Gå til innhold

Hva er det som egner seg for å lage "flaps"

Anbefalte innlegg

Hei,

Sidèn min Bella Arrow båt er så lav bak med hekken så vil jeg lage noe "flaps" som gjør at den kan ligge litt høyere i vannet når den står i ro og slik at jeg får den fortere opp i plan.

Er det noen som har gjort dette før som kan anbefale hva som kan brukes til dette og hvordan jeg kan gjøre dette?

Takker for hjelp på forhånd! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med hjemmelaget flaps vil du få mye vannmotstand og du vil ikke få særlig bæreevne. Spørs på størrelsen da.

Det som kanskje hadde vært en ide er å bygge ut kjølen helt akter (der den har vinkel). BA har jo en vinklet akter og hadde du fått denne mer tvers hadde den fått mer bæreevne.

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker korrekt så er selve kjølen flat og litt før akter går den ut i vinkel opp fra kjøl og oppfra sidene.

Kunne lagt på en aluminium/stål plate der kjølen går opp i vinkel (omtrent som en flaps) og fått denne parallell med kjølen. Og så støtte platen med vinkeljern eller en trestokk.

Men plate/flaps vil kun fungere når båten er i fart, så hvis du er ute etter bæreevne når båten er i ro må du finne på noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...