nå... :whistle:

F828 EDIT; :blush:

Poenger er at et surrealistisk verk kan inneholde objekter som normalt ikke passer sammen, men surrealisme er ikke en betegnelse på noe som ikke passer sammen.

Trådstarter er jo ute etter en betegnelse på at to eller flere objekter som normalt ikke passer sammen er satt sammen. Om man sier at et verk er surrealistisk, så vil ikke det si at det inneholder objekter som ikke passer sammen.

Det kan være et virkemiddel for surrealisme, men surrealisme er ikke en synonym betegnelse på fenomenet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...