above Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hei, Sidèn min Bella Arrow båt er så lav bak med hekken så vil jeg lage noe "flaps" som gjør at den kan ligge litt høyere i vannet når den står i ro og slik at jeg får den fortere opp i plan. Er det noen som har gjort dette før som kan anbefale hva som kan brukes til dette og hvordan jeg kan gjøre dette? Takker for hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hmm lage? har sett en som har sveisa noke greier og skrudd på båten, men kor bra det e veit ikkje eg.. det beste ville vel vert og hatt et justerbart Lenke til kommentar
above Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Ja. Ikke lage det selv fra grunnen av, men å få tak i noe som jeg kan lage til, bøye til eller noe slikt og feste på.. Lenke til kommentar
thelea Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Med hjemmelaget flaps vil du få mye vannmotstand og du vil ikke få særlig bæreevne. Spørs på størrelsen da. Det som kanskje hadde vært en ide er å bygge ut kjølen helt akter (der den har vinkel). BA har jo en vinklet akter og hadde du fått denne mer tvers hadde den fått mer bæreevne. Lenke til kommentar
above Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Hvordan skulle jeg greid å ha bygget ut kjølen da og på hvilken måte/hvordan skulle det blitt annerledes, hvordan ville det sett ut? Fint om du forklarer dette litt dypere. Lenke til kommentar
thelea Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvis jeg husker korrekt så er selve kjølen flat og litt før akter går den ut i vinkel opp fra kjøl og oppfra sidene. Kunne lagt på en aluminium/stål plate der kjølen går opp i vinkel (omtrent som en flaps) og fått denne parallell med kjølen. Og så støtte platen med vinkeljern eller en trestokk. Men plate/flaps vil kun fungere når båten er i fart, så hvis du er ute etter bæreevne når båten er i ro må du finne på noe annet. Lenke til kommentar
total Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Tenker dette er hva du leiter etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå